Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Monky

Hi Romy,

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
Het zou best wel eens die wc rol kunnen zijn waar je het over had.
Ik neem aan dat ze het vannacht niet gedaan heeft?

Ik vraag me ook vaak af waarom ze soms ineens schrikken als er niets aan de hand lijkt. Misschien kunnen zij ook wel dromen? Geen idee.

Hou haar gewoon een beetje in de gaten  :) Maar dat doe je al  ;) Geef haar maar een lekkere knuffel van mij  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Het zou inderdaad de wc rol kunnen zijn, alhoewel ze er altijd op slaapt! En het dus nog nooit gebeurd was! Maar misschien was het omdat ik opstond en er een heel klein beetje licht was, dat ze tussen slapen en waken was waardoor ze eraf viel...
Ze heeft het inderdaad vannacht niet meer gedaan, ook al zat ze opnieuw op het rolletje. Het is echt haar favoriete plaatsje!

Ik hou haar zeker erg goed in de gaten hoor :) Dat is helemaal geen opgave, ik doe het graag :) Ze is zo'n lieve meid dat ik ze NOOIT kwijt zou willen!! Het knuffeltje geef ik haar vanavond voor de tv. Dan zit ze lekker te snoezen op m'n borst en kan ze er extra lang van genieten, ok? :)

--------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Ik ben thuis voor het moment. En dat zal voor een tijdje zijn. Vanaf nu heb ik geen les meer en m'n eerste examen is pas de 2e week na nieuwjaar. Nu is het dus blokken geblazen.

Voor Flupke is het natuurlijk ook een verandering, want ze zal zeker tot en met de eerste week van februari ook thuis blijven. Ik ga enkel op en af om examen te doen, dus voor dat ene dagje neem ik ze dan niet mee.

Daarom heb ik haar kooi helemaal opnieuw ingericht en terwijl ook heel grondig gepoets. Ik hoop dat ze er blij mee is :)
Ik heb jullie trouwens (denk ik) nog niet verteld dat ik ondertussen een pedi-perch heb! Die zag ik liggen in een mini-dierenwinkeltje in Sluis. Ik denk dat ze ze enkel in Nederland hebben want ik België heb ik ze echt nog nooit gezien (en ik heb al heel veel dierenwinkels bezocht ;) )

Omdat ik voor het eerst sinds 10 dagen weer thuis ben, was het natuurlijk ook weegtijd voor Flupke. En ze woog mooi 75 gram.
En gevlogen dat ze heeft! Ze genoot er met volle teugen van! Aangezien ze in mijn studio niet veel ruimte heeft (maar ze ondertussen wel al durfde vliegen, gelukkig). Maar hier heeft ze echt superveel plaats om straaljagertje te vliegen, dus dat heeft ze superveel gedaan! Momenteel zit ze te snoezen op m'n arm, maar ze gaat straks haar kooitje in zodat ik al m'n gerief aan de kant kan doen.
Misschien komt er straks nog een foto van de nieuwe indeling van de kooi :)

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Fijn voor jou en Flupke dat je weer thuis bent. En mooi dat Flupke weer alle ruimte heeft om te vliegen. Fijn gewicht ook. Is ze niet meer naar beneden gevallen?

mara

Romy

Hoi Mara

Flupke is gelukkig niet meer gevallen, neen.
Toen ik haar kooi opnieuw heb ingericht, heb ik er ook geen wc-rolletje in gehangen (dat vindt m'n moeder niet zo mooi  ::) ) En nu is haar nieuwe favo-plaatsje op het mineralenblok  :o Dat is NOG kleiner dan een wc-rolletje  ::)

Flupke heeft vandaag al enorm veel gevlogen, alsof ze er goed van profiteert nu ze terug thuis is  :D
Voor mij is het ook zo mooi om te zien hoe ze door de kamer zoeft  :-*

Het zal waarschijnlijk voor morgen zijn dat ik pas een foto kan plaatsen van de nieuwe indeling van haar kooi, want de batterij is leeg...

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Gisterenavond zat er iets in Flupke haar oogje wat ik er niet uit kreeg. Ik was er een beetje ongerust over, maar heb het uiteindelijk maar zo gelaten. Deze morgen was het gelukkig weg.
Maar deze namiddag zag ik dat het wat rood zat. Eigenlijk kan je het niet zien, het is maar als ze naar beneden kijkt en je er echt op let. Het is onder haar ooglid dat het wat rood zit, en ook een beetje oranje (ontstekingetje?)
Dan heb ik er ontsmetting op gedaan en nu hoop ik natuurlijk dat het gewoon over gaat. Ik hou het hééél goed in de gaten en als het erger wordt, bel ik naar de DA om oogdruppeltjes.

Verder gaat het erg goed met haar :) Ze moet wel wennen aan haar nieuwe kooi qua eten. Dat staat nu veel lager en dat is niet haar favo plaatjes. Maar ik heb het gedaan omdat dat minder troep oplevert.

Groetjes
Romy

Anja

Mara

Hoi Anja

Wat ben jij vanavond creatief bezig...ik denk dat ik je voorbeeld eens ga volgen zaterdag. Vind het wel heel erg leuk.  :D Ik weet zeker dat Romy en Flupke deze kerstwens waarderen.

mara

Anja

Dank je wel. Ik lijk Crea Bea wel ;D ;D

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Heerlijk Anja...wat heeft ze toch een leuke kerstkaart gemaakt voor je zeg !!! Mooie foto ook van Flupke !!
Grtjs Ann

Romy

Hoi Anja

Waauw echt prachtig zeg!!!! Je bent ongeloofelijk bedankt!!!! Dit betekent heel veel voor mij, dankjewel Anja  :-*

-------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Het gaat goed met Flupke haar oogje. Ik zie er niks meer aan. Gelukkig!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi Mara

Mooie kaart he dat Anja gemaakt heeft! Ik ben er superblij mee :)

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Ann

Ik vind hem echt prachtig! De foto stond een tijdje geleden in m'n dagboekje.

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Fijn te lezen dat alles zo goed gaat met Flupke, buiten het oog dan, maar ik ben er zeker van dat het heel goed verzorgd wordt.
De kaart die Anja gemaakt heeft is ook prachtig.
Nu moet je me wel eens uitleggen wat een pedi-perch is. Heb er nog nooit van gehoord.
Je blokt toch niet teveel hee? Want naar het schijnt is dat ook weer niet goed voor de hersenen  ;D ;D Neenee, maar zie toch maar dat je je ook goed ontspant.

groetjes
Natacha
Luna en Arti

Romy

Hoi Natacha

Flupke haar oogje ziet er vandaag al veel beter uit als gisteren. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt. Uiteraard hou ik het heel goed in de gaten :)
Een pedi-perch is een stok die zorgt voor het afslijten van de nageltjes. Het is een soort betonstok, maar in kleur en ook gegolfd van vorm. De enige die ik hier (in België) gevonden had, waren rechte, betonnen stokken (wit) en die vond ik niet zo ideaal. Een pedi-perch had ik al gezien van andere leden en vond ik beter. Ik ben erg blij dat ik er eentje gevonden heb.
De foto's van de kooi moet ik nog maken en ik ga ineens een foto van de pedi-perch voor je maken.

Ik probeer niet teveel te blokken  ;D Haha, neen, ik begrijp wat je bedoelt. Het is inderdaad niet altijd even simpel om een goed evenwicht te vinden tussen voldoende leren (zodat ik zeker geslaagd ben) en voldoende ontspanning. Maar het is nu pas het begin, dus het gaat er allemaal nog redelijk relaxt aan toe  :P

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Ja, dat is inderdaad tof dat je daar een foto van wilt maken, anders moet ik eens tot maastricht rijden en daar eentje gaan halen.

Wat dat blokken betreft, ik herinner het me nog goed, de eerste weken deed ik niets en daarna raakte ik in paniek omdat ik nog niets gedaan had  ;D
Soms blokte ik zelfs de nacht door, er waren ook andere kotgenoten die dat deden en dan hielden we elkaar wakker door zo om 3 uur s nachts eens bij elkaar binnen te springen. Vervelende tijden  ;D

Groetjes

Anja

Hoi Romy,

Graag gedaan hoor.

Fijn dat het oogje van Flupke zo mooi blijft. Geef haar maar een dikke knuf van me.

Groetjes Anja