Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

Diaantje

Hoi Danielle en Caro,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes...
Ik hoop ook echt dat ik geen allergie heb voor vogels... :'(
Ik ga dinsdag de dokter bellen.. ik merk wel dat de medicijnen gaan helpen, ik hoest al een stuk minder.
Een allergie bouwt zich op dus die kan zich zo ineens aandienen. Ik heb voor mijn 2 schatjes een grasje gehad maar die maakte  een hoop minder rommel en stof dan deze twee. Nog even geduld dan weten we het...

Tjippy wordt steeds tammer.. mag hem zo lekker kroelen.. dan leg ik mijn had op hem en dan kroel ik met mijn vinger en dan aan de andere kant met mijn neus of geef ik hem een heleboel kusjes... :-* :-*
Met Simba gaat heel langzaam. gister haalde ik haar op mijn hand uit de kooi en ze bleef zowaar zitten...
Ze zitten s morgens ook te schreeuwen hoor en dat is inderdaad minder leuk.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Sinds gister vliegen ze de hele tijd achter elkaar aan als ze eruit zijn...
Het lijkt hier af en toe wel schiphol..haha.. ::) en dan zijn de gordijnen de kooi en ik de landingsbanen..haha.. ;D
Ze maken af en toe ook best wel ruzie hoor, vooral als ze willen gaan slapen. Vooral Tjippy moet je met rust laten want die moet je echt niet storen als ie wil slapen.
Ze kroelen (nog)niet met elkaar... das wel jammer... :(

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje op 21 april 2007, 16:35:46
Sinds gister vliegen ze de hele tijd achter elkaar aan als ze eruit zijn...
Het lijkt hier af en toe wel schiphol..haha.. ::) en dan zijn de gordijnen de kooi en ik de landingsbanen..haha.. ;D
Ze maken af en toe ook best wel ruzie hoor, vooral als ze willen gaan slapen. Vooral Tjippy moet je met rust laten want die moet je echt niet storen als ie wil slapen.
Ze kroelen (nog)niet met elkaar... das wel jammer... :(

Bij het slapengaan is het bij onze valkjes ook altijd gekibbel. Dat duurt een hele tijd voor ze eindelijk tot rust komen. ::) ;D Ze willen natuurlijk altijd allemaal op dezelfde plaats zitten, maar alleen Rikske krijgt bij ons de beste plaats! 8)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

danielle

Ja dat achter elkaar aan vliegen ken ik wel ja  ;D.
Hier is Sammie mijn grasparkiet degene die iedereen achterna vliegt. Ze vliegt zo hard dat Tommie en Gijsje altijd zo van schrikken, dat ze ook verschrikt gaan vliegen, nou ja in hoeverre het hun dan lukt, want ze kunnen beide niet goed vliegen.
Maar het is volgens mij echt een spelletje voor hun, dat achterna vliegen.
Maar wel goed dat je ze wel al voor vast bij elkaar in de kooi kunt houden. Het worden vast nog wel dikke vriendjes van elkaar, het kan soms gewoon een hele tijd duren.

Diaantje

Hoi Marc,

Ik had inderdaad ook gelezen dat wel meer valkjes daar last van hebben... maar Tjippy is dan zo een monster...haha.. ;D
Maar hij heeft uiteindelijk wel de beste plek.. maar ja daar zat ie ook al vanaf het begin, dus ja begrijp het ook wel een beetje..

Hoi Danielle,
Grappig he dat gefladder achter elkaar aan..hihi.. ik moet er vaak wel om lachen.. het is eerst de kooi open zetten, ze er allebei uit halen, en ja dan gaan ze hoor....
Volgens mij is het inderdaad ook gedeeltelijk spelen.. nou ja als ze het maar naar hun zin hebben... ;D

Vanavond met douchen heb ik Tjippy mee genomen.. hij bleef heel rustig op het randje van de douchewand zitten..
Hij wilde toen op mijn hoofd af en toe wat spetters..hihi.. hij heeft volgens mij alleen nog niet door dat het heerlijk is.. de plantenspuit vinden ze allebei heerlijk... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Ze hebben alleen maar ruzie....
Tjippy zat met slapen altijd op dezelfde plek. deze plek heeft Simba inmiddels ingepikt...
Simba die jaagt met eten Tjippy weg...
Ze zijn heel erg aan het happen naar elkaar en maken er geluid bij..soort brommen...
als ze te dicht bij elkaar zitten dan happen ze wat en dan gaat meestal Tjippy weg...
Ze lopen/klimmen met een grote boog om elkaar heen..
Simba doet de hele tjid alles wat Tjippy ook doet.. gaat Tjippy eten, dan Simba ook. Tjippy water drinken dan Simba ook..
Ik heb hierdoor ook de indruk dat Tjippy minder eet. Elke ochtend als ik het eten in de kooi doe dan gaat ie gelijk in de kooi om te eten, dat deed  ie voorheen nooit, het lijkt dus wel of ie honger heeft.
Wat moet ik nu doen????

Dagboek Tjippy en Yuki

Inge88

Heb je Tjippy al gewogen? Als hij niet is afgevallen zou ik me niet druk maken. Je zou misschien 2 voerbakjes in de kooi kunnen ophangen in plaats van 1?

Heb je de dokter al gebeld voor de uitslag?

Diaantje

Ik heb Tjippy vorige week gewogen. maar dat was geen goede weegschaal die heb ik terug gebracht.. eerst woog ie 92 gram toen 94 en toen 96.. ja welke van de drie is het nou...  ???

Ik vraag me af of 2 voerbakjes een oplossing is want aangezien Simba alles nadoet denk ik ook dat ze gewoon uit hetzelfde bakje gaat eten..met als gevolg dat ze Tjippy weer weg jaagt... :-\
Ik vind het ook zo zielig voor Tjippy want hij is zo een goedsul... hij is echt zo een schatje..een echte knuffelkont..
:-*
maar Simba moet eigenlijk niks van je hebben. Ze zit op je hand maar daar is ook alles mee gezegd. En Simba schrikt nog steeds overal van en is echt heel bang... ???

Ik heb gister de dokter gebeld maar ze hadden nog geen uitslag.. de pollen en huisstofmijt moeten ze wel deze week nog binnen hebben. Voor vogels schijnt het heel lang te kunnen duren omdat dat heel specifiek is moeten ze het apart opsturen, dat kan soms 3 a 4 weken in totaal duren..dus nog langer in spanning.. :(
Ik ga vrijdag bellen voor de huisstofmijt en pollen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Inge88

Wat jammer dat Simba niet zo meewerkt... je zou het 2e voerbakje tenminste kunnen proberen? Anders Simba maar even apart in een andere kooi?

Diaantje

hhmm ja ik ga het nog even aan kijken en anders ga ik een extra voerbak ophangen..
De andere kooi die ik heb is wel heel erg klein.. ze kan zich er amper in bewegen.. het is een ronde grasparkieten kooi. hier zat mijn grasje altijd in maar deze is echt veel te klein.. dat vind ik ook weer zielig..

Dagboek Tjippy en Yuki

kimmie

Karel en Lady hebben ook wel is ruzie...
Om de beste plek, of om wat anders...
Meestal als ik dan een keer in mijn handen heb geklapt is het over...

Ik heb Lady een keertje terug gezet in haar Quarantaine kooi...
Het ging naar mijn idee niet helemaal goed...
Daarna weer geprobeerd en nu gaat het super...

Dus ik zou zeggen...
Zet Simba nog even terug in de kooi waar ze in zat...
Maak haar dan verder tam, en probeer ze over een paar dagen weer samen te zetten...

Natuurlijk kunnen ze gewoon samen los vliegen dan...
En ze mogen ook vlak bij elkaar staan...
Groetjes Kim, Karel en Lady

Diaantje

Ik heb dus ook het idee dat het niet helemaal goed gaat...mijn vriend zegt dat het allemaal wel mee valt.. maar misschien leert Simba daar dan wel van zou een optie kunnen zijn...

Het zijn natuurlijk elke keer maar moment opnames omdat ik overdag werk zie ik het alleen in de avond.
Maar het was mijn moeder ook al opgevallen..

Ik denk dat ik als ik geen verbetering zie dan van het weekend ze even apart zet dan heb ik ook wat meer tijd, kan ik ook even wat extra gaan doen met Simba.

Dagboek Tjippy en Yuki

kimmie

Ik ben benieuwd hoe het gaat...

Hopelijk hoeven ze van het weekend niet apart...
Maar als het ze kan helpen....
Groetjes Kim, Karel en Lady

danielle

Dat is wel lastig, dat ze nog zoveel ruzie hebben.
Ik heb een beetje een zelfde situatie gehad bij mijn grasparkieten toen ik later een maatje erbij had gehaald.
Ik wil je in ieder geval een tip meegeven, want mij in die tijd heeft geholpen. En dat is dat je moet proberen om je te richten op de kleine momenten dat het wel goed gaat. Je bent namelijk snel geneigt om alleen te zien dat ze ruzie hebben en dat ze aan het kibbelen zijn, maar ik denk dat er toch wel momenten zijn dat het goed gaat, of niet?
Mijn grasjes hebben echt heel lang ruzie met elkaar gehad, precies zoals jij het zegt, maar uiteindelijk is het toch steeds beter gegaan, maar pas na 2 maanden had ik het idee dat ze een beetje vriendjes begonnen te worden.
En ik raad je inderdaad aan om twee voederbakjes op te hangen. Bij mij eten alle vogels tegelijkertijd, als de een eet, gaat de ander ook eten.
Ik hoop voor jou en de vogels dat het steeds beter gaat. Het heeft soms echt tijd nodig.
Succes ermee  ;)

Bello

Hoi hoi,

weet je wat ook kan helpen, vlakjes uit de kooi en de gehele inrichting van de kooi vernaderen, koop nog wat van die flexibele touwen zodat er meer valkjes bovenin de kooi kunnen gaan zitten.

Groetejs Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel