Tjippy en Yuki: filmpje van pratende Tjippy!!

Gestart door Diaantje, 19 januari 2007, 21:48:15

« vorige - volgende »

caro

Hoi Diaantje,

Wat jammer nou dat ze steeds ruzie hebben. Misschien klikt het absoluut niet tussen die 2  :-\. Heb ik hier ook gehad met E.T. en Sammy. Overal waar Sammy heen vloog ging E.T. achter haar aan. Sammy moest daar niets van hebben. Ze was  voor ons ook niet lief meer. Nu is E.T. weg en Sammy is weer een lieve vogel. Ik hoop niet voor je dat het zover gaat dat je er een weg moet doen.

Sterkte met het wachten op de uitslag.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

•=Bonnie=•

Lastig als ze steeds ruzie hebben. Ik heb hier net een koppel catharina's uit het groepje gehaald omdat het mannetje van dat koppel steeds door de andere twee mannen gegrepen wordt.

Normaal zijn ze super lief maar ik heb  1 mannetje dat bijzonder agressief is als hij een nest wil maken en daar maakt de ander gebruik van door mee te doen.

Maar ja, als je een maatje voor je valkje hebt genomen dan is het niet de bedoeling dat je ze uit elkaar moet houden omdat het niet klikt natuurlijk.

•=Bonnie=•

Citaat van: Diaantje op 17 april 2007, 15:27:48
Vanmorgen ben ik naar de dokter geweest omdat ik al een week of 3 aan het hoesten ben.

Aan het piepen, zijn je longen nog wel schoon (als in komt het gepiep daar uit of uit de bronchieen)? Heb je ook hoofdpijn en koortst misschien?

Diaantje

Hoi Caro en Bonnie,

is inderdaad zo overal waar Tjippy gaat gaat Simba ook.. ze is echt een naaper...
Als Tjippy in de avond bij me zit dat wil ze ook(tuurlijk want Tjippy zit daar) en dan vliegt ze naar me toe vervolgens vliegt Tjippy weer weg...en dan zitten ze weer samen op de kooi..
Tjippy is ook zo een ei dat ie ook elke keer weg vliegt..
Tjippy blijft nog steeds wel ontzettend lief maar hij moet eigenlijk niks van Simba hebben...   :(
Maar het gekke is dat ze wel uiteindelijk naast elkaar slapen(wel met een aantal cm ertussen)
Nou ja ik ga ze van het weekend goed opserveren...
Ik vind het wel heel jammer want ik had echt gehoopt dat ze goede vriendjes zouden worden, maar goed we zullen nog wel even zien...

De dokter had gezegd dat ik piepte maar of dat mijn longen of bronchieen zijn geen idee..
De medicijnen helpen erg goed... ik hoest nu niet meer.. mijn neus zit ook niet meer dicht.
Ik heb geen koorts en ook geen hoofdpijn..

Ik had vandaag weer de dokter ebeld maar er was nog steeds een uitslag ook niet van de pollen en huisstofmijt... :-\
Ik denk dat de uitslagen allemaal te gelijk komen..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

Hoi Diaantje

Ik heb het hier met een grasje en een valkparkiet. Ze kunnen niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar. Echt typisch. Ik hoop voor jou dat het toch nog goed gaat komen.

Succes vast met de uitslagen van die tests.

Mara

Diaantje

hhmm ja inderdaad niet met en niet zonder elkaar dat klopt wel..

Vanmorgen dachten wij dat we Tjippy hoorde praten.. :o
Mijn vriend zat tv te kijken en Tjippy maakte een geluid en mijn vriend draait zich om..echt zo van huh...  ???   
hij zegt hoi Tjippy...en ik had hetzelfde....
Ik hoorde het net weer..
ik heb hem volgens mij ook " lekker" horen zeggen...
nou ja....vreemde vogel..hihi... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Mara

Hoi Diaantje

Het kan dat valkjes praten, tenminste, dat denk ik. Een van mijn valkjes buiten doet ook echt niets anders dan roepen en zo, we denken zelfs dat hij ondertussen zijn naam aan het leren is....Ik denk dat iemand anders je een beter antwoord kan geven.

Groetjes

Mara

Saar

Hoi diaantje,
ik heb een valkje en een grasje die kunnen praten :)
Groetjes Saar :-*

Diaantje

Grappig he.. vind het wel leuk, heb het ondertussen al vaker gehoord.

Mijn vorige vogel(grasje) praatte ook..hihi.. :P
Simba begint ook al aardige geluiden te maken..is wel leuk.. maar het klikt een beetje schor..
ook zij?? doet het bouwvakkersfluitje op haar manier..
Nu begin ik me toch af te vragen of Simba een man of pop is... ??? ??? ???

Dagboek Tjippy en Yuki

tamara

hallo,
wat leuk dat je erondertusen nog een valkje bij hebt!!
Ik ben al een tijdje niet opde site geweest omdat ik het zo druk heb.
Ik las dat je valkjes veel kibbelen en ook wel eens vechten, dat is niet zo heel erg!!
Mijn valkjes zitten sinds 4 december bij elkaar en in het begin gingen ze ook contineu kibbelen en vechten.
Het is wel een heel stuk minder geworden door een 2 e voerbakje maar nu na bijna 5 maanden gaan ze nog wel eens kibbelen of elkaar pikken.
Dit duurt nooit zo lang en houdt vanzelf weer op.
Jij hebt toch ook wel eens een dicussie met je vriend of zo??
Nou dat hebben dieren ook.
Niets dus om je zorgen over te maken zolang er geen verwondingen e.d. van komen.

groeten

groetjes tamara en tequila en amigo

Diaantje

Hoi Tamara,
Leuk dat je weer eens online bent.. :D
Ja je hebt wel gelijk.. ik heb ze nu al het hele weekend geobserveerd maar het valt nu wel mee...
Het komt wel goed wie weet worden ze ooit wel dikke vrienden.. ;)

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Ik heb vandaag de dokter weer gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek.
Alle testen, pollen huisstofmijt en ook vogels, waren negatief dus geen allergie. :D
Ik ben zo enorm opgelucht dat ik geen allergie heb voor vogels. Maar wat het dan wel is geweest.. ??? ik ga nu minderen met de medicijnen om te kijken of het dan nog steeds weg blijft.. Als het dan weer terug komt ga ik weer naar de dokter want dan moet het iets zijn..

Dagboek Tjippy en Yuki

caro

Hoi Diaantje,

Wat een super goed nieuws zeg. Gefeliciteerd hoor.
Ik had al hele zere duimen gekregen ;), gelukkig niet voor niets.

Ik vind het echt super voor je.

Hoe gaat het met de valkjes, maken ze nog steeds ruzie of worden ze al wat liever voor elkaar.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Diaantje

2 mei 2007, 20:58:21 #238 Last Edit: 2 mei 2007, 21:01:31 by Diaantje
Dank  je Caro, het heeft echt geholpen!

Het gaat wel aardig met ze.. ze zijn elkaar nog niet aan het kroelen, maar ze vliegen elkaar ook niet constant in de haren.. ja rond de schemering maar dat is wel normaal geloof ik.. ;D
Als Tjippy bij me zit dan soms komt Simba op mijn hoofd zitten.. dus gaat al weer wat beter.. met veel geduld komen we er uiteindelijk wel!
Ik zou nog wel 2 valkjes erbij willen.. haha.. nu ik weet dat ik geen allergie heb.. ;)
Maar goed mijn vriend ziet me al aankomen... :-\

Bovendien gaan we van de zomer ook nog 2 weken op vakantie en dan moeten we ook nog opvang voor vinden.
Mijn ouders en schoonoudersgaan nl ook mee we gaan gezellie met z'n alle..
Ik denk dat ik ze maar alleen thuis laat en een paar mensen vraag ze eten te geven en even te laten vliegen..

Dagboek Tjippy en Yuki

Mara

Hoi Diaantje

Gelukkig heb je geen allergie voor je valkjes.

Mara