3 mei 2025, 01:10:56

wanneer nieuw sepia/kalksteen?

Gestart door Inge88, 2 januari 2007, 11:13:24

« vorige - volgende »

Inge88

2 januari 2007, 11:13:24 Last Edit: 2 januari 2007, 11:23:17 by Inge88
Wanneer geef je een valkparkiet een nieuw sepia schild en een nieuwe kalksteen? Is er een bepaalde maximum tijd dat je zoiets mag ophangen in de kooi en dan moet vervangen voor een nieuwe, ook al is 't niet op?

En waar verwerk je maagkiezel in?

Mara

Hoi Inge

Ik moet zeggen dat de sepia hier soms best lang kan hangen. Ze knabbelen er weinig aan. In de voliere is het wat anders, daar doen ze er niet zo lang mee en dan vervang ik hem gewoon. Verder heb ik een piksteen of hoe dat ding ook mag eten in de voliere hangen en deze vervang ik ook pas als hij op is of bijna op is zodat hij niet meer kan hangen.

Ik heb de maagkiezel en grit door elkaar gegooid en daar heb ik altijd een bakje van in de voliere staan. Dit vervang ik elke zondag omdat dan de voliere een grote schoonmaakbeurt krijg, leeg of niet, ik gooi het weg en zet er een nieuw schoteltje neer.

Liefs

Mara

Riny

Hoy Inge
Sepia en kalkstreen vervang ik wanneer het op is.
De vogels nemen er van naar behoefte.
Maagkiezel en grit heb ik altijd ergens een schaaltje staan , zodat ze dat ook naar behoefte kunnen nemen.
Groetjes Riny :D

*Patricia*

Mijn vogel kijkt niet naar zijn maagkiezzel en grit. is het een optie om het door het voer te mengen?

*Yvon

Hoi hoi

Bij ons hangt ook de sepia en kiezel in de voliere en kooien.
Je ziet ze er nauwelijks van eten,maar doen het wel.
En kijk ook eens bij voeding hiernaast.
Daar staat ook welke kiezel wel of niet goed is.
Niet elke kiezel schijnt goed te zijn.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

KiP

Hoi! Ik heb ook een vraag over sepia. Mijn valkje is geboren rond 8 december 2006. Door wat achterstand zit hij nu nog aan 2 papvoedingen per dag. Omdat hij wat eigenwijs is qua zaadjes eten, heb ik trosgierst in de kooi gehangen, naast z'n gewone zaadjes. Desnoods leert hij 't daar maar mee. Ook heb ik nu een sepia, omdat hij kennelijk knabbelbehoefte heeft.

Twee papvoedingen per dag en 't aantal zaadjes dattie eet is dus nog te verwaarlozen.. : mag mijn hummel al een sepia? En een mineralenblok? Het aantal papvoedingen wordt natuurlijk afgebouwd. Moet ik met andere dingen wachten tot hij echt z'n zaad eet zodat z'n maagje wat meer aan kan?