Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Mara

Ik volg nu een volledig studieprogramma  aan de universiteit en het is inderdaad niet makkelijk. Je moet echt op voorhand alles goed onder de knie hebben of het lukt niet.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Wow...wat een examens zeg! Ik kan me voorstellen dat de studiestof daarvan behoorlijk is. Alvast erg veel succes met het leren ervoor.
Ik vind de vakken erg interessant klinken, al lijkt het mij wel erg moeilijk om dat te moeten studeren. Maar ja, zoals je zelf zegt, het scheelt als je het heel erg interessant vind.

Flupke zal vast nog wel moeten wennen aan de wind. Hoor je die bij jullie goed? Hier in de woonkamer horen ze de wind eigenlijk niet of nauwelijks..

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Het weegt inderdaad op dat het zo enorm interessant is! Anders zou het echt niet te doen zijn...

Flupke moet zeker wennen aan de wind want thuis hoort ze die niet. Hier wel want ik zit onder het dak en als de wind uit een bepaalde hoek komt, dan huilt hij echt. Ook zijn hier velux-ramen dus als het regent, dan hoort Flupke de regen ook heel goed, in tegenstelling tot thuis.

Ondertussen zit Flupke hier heel rustig bij me, m'n bureau aan het verkennen en graantjes aan het zoeken die van m'n boterham gevallen zijn  ;D

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Ik heb weer eens effe alles bijgelezen. Die flupke van u lijkt me echt een deugeniet.
Een tweede valk erbij halen is ook wel fijn, als je moeder het natuurlijk toestaat. Ik heb er een tweede bij en er was inderdaad een moeilijk begin, maar nu gaat het perfect samen. Maar terugbrengen als het niet lukt, wel dat dacht ik ook maar eenmaal je de valk hebt ben je er zo aan verkocht dat je ze echt niet meer wilt terug brengen  ;D

Ik ben pas in de tom en co van hier in genk geweest, wel daar lag een dode vogel die al helemaal bepikt was, schandalig gewoon, dus als die vogel ziek is geweest dan hebben alle vogels het.

Groetjes van Natacha

ps, veel succes met blokken, het lijkt me niet simpel maar ik zou zeggen : ga ervoor

Dierenfreackske

En heeft ie er van gesmuld ? Grtjs Ann

Romy

Hoi Natacha

Flupke is inderdaad een deugnietje  :D
Ik denk dat ik beslist heb om er toch geen 2e valkje bij te nemen. Dat valkje zou al meteen met mij en Flupke moeten over en weer verhuizen van op kot naar mij thuis. En ik denk niet dat dat goed is voor zo'n jong valkje, ook niet voor het tam maken.
Ik wacht beter tot ik afgestudeerd ben (in belang van het nieuwe valkje...) Het is een hartverscheurdende beslissing maar ik denk dat het de beste is.

Wat verschrikkelijks dat je hebt gezien in tom en co! Heb je er iets van gezegd aan de verkopers?? Ik denk dat ik onmiddelijk de dierenbescherming erbij zou halen! Dat is niet zomaar eventjes 'vergeten' he! Als een vogel al helemaal aangepikt is dan moet ie er wel al een tijdje liggen! Verschrikkelijk zeg...

Dankjewel voor je steun. Sinds vandaag heb ik m'n examenrooster en het valt gelukkig mee. Het is zwaar maar ik zie het wel zitten!

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Ann

Ja hoor, Flupke smult telkens heel erg van de kruimeltjes van m'n brood :)

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hallo Romy ...hier in interatuin was ik gisteren voor wat kerstgerief te halen en ging even langs de dierenafdeling en wat zag ik : Een mooi valkje op het eerste zicht ....maar ik was er verliefd o en zag dat zijn ene oogje helemaal ontstoken was .............heb het aan de verkoopster gezegd en wat zei ze ...........Ze zal wel weer beter worden ....ik vroeg hoe .....koop ze en verzorg ze he !!!! Ik zei : zal de dierenbescherming eens op jullie dak sturen !!!!! Ik heb dat ooit eens gedaan hoor voor een hond ........en ze hebben toen geweest maar konden niets doen !!! Ze haden geen andere klachten van buurtbewoners gehad en die hond moest in principe al halfdood liggen eer ze er iets konden aan doen !!!!
Sindsdien heb ik zoiets van .......als ik bel ...doen ze hier toch niets dus...ik vind het wel erg en wou dat beest echt meedoen om er mee naar de da te gaaan hoor !!!! Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Gewoon verschrikkelijk zeg!
In België is er een radicale organisatie die opkomt voor dierenrechten en ik denk dat zij wel iets aan zo'n situatie zouden doen. Het noemt GAIA. Soms zijn ze een beetje té extremistisch, maar ze hebben al prachtig werk geleverd ook!
Het is gewoon dierenmishandeling wat ze in die winkel doen!
Ik denk dat ik ter plekke alles wat ik in m'n handen zou hebben op de grond zou smijten voor die verkoopster en zou weggaan, BAH wat een rotmens!!!!!!!!!!!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Gisteren en vandaag heb ik een aantal foto's genomen van Flupke.
Bij de eerste reeks is ze heel ontdeugend en klom ze vanaf haar huisje naar de boekenkast ernaast. Daar is ze gaan verkennen wat er allemaal te zien (en te knabbelen ;) ) was.
In de tweede reeks klimt ze aan de buitenkant van haar huisje en steekt ze een aantal capriolen uit :)

Geniet ervan zou ik zeggen!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Je hebt waanzinnig mooie foto's gemaakt en ik blijf erbij, ik vind Flpuke's kuif zo waanzinnig mooi.

Mara

Romy

Hoi Mara

Superbedankt voor je complimentjes!
Mocht Flupke het begrijpen, ze zou superfier zijn  :D

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Wat een schitterende foto's weer van Flupke. Ze wordt echt met de dag mooier.

Ze is zo lekker aan het spelen  :) Echt lief  :-*

Geef haar maar een dikke knuffel van mij  :-*

En jij heel veel succes met leren.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dankjewel voor je complimentjes :)
Flupke is ongeveer 2 weken geleden gedouchet geweest en dat heeft een enorm verschil gemaakt. Er zijn heel veel plakveertjes weg daardoor.

Flupke kan idd soms superlief aan het spelen zijn :) Dan kan ik heel lang naar haar zitten kijken, maar dat mag nu niet meer... Nu liggen m'n prioriteiten elders, bij het leren dus...
Dankjewel, ik zal erg m'n best doen!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke zit de laatste week veel meer op de grond rond te scharrelen dan anders... Ze is toch niet op zoek naar een nestgelegenheid omdat ze eitjes moet leggen?  :-\
Of kan het ook andere betekenissen hebben?

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Ik weet het alvast niet hoor !!! Hier doen ze dat niet !!! Ik heb dan waarschijnlijk ook twee mannen he !!! Grtjs Ann !!
Wat erg van Yeni he !!!! (valkje van Anja ) Ik hoop dat ze het haalt !!! Grtjs Ann