Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Sally

24 maart 2009, 16:23:46 #960 Last Edit: 24 maart 2009, 16:26:40 by Sally
Hoi Diana,

Fijn dat alles goed gaat daar.
Wel minder dat Tjippy niet met Yuki kan, ik zou niet weten of je zo'n kooi in 2 kan delen... Dat zul je moeten afwachten of andere mensen hierop reageren.

maar was net aan het denken, ik weet nog goed, toen ik Kuifje nog had en Pietje kwam erbij was Kenji en Kuifje een koppeltje, en Kenji kon Pietje echt echt echt niet uitstaan! Gewoon nog erger als nu met Demi (Demi was er toen nog niet), maar toen Kuifje stierf en Kenji en Pietje achterbleef zaten die ook in 2 kooien, maar na een tijd heb ik ze dan toch samen gezet, ze konden eigenlijk niet samen maar Kenji pikte Pietje niet tot bloedens toe, en nu zijn ze een koppeltje en hebben ze samen een blok en 2eitjes...
Dus misschien worden ze nogwel close met elkaar?
Ik hoop het allesinds voor jou!

Veel succes ermee!

Groetjes Sally

Diaantje

he wat leuk dat ze nu een koppel zijn geworden!en nog leuker 2 eitjes!!!! spannend hoor!

Tjippy heeft tot nu toe 3 valkenvriendjes gehad, maar met geen van allen kon hij overweg, dus ik ben echt bang, dat ik daar weinig aan kan veranderen...
Hij zou eigenlijk eens bij een hele bende(tamme) valkjes moeten zitten zodat hij eens niet de baas kan spelen.. ::)

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

danielle

Hoi Diaantje,
Fijn dat alles goed gaat met Tjippy en Yuki.
Gebruik je ook vitaminen tijdens de rui? Ik merk dat dit best goed werkt. Ze zijn er bij mij nu veel sneller uit.

Vervelend dat het nog steeds niet klikt tussen Tjippy en Yuki en dat je ook niet verwacht dat dit nog gaat komen. Ik denk dat je een kooi best kan scheiden, maar dan moet hij wel groot genoeg zijn. Hoe je dat het beste kan doen weet ik eigenlijk niet. Je hebt toch eerder een kooi opgedeeld? Twee kooien zijn geen optie voor jou?

Groetjes van Danielle

Karin

Wat gebeurt er dan tussen Yuki en Tjippy ? Vloeit er echt bloed of is het kibbelen ? Zolang er geen bloed vloeid zou ik ze gewoon bij elkaar zetten. Zorg voor meerdere water en voerbakken, voldoende zitstokken en laat ze het maar uitzoeken. Ik zet van alles bij elkaar ( of eigelijk... ze kruipen bij elkaar in de kooi  ;D ) en natuurlijk is er gekibbel, gepik enz, maar ze zoeken het maar lekker uit  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Citaat van: Karin op  7 april 2009, 22:37:39
Wat gebeurt er dan tussen Yuki en Tjippy ? Vloeit er echt bloed of is het kibbelen ? Zolang er geen bloed vloeid zou ik ze gewoon bij elkaar zetten. Zorg voor meerdere water en voerbakken, voldoende zitstokken en laat ze het maar uitzoeken. Ik zet van alles bij elkaar ( of eigelijk... ze kruipen bij elkaar in de kooi ;D ) en natuurlijk is er gekibbel, gepik enz, maar ze zoeken het maar lekker uit ;D ;D ;D

Ze zitten wel in elkaars kooi, maar als ik Yuki bij Tjippy zet, vindt ie het helemaal niks...
Gister probeerde ik het en toen zat ie zelfs achter Yuki aan in de kooi... :o  ik vindt dat erg zielig voor Yuki...
Hij jaagt haar gewoon telkens weg(hetzelfde als wat Tjippy elke keer bij de andere valkjes doet..)
Hij wordt helemaal zenuwachtig, ik vraag me af of dat dat de bedoeling is... ???
Er komt geen bloed aan te pas, maar volgens mij is Tjippy wel hard tegen haar...
Zal het helpen als ik de kooi op een andere plek zet?

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi,
ik zou ze even uitelkaar gaan halen.'
yuki raakt hier helemaal gestressed van en dat is niet goed.
ook even niet meer bijelkaar in de kooi denk ik hoor.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Karin

Gefeliciteerd  ;) Als ze samen in een nieuwe kooi zitten met genoeg zitplekken, voerbakken en waterbakken en desnoods op een ander plekje denk ik wel dat het een grote slagingskans heeft, als je je er niet teveel mee gaat bemoeien. Laat ze het maar gewoon zelf even een paar dagen uitzoeken, veel er uit, veel afleiding..... Als je steeds ingrijpt gaat het nooi goed komen. Misschien er wel aan denken om toch de kooi een slagje groter te nemen, dus zoals die ik gekocht heb. Daar hebben ze net wat meer ruimte in om elkaar te omzeilen  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

bedankt voor alle felicitaties!!!

Ik heb al een vrij grote kooi(nikko hamerslag 55x55x 144), maar dat is echt Tjippy zijn domein....dus dan zal een andere nieuwe kooi weleens een oplossing kunnen zijn...
Maar ja daar zijn ook wel weer kosten aan verbonden, hoe wel ik wel moet zeggen dat ik deze kooi heel onhandig vindt met schoonmaken...  ::)

Maar ook buiten de kooi moet Tjippy weinig van Yuki hebben, Yuki wil wel naar Tjippy,maar zodra Yuki in de buurt zit gaat Tjippy weg... vreemde vogel.... ::) :P
Tjippy heeft een groene bal in zijn kooi hangen, waar hij telkens op wipwapt zal ik die weg halen, zal dat helpen ???

Dagboek Tjippy en Yuki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hey Diaantje

Ik zag dat je jarig bent geweest. Ben te laat maar evengoed nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een leuke dag gehad hebt.

Groetjes

Mara

Diaantje

Binnenkort komen weer de logees Ozzy en Lita.
Zou het een idee zijn om Tjippy samen met hun te zetten?

Ozzy en Lita zijn ondanks dat ze broer en zus zijn een koppeltje geworden, Lita legt zelfs eieren... ::)
die elke keer weg gehaald moeten worden, maar ik begreep dat ze ze blijft leggen.... ze zelfs de eitjes vervangen voor neppers,maar ook dat wil geloof ik niet echt werken... ;D
Mischien dat het bij hun ook even stopt als ze in een andere omgeving zijn...

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Gisteravond heb ik Yuki in Tjippy zijn kooi gezet uiteindelijk nog maar eens proberen....
Yuki ging natuurlijk zitten waar Tjippy wilde zitten,maar ze was niet van plan om voor hem opzij te gaan.... ;D
Een hoop ruzie, gekraai,gehap ed. maar uiteindelijk was er rust in de tent... :D
Tjippy besloot toenmaar om aan de andere kant van de hoogste stok te gaan zitten... :P

Toen ik vanmorgen beneden kwam zaten ze nog steeds zo.
Ik de doek eraf gehaald, en begonnen ze te bewegen...
ze ontwijken elkaar, en als ze bij elkaar in de  buurt komen, dan hap,hap, en kraai,kraai, en dan gaan ze beide de andere kant op...

Ik ga straks de kooi flink uitsoppen, en helemaal anders inrichten,voornamelijk met de speeltjes die in Yuki´s kooi hangen...
OOk zet ik de kooi op een andere plaats neer, en aan de andere kant van de kooi maak ik  ook nog een voer en drink bak zodat ze elkaar ook met eten niet kunnen gaan vervelen ;)

Ik heb ook Tjippy zijn groene  wipwapbal eruit gehaald, ben benieuwd hoe hij daarop gaat reageren...

Dagboek Tjippy en Yuki