Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Anja

Citaat van: Jeannine op 21 oktober 2007, 16:31:25
Hoi Diaantje,

Zolang hij zichzelf of andere maar niet verwond.
het kan altijd een schrikreactie zijn op iets.
Maar dan moet hij er zo onderhand toch ook wel aan gewent zijn lijkt me.
Het kunnen inderdaad gekke vogels zijn ;D

Groetjes,
Jeanine.

Nou dat hoeft niet hoor. Hier heb ik een valkje dat als er een foto gemaakt wordt ze nog altijd schrikt.

Groetjes Anja

*~Jeanine~*

Hoi Anja,

Maar met foto's maken heb je toch een lichtflits neem ik aan?
Tuurlijk zijn sommige dieren wat schrikachtiger dan anderen.
Het zal hem wel in de aard van het beestje zitten ;)

Groetjes,
Jeanine.

Diaantje

Nou ja we zien het wel... gister deed ie het weer niet, zal wel aan zijn bui liggen...
Tjippy en Simba doen wel nog steeds dat gekke gedoe van elkaar voeren.. ???
Simba maakt dan een geluidje en gaat met zijn vleugels op en neer. net zoals een babyvalkje wordt gevoerd.. Ik vindt dat maar vreemd dat ze dat doen.. :-\
Simba eet zelf wel ook gewoon de zaadjes...
Iemand een idee wat dat inhoud, en kan het kwaad dat ze dat doen?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Anja

Citaat van: Jeannine op 23 oktober 2007, 22:47:07
Hoi Anja,

Maar met foto's maken heb je toch een lichtflits neem ik aan?
Tuurlijk zijn sommige dieren wat schrikachtiger dan anderen.
Het zal hem wel in de aard van het beestje zitten ;)

Groetjes,
Jeanine.

Niet altijd hoor en dan schrikt ze toch. We dachten eerst dat het aan de flits lag maar dat blijkt niet zo te zijn.

Hoi Diaantje,

Gelukkig dat hij het gisteren niet deed toch.

Volgens mij kan het geen kwaad dat ze elkaar voeren maar zeker weten doe ik het niet.

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi Diaantje,

Of elkaar voeren bij valkparkieten kwaad kan, zou ik niet weten, maar mijn moeder heeft grasparkieten en die voeren elkaar ook!
Eerst gaan ze zelf eten en dan gaan ze rustig zitten en geven ze het weer op en dan krijgt de ander dat die er op zijn beurt weer heel blij mee is  ???

Groetjes Manon

Mara

Hoi Diaantje

Hier doen ze dat ook wel eens. Ook de grasjes zijn daar sterren in, en die worden er gewoon oud mee.

mara

danielle

Hoi Diaantje,

Alles goed met jou en met Tjippy en Simba?
Halen ze nog steeds rare streken uit.
Toen Tommie er nog was, vloog Izzie ook vaak zo in paniek rond, je hoorde haar dan vaak echt piepen van inspanning. Ze vloog dan ook elke keer in de gordijnen, waar ze ook meteen weer weg vloog.
Ik denk ook dat het komt doordat ze elkaar een beetje opjagen?

Volgens mij kan het niet kwaad als ze elkaar voeren, in ieder geval niet bij grasparkieten. Eigenlijk toch wel lief dat ze dat voor elkaar doen.

Groeten van Danielle

Karin

Citaat van: Diaantje op 24 oktober 2007, 14:26:17
Nou ja we zien het wel... gister deed ie het weer niet, zal wel aan zijn bui liggen...
Tjippy en Simba doen wel nog steeds dat gekke gedoe van elkaar voeren.. ???
Simba maakt dan een geluidje en gaat met zijn vleugels op en neer. net zoals een babyvalkje wordt gevoerd.. Ik vindt dat maar vreemd dat ze dat doen.. :-\
Simba eet zelf wel ook gewoon de zaadjes...
Iemand een idee wat dat inhoud, en kan het kwaad dat ze dat doen?

Ik heb 2 koppels die dat doen, en het zijn mijn 2 trouwste koppeltjes : Dazzle-Chico en Cookie-Kenzie. Deze laatste kweek ik niet mee, maar is een heel vast koppel, waar de één is is de ander. Heel normaal dus  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hier doen alleen de 2 koppeltjes grasjes het, waarvan 1 homokoppel.

Bij mij 6 koppeltjes valkjes zie ik het helemaal, het elkaar voeren.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Diaantje

Hoi Allemaal,

Beadnkt voor jullie reacties!
Ik begrijp dus dat ik er weinig aan kan veranderen, stelletje homo's...haha..
Is al weer even geleden dat ik online ben geweest...
Was echt enorm druk.

Op werk is er ook eea veranderd...
Inmiddels werk ik op een ander filiaal dichter bij huis en op dit filiaal heb ik al eens gewerkt, en heb het er prima naar mijn zin,gelukkig is dat probleem opgelost, duurde even maar goed het is uiteindelijk goed gekomen..

Met Tjippy en Simba gaat het eigenlijk goed, ik heb weinig te melden over ze...
ze ziten heel veel te slapen, das wel lastig nu het als je s'avonds thuis komt al donker is...  ze vliegen even wat en dan zitten ze er al weer in...
Voel me een beetje schulidg daardoor maar ja ik kan er niks aan doen dat het donker is, er is in de woonkamer voldoende licht.. Ze moeten er echt aan wennen denk ik...

Volgende maand is Tjippy jarig, die wordt op 6 december 1 jaar!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

vandaag moest ik weer voer en alles inslaan voor de valkjes....
Ik probeer altijd 1 keer per 6 a 8 weken te gaan..
Ik neem dan altijd 2 pakken voer mee en trosgierst, zodat ik dan voorlopig weer genoeg heb..
Ik ga nl altijd kijken bij de vogeltjes in de dierenwinkel, ik weet eigenlijk ook dat ik dat niet moet doen maar ik kan het niet laten.. ::)
En dan zie ik die valkjes weer zitten zonder kuif, en je ziet gewoon dat ze anders zijn dan onze valkjes.. ik vindt ze altijd zo zielig...

Vandaag zag ik nog een paar valkjes achteraf zitten.. deze zaten samen met nog want andere, en ze waren allemaal ziek, zo zielig.. zelfs bij een paar was er karton voor gezet zodat de mensen het niet konden zien maar ja ik kijk natuurlijk juist..
Sommige hadden helemaal ontstoken oogjes en bij een die kon niet eens zijn oog meer open doen..

En dan kom ik thuis en dan ben ik zo blij met mijn gezonde mooie valkjes  :-* :-* ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

*Manon*

Hoi Diaantje,

Wat zielig is dat hé die valkjes in de dierenwinkel!
Begrijp ook niet dat zo'n dierenwinkel die naam wil hebben als ie zo met zijn dieren omgaat.
Sommige dierenwinkels begrijp je toch niet hoor, zo had mijn moeder afgelopen week ( zij heeft grasparkieten) een bakje met vruchtenpate gehaald. Toen ze het doosje openmaakte was het helemaal kleverig en meestal mengt ze daar dus wat van door het voer, maar dat heeft ze dit keer nog niet gedaan.
Toen ze de volgende morgen de vogeltjes er wat van wou geven, kropen de maden al over vruchtenpate in het bakkie... Dus het was al bedorven toen ze het kocht...
Soms dan snap je het allemaal echt niet meer hé!

Groetjes Manon

Marc van de Kuifjes

25 november 2007, 10:10:11 #417 Last Edit: 25 november 2007, 10:13:04 by Marc van de Kuifjes
Lang geleden dat ik nog n's bij jouw dagboekje op bezoek kwam! Leuk te lezen dat het goed gaat met de valkjes! :D

Tja die dierenwinkels... sommige zijn echt de naam dierenwinkel niet waard! Het is soms wel triest gesteld met de dieren die daar zitten te wachten op een nieuw baasje, dan denk je bij jezelf "hier zou ik nooit een dier willen kopen". Maar die dieren... ze kunnen er zelf niks aan doen! Je zou ze juist een betere thuis kunnen bieden! :-[ :-[
Een mens mag er niet teveel over nadenken... gelukkig zijn er andere winkels waar de dieren wel in goede omstandigheden gehouden worden! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Gelukkig hoeft ik maar 1 keer per 2 maanden.. das vaak genoeg...

Met Tjippy en Simba gaat het inderdaad goed...
Heb niet meer zoveel tijd om mijn dagboekje bij te houden, eigenlijk is het ook niet echt meer een dagboekje...
Als je alles elke dag moet bijhouden dan ben je wel vaak aan de computer..
Tjippy is in de rui, hij is de hele tijd raar aan het vliegen door de jeuk...haha.. ;D :D
Ook vindt hij als je met je kleding een gat maakt erg intressant, hij maakt dan een lief piep geluid en wil dan in dat gat(lastig  uit te leggen) Ik denk dat hij het ziet als een soort nest... ::)
Hij wordt dan ook echt agressief als je je hand in de buurt doet want dan valt ie je gewoon aan en zit ie te blazen en met zijn vleugels wijd...  :o :o
Ik zei gister tegen mijn vriend dat Tjippy een kruising is tussen een vogel en een slang..hahaha... :P :P

Ik ben Simba het fluitje van Kill Bil aan het leren, deze heb ik op mijn telefoon... Simba is aan het oefenen.. zeg maar..

Zowel Tjippy als Simba kunnen bijna op comando JA zeggen... en dan zeg ik JA en ga met mijn hoofd naar beneden, dan doen hun precies hetzelfde, en dan een paar keer achter elkaar, zo grappig om te zien... :D :D
Simba zegt ook de hele tijd LEKKER, JA LEKKER, LEKKER HE...
echt een grapjes.. soms vraag ik of ie een liedje wil zingen en dan doet ie het ook, de lieverd.. :-* :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

Anke

Hoi Diaante,
Ik kom hier ook weer eens kijken.
Ik las net je berichtje over het 's avonds los zijn in het donker.
Als ik thuiskom tussen 18:00 en 19:00 uur is het dus ook al donker.
Ik doe meteen alle lichten aan en in de voor en achterkamer en ga dan al druk doende de katten uit de kamer halen.
De valkjes krijgen zo even de tijd om wakker te worden.
Dan doe ik de kooien open en laat ze eruit.
Ze vermaken zich dan prima en gaan echt pas slapen als ik ze weer in hun kooi doe.
De eerste dagen dat de klok verzet was, moesten ze er echt even aan wennen. Nu is het gewoon en gaan ze lekker een paar uurtjes spelen 's avonds.
Grappig dat Simba goed immiteerd. Ik heb begrepen dat Timo melodietjes fluit en de kookwekker na doet ;D
Het zit in de familie ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes