DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Wilma,

Wat een beauty is het. Wat apart die 2 kleuren ogen. ik wist niet dat dat kon.
Had ze zich verstopt achter het scherm.

Trouwens de andere foto's zijn ook kei mooi. waar een doos al niet goed voor is.

Groetjes Anja

Wilma1

Je hebt ook witte poezen met een blauw en geel oog, deze zijn altijd doof....Mizty niet...ja "oostindisch" af en toe  ;D.....

Ze lag later te slapen in dat kleine stukje rechtopstaande doos...die voor Coco is....een verschoning van de speelplaats  ::)

Ik doe veel met dozen....maak er een klimhuis van met allerlei gaten erin, plak ze met stevig plakband op en naast elkaar....waar ze tijden plezier van hebben en IK van het maken ervan  ;D en GRATIS!!!! Koop iets duurs en je mag blij zijn als er 1 in wil liggen  ::) of ermee spelen  ;)

Zo kan ik simpel wisselen als ze er niet meer naar omkijken.

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

18 januari 2007, 20:48:26 #92 Last Edit: 18 januari 2007, 20:59:35 by Wilma1
Even een trieste mededeling..... :'(

Vanavond om 19.15u...zijn Jan en Joke met hun hond Kelly naar de DA geweest....deze X voor de laatste maal....Kelly is ingeslapen.

Afgelopen Maandag ben ik met Joke voor een gesprek geweest omtrent Kelly.

Haar gedrag werd erg onvoorspelbaar en gezien haar leeftijd van bijna 11 jaar is het duidelijk dat er een tumor in haar kop zit.....ook bepaalde vreemde "aandacht" deed zich de laatste tijd steeds vaker voor..... beginnende dementie bij de hond...janken, blaffen, in huis plassen, plostelinge onrust.....met wandelen bleef ze steeds vaker stokstijf staan en liep niet meer verder.....allemaal tekenen dat is "iets" mis is.

De DA heeft erg veel tijd aan het gesprek besteed en adviseerde Kelly te laten inslapen...Jan en Joke hadden al rekening gehouden met deze beslissing, maar toch komt het hard aan. We hebben de afspraak gemaakt voor vanavond op het laatste van het spreekuur, zodat er alle tijd is voor afscheid te nemen.

De hond zo te laten "doorlopen", wordt ze niet beter van en medicatie helpt hier niet tegen....het zou uitstel wezen van iets wat nu humaan kan en bij langer wachten, het een lijdensweg gaat worden voor zowel hond als baas. Een Rottweiler wordt gemiddelt 9 jaar dus Kelly zat er al ver overheen en heeft een goed leven gehad bij Jan en Joke.

Ze hebben mooie herinneringen aan haar......

Ik ben er al de hele dag en deze dagen ervoor mee "bezig".....want het blijft moelijk de juiste  beslissing te nemen ter wille van je geliefde huisdier....ook al weet je dat het de goede is op dit moment  :'( 

Zelf hebben wij het in 2001 meegemaakt met onze geliefde Rottweiler Rocky en kunnen ons zo goed verplaatsen in hun gevoel hierover. Rocky was niet ziek, maar kon niet meer lopen en ook dan heb je geen keuze meer.
:'( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hè wat triest.  :'(

Heel veel sterkte, Joke & JAn. (jij natuurlijk ook, Wilma)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Wilma, Jan en Joke,

Ik wil jullie allemaal sterkte wensen met het verlies van Kelly. Ik weet hoe het is om je hond te moeten laten inslapen, dat hebben we met Tarzan meegemaakt. Die kon ook niet meer....Sterkte

Mara

Wilma1

19 januari 2007, 11:02:23 #95 Last Edit: 19 januari 2007, 11:13:34 by Wilma1
Namens Jan en Joke bedankt voor de lieve reakties....het zal de komende tijd voor hun een enorme stilte zijn en zeker voor Jan die graag zijn " loopje" deed met Kelly.

Vanmiddag ga ik ze ophalen voor een lekkere SOTO maaltijd en neem ik Joke mee naar het theater, voor een leuk afwissende nieuwjaarsvoorstelling van het Verkade Showorkest....deze x met gast Do en presentatie door Franklin Brown, die dit voor het 3e jaar doet ( een KANJER  :-*  ;D ;) en van heeeel dichtbij gezien :D) ....goede afleiding. Jan en Piet kunnen lekker thuiis op de bank borrelen en babbelen en daarna breng ik ze weer naar huis toe.

Het ontbijt voor de vogels....

het brood is dus prima gelukt en smaak goed , kan ik nu zeggen want zonder vogelszaadjes lust ik het ook wel...frisse smaak zit eraan en volgende X mogen er meer vruchtjes door zag ik.

Ruby laat het zich heerlijk smaken  :D

ook Coco kwam snel zijn kooi in het ontbijt te keuren  ::)

lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=hBUHZRp8GAE
en hier Coco's stille liefdesverklaring tegen zijn stenen vriendinnetje.....zo grappig...hij geeft GEEN ENKEL geluid als ie dit doet, omdat de vogel dus ook doodstil is....  :D Het bibbert wat, omdat ik moest inzoomen, anders stopt Coco als ik dichterbij kom  ::)

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Wilma,

Dat brood ziet er inderdaad superlekker uit hahaha. Maar ik weet niet wat mijn maag doet als het ook vogelzaad te verwerken krijgt  :P :-\ ;D
En wat er in die schaaltjes zit voor de vogels... ze worden lekker verwend.

Ik ben zo blij dat je niet alle vogels weg hebt hoeven doen.
Ruby en Coco zijn zo intzettend prachtig  :-* :-* :-* Die kleuren... Zo intens... Jammer dat ze zo groot zijn...  :-\ Ik had er ook wel een willen hebben hahaha  :D :D :D Maar ik ben bang dat Erwin dan echt helemaal gaat steigeren en door het plafond gaat  :-X ;D

Ik blijf wel bij jou kijken als je het goed vindt  :)

Je hebt trouwens ook enorm schattige poezen. Heerlijk hè, dat het goed gaat tussen de poezen en de vogels  ;D Ik ben daar toch wel heel vaak blij om.

Ok, genoeg gebabbeld... het wordt weer eens een ellelang verhaal hahaha.

Groetjes,
MOnky

Wilma1

Gezellie hoor....babbel maar door, dan hebben we zo 1000 pagina's en spannen vast "de kroon" hiermee  ;D ;D ;D OF we worden "uitgezet"  ::) ;D ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

goeiemorgen,

Zo dat ziet er niet vervelend uit.. ik krijg er trek van zeg.. zo;n ontbijtje krijg ik nu nooit.... :D

Ach je hond laten inslapen.. draaaaaaaaaaaama vond ik het.. ik ben er echt bijna een jaar in mijn hoofd mee bezig geweest omdat ik zag aankomen dat het moest gaan gebeuren. Onze Olivier, een sullige labrador, was niet zo vriendelijk voor Jack, die toen een baby was. Zolang Jack lekker bij ons lag of in de box.. geen enkel probleem, maar zodra Jack ging kruipen en richting Olivier kwam.. werd ie knorrig. Later werd dat erger ... grommen en tanden laten zien.. eerst liep ie nog weg, maar op een zeker moment niet meer.. en Jack werd al mobieler en is gek op dieren dus wil ook hondje aaien....Ik voorzag dus een probleem, want inmiddels was Luc ook onderweg .....  wegdoen was geen optie. Olivier was elf, en wij hebben hem ooit uit het asiel gehaald dus daar terug ..NOOIT!! Praten, overlggen, praten, piekeren... overleg met de DA... en voor Olivier was het idd het beste om te gaan ... hij was ws ook dement.. en beter zou het zeker niet worden.
Toen De Dag kwam, is Olivier nog onderzocht en bleek dat hij ook hartproblemen had en het dus echt tijd werd.. de dienstdoende arts was nog nijdig ook op ons , omdat we zolang gewacht hadden .. tja.

Ik heb uiteindelijk Nico het "klusje" laten klaren.. in mijn hormonale zwangere toestand kon ik het niet aan... dagen heb ik gehuild om mijn maatje. En nog .. ( inmiddels is het 4 jaar geleden) ga ik voor 10 uur 's avonds niet naar bed... want de hond moet dan uit ..( ??? ??? ??? ???.. ja ik ben maf.. ik weet het).

Dus Joke en Jan.. heel veel sterkte met het wennen aan dat lege plekje in jullie huis en hart ... hier is ie nog immer leeg... :'(

Christa & de Rest

( ik zal eens neuzen naar een foto van Olivier)
Christa & De Rest

Wilma1

Eigenlijk is het een beetje hetzelfde verhaal, als bij julie Christa....Joke en Jan gaan oppassen op hun kleinzoon en doordat Kelly best in snel tempo veranderde, kwamen de vragen omhoog...hoe zal het gaan als Nick er is ??? Voor de hond toch een vreemde en misschien een "inringer". .... zou ze jaloers gaan worden en wat dan ??? Als ze naar Jan en Joke al zo veranderde, hoe dan met zo'n kleintje erbij  EN de 2 oppaskionder die ze al heeft ??? Ze voelt zich nog meer weggedrukt misschien ???

Kelly kreeg ook steeds meer moeite met mensen die op visite kwamen, ze vroeg plots heel veel aandacht, wat ze anders nooit zo deed. Voor Jan en Joke dan best heel vervelend, want ze was niet stil te krijgen en hun zaten dan niet op hun gemak met een blaffende hond.....die dan ook nog de boel onder ging pissen, vlak onder hun neus.

Dit was niet de Kelly van vroeger, die ging in  haar mand in  haar eigen kamertje.... wat ze heerlijk vond.... als er visite kwam. Kelly is nooit een "andermans vriendje"geweest.....maar toch op haar manier heel erg lief en als ze aandacht wilde kwam ze zelf naar je toe....voor Jan en Joke was ze een ware kameraad en heel trouw. Te veel aandacht om haar heen, maakte haar nerveus....maar NU werd ze precies contra en dat bevreemde heel erg.

Tja dan ga je denken "hoe verder"...de DA was echt heel duideljk dat deze grote hond best een gevaar kan worden op langere termijn....wat zijn ervaring is met grote honden, die hou je niet mer in de hand. Ook omdat ze meerdere "mankementen" vertoonde was DIT "de tijd" om het lot in eigen hand te nemen en de hond en baas een lijdensweg te besparen.

Maar ja het blijft moeilijk, al weet je dat je goed hebt gedaan!!!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma, Joke en Jan,

Heel veel sterkte toegewenst.
ik weet wat het is om je hond te laten inslapen.

Ik heb het ruim 7 jaar geleden moeten doen omdat onze hond 's nachts meerdere hersenbloedingen had gehad.
Ik moet er nog altijd aan terug denken en ik krijg nog altijd een brok in mijn keel als ik erover schrijf of praat.

Trouwens Wilma,

Erg lekker ziet er dat uit zeg. Zou er zo zelf aan beginnen  ;D ;D ;D
Ik denk dat ik voor de Y-tjes ook maar eens met dozen aan de slag ga. Net wat je zegt lekker goedkoop en een boel plezier.

Groetjes Anja

*Yvon

19 januari 2007, 20:54:44 #101 Last Edit: 21 januari 2007, 01:07:00 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Wilma, Joke en Jan heel veel sterkte.
Ik heb het nog niet meegemaakt om een eigen hond in te moeten laten slapen.
Onze hond Cindy is nu 14jr en ik weet dus dat het er ook aan gaat komen,ik moet er nog niet aan denken.
Kan me dus wel iets bij voorstellen dat het heel moeilijk kan zijn en is. :'(

De ontbijtjes zien er erg lekker uit !  ;D
Voor de vogels dan...  :P

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

21 januari 2007, 12:26:05 #102 Last Edit: 21 januari 2007, 18:08:07 by Wilma1
Een nieuw vogelbroodrecept  :D     

de gebruikelijke hoevelheid broodmix etc.
*  wat kiemzaad
*  een handje teurlings
*  2 flinke eelt. nutribird
*  2 eieren
*  beetje piripiri kruiden
*  bleekselderij
*  radijs
*  verse dille
*  verse bieslook
*  verse rode peper
*  eetl. maïs
*  tijm
*  oregano
en een klein beetje van de gedroogde vruchtjes....

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

21 januari 2007, 18:07:13 #103 Last Edit: 21 januari 2007, 18:08:45 by Wilma1
                          HET RESUTAAT

Het brood is letterlijk UIT DE PAN gerezen  :o het zat tegen de deksel aan geplakt  ::) ;D lijkt op een enorme paddestoel  ;D en zat op het verwarmingselement wat begon te stinken  :-\..maaaar het brood heeft daar (gelukkig) geen hinder van gehad.. ze hebben een stukje geproeft en het valt we degelijk in de smaak!!!!
;D :D ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

22 januari 2007, 10:13:52 #104 Last Edit: 22 januari 2007, 10:17:51 by Wilma1

WIE ben IK ???

zakdoekje trekken  ;D met gespierde pootjes  ;D ;D ;D

YEHHHHHHHHHHHHHH....GEWONNEN........  ;D ;D ;D

nog een X  :P

http://www.youtube.com/watch?v=bXxWmKnWw9I
Let op wat Coco doet, als er publiek gaat klappen  :o ;D ;D ;D ( het is een beetje donker, omdat het in de avond is)

:o :o :o :o :o  OOOOOOHHHHH wat SPOOKY....het lijkt hier of het een heel bebloede zakdoek is  :o  ::)  8)
Coco's eerst HORRORFILM  ;D ;D ;D ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3