Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Als ze pas geboren zijn, zijn het echt gele (of witte) pluisballetjes! :D Dat is wel heel vertederend om te zien. Later krijgen ze stekeltjes. ;D

Ik heb een tijdje terug de Partij voor de Dieren aangeschreven (dat is bij ons een politieke partij die opkomt voor het welzijn van dieren). Ik heb ze gevraagd of ze wat gingen doen aan de verkoop van dieren in zo een dierenzaak. Ik kreeg als reactie dat ze hier ook tegen zijn, en er wat aan willen gaan doen. Wat, dat weet ik niet, maar ik hoop echt dat ze er wat aan gaan doen.
En je hebt helemaal gelijk dat de verkoop van dieren in een dierenzaak aanzet tot impulsaankopen. Dat is harstikke fout, want zulke dieren worden na een paar weken vergeten of weer doorverkocht. Kopen bij een kweker of fokker is veel beter, want dan denk je echt veel meer over je aankoop na!

Hoi Ann,

Daar kan ik ook niet tegen hoor. Mijn valkje Fuzzy komt ook uit de dierenzaak vandaan en had een bacterie, wormen en ook nog eens parasieten op haar lijfje. Ik ga er nooit meer heen, want anders zou ik ze misschien ook allemaal meenemen! Dus ik begrijp het volledig!

Oh ja, Romy, ik las nu net pas dat Flupke de hele tijd kippetje zat. Ze lijkt wel op Calimero. ;D Je kan dit het beste negeren en haar vooral niet gaan aaien, anders denkt ze dat je haar partner bent.
Als Calimero kippetje gaat zitten voor mij, zet ik haar meestal terug in de kooi.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Romy

Hele mooie foto's heb je gemaakt van Flupke.

mara

Anja

Hoi Romy,

Wat is ze toch een lekker ding die Flupke. Ik zie dat Manja het antwoord al heeft gegeven over het kippetje zitten.

Groetjes Anja

Caroline

Mooie foto´s van je lieverd hoor!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Romy

Hoi Ann

Ik vind het ook dikwijls zielig hoe dieren in een dierenwinkel zitten  :'( Normaal gezien ga ik er niet snel heen, en als het echt nodig is, ga ik niet naar de dieren kijken.
Als het toch eens gebeurt en ik vind dat ze er niet goed bij zitten, dan zeg ik het altijd aan een verkoper. Wel altijd op een beleefde manier hoor, maar het moet van me af.

-------------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Je gebruikt het juiste woord : een pasgeboren valkje is vertederend om te zien, heel juist! Maar mooi kan je ze niet noemen he  :P Met hun stekeltjes vind ik ze supergrappig  :D
Ik vind het erg moedig van je dat je de partij van de dieren aangeschreven hebt! Hoe meer mensen reageren, hoe sneller er iets zal aan gebeuren! Als ik in een dierenwinkel zie dat dieren er niet goed bij zitten, dan zeg ik dat altijd op een beleefde manier aan een verkoper.

Dankjewel voor je tip bij het kippetje zitten. Tot nu toe had ik het gewoon genegeerd. Ze deed het altijd in haar kooi en dan keek liet ik haar gewoon met rust. Mocht ze het bij mij doen, dan zet ik ze ook in haar kooi, dat is een goede tip van je.
Bedankt!

---------------------------------------------------------------------

Hoi Mara

Dankjewel voor je complimentje!
Jammergenoeg ben ik de camera thuis vergeten dus deze week komen er geen foto's :(

---------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Bedankt voor je complimentje!
Ja Manja heeft al antwoord gegeven.

-------------------------------------------------------------------

Hoi Caroline

Dankjewel voor je complimentje!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ik vind het heel goed dat je zo op een vekoper in de winkel afstapt en dat je dan zegt dat de dieren er niet goed bij zitten! Hoe reageren ze dan?
Ik heb dat een keer gedaan, er zat een heel zielig albinovalkje alleen, en toen gaf hij als reactie dat ze niemand erbij duldde, maar ze zat echt helemaal alleen, zielig joh, en dat al zo lang!

Het is een goed idee om Flupke in de kooi te zetten zodra ze op je hand kippetje gaat zitten. Maar gelukkig doet ze het vooralsnog alleen in de kooi. Misschien is ze 'verliefd' op een bepaald speeltje? ;D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Ik zag eens dat een valkje veel te lange nagels had en die zat ook heel slecht in de veren.
Toen ik aan de kassa kwam, heb ik het gezegd (zo beleefd mogelijk, maar innerlijk KOOKTE ik). Die vrouw zei toen dat dat valkje onder behandeling bij een dierenarts was omdat iemand hem een stukje hete peper gegeven had en dat zijn maagje daarvan verbrand was ??? Ik heb haar gezegd dat ik dat erg vreemd vond, omdat mijn valkje heel graag en dikwijls rode, hete peper eet. Toen zei ze dat het een zwak valkje was. En van die nageltjes zou ze ook zeggen aan de dierenarts.
Wel een beetje vreemd, vond ik, dat een valkje onder behandeling is voor zijn maagje, maar dat ze de nageltjes helemaal scheef laten groeien, want hij had echt last van z'n pootjes! Nu wil ik daar niet meer teruggaan want ik begon bijna te wenen toen ik dat valkje z'n pootjes zag  :'(
Ik moet erbij vertellen dat de andere valkjes er allemaal mooi bij zaten en dat dat ene valkje waar ik nu over sprak samen zat met een ander valkje en dat ze verder wel ruim en netjes zaten.

Nu je spreekt over een eventuele verliefdheid op een speeltje, valt mijn euro  ;)
Flupke gaat altijd onderaan op haar spiraaltouw zitten als ze dat doet. In het midden hangt daar een soort speeltje met allemaal van die harde blaadjes op geregen en onderaan een bel. Ze gaat dan telkens met haar kont omhoog tegen die bel aan zitten  ::) Je kan wel eens gelijk hebben, Manja!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Haha ;D kan het zijn dat ze zichzelf eerst in die bel ziet? Dat het als een soort spiegeltje werkt en dat ze er dan wellicht tegenaan gaat zitten? Die Flupke toch!

Dat is zeker een heel vreemd verhaal van die hete peper. Maar misschien bedoelde die vrouw dat de peper letterlijk heet was, dus gekookt of zoiets?  ??? ??? ??? En dat van die nageltjes is natuurlijk heel erg, dan kunnen ze op gegeven moment helemaal hun evenwicht niet meer bewaren of de nagels groeien in. Aan de andere kant zaten ze er wel ruim bij en de andere valkjes ook. Dus misschien had ze het niet opgemerkt. Hoe dan ook, ik vind het geweldig dat je er wat van hebt gezegd (en ik zou ook koken van binnen!)

Groetjes,
Manja

Dierenfreackske

Hey Romy ....volkomen gelijk heb je !! Ik denk ook niet dat Flupke een ander valkje niet zou accepteren hoor !!! Ik denk dat het Flupke leuk zou vinden he zo eindelijk een ander valkje om lekker samen te kroelen en te spelen !!Grtjs Ann

Romy

Hoi iedereen

Het is ondertussen een week geleden dat ik nog in Flupke's boekje schreef. Deze week had ik de fotocamera vergeten :( Jammer, want Flupke heeft best wel wat stoten uitgestoken :)

Ze is trouwens heel erg flink geweest deze week. Zo goed als geen geschreeuw! Daar ben ik natuurlijk heel blij mee!
Ik heb wel een beetje een truukje : Als ik 's morgens op sta, is het meestal al licht aan het worden. Maar ik laat de velux beneden nog dicht. Dan komt er alleen licht doorheen een raam boven dus is het nog duister. Daarna doe ik heel geleidelijk stukje voor stukje de velux naar boven zodat het geleidelijk licht wordt. Zo wordt Flupke (blijkbaar) veel rustiger wakker en blijft ze ook rustiger.
Het is nu dikwijls dat ze zich rustig zit te poetsen 's morgens, terwijl ze vroeger de hele tijd voor haar deurtje zat te wippen om eruit te mogen. Op een bepaalde morgen heb ik ze zelfs helemaal niet uitgehaald omdat ze zo rustig was :)

Verder is haar gewicht nog steeds goed : gisteren woog ze 75 gram terwijl ze al enkele uren niet meer gegeten had.

Verder dus alles OK met ons :)

Alleen komen de examens steeds dichterbij, dus heb ik ook steeds minder tijd voor valkparkiet  :-\
Ik ben hier wel nog regelmatig te vinden, maar reageer minder dan vroeger...

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy alvast veel succes met de examn en wat goed gevonden dat je Flupke op deze manier rustig krijgt he !!!
Goed weekend nog en knuff aan flupke !!Ann

Anja

Hoi Romy,

Wat goed van je zeg..............die oplossing met de velux.

Verder wil ik je alvast heel veel succes wensen met de komende examens.
Zet m op meid.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Romy,

Ja, ik dacht al: wat blijft het stil in jouw dagboekje! :D
Maar examens gaan uiteraard voor, waar moet je precies examen in doen? Heel veel sterkte alvast met het studeren.

Wat goed dat Flupke zo rustig blijft 's ochtends. Ze heeft nu duidelijk een bepaald ritme te pakken, dat heb je haar goed aangeleerd.
En haar gewicht klinkt inderdaad ook nog steeds erg goed.

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi iedereen

Bedankt voor het succes wensen, maar de examens zijn nog niet voor direct, maar het leren wel al...
Het zit zo : ik heb nu nog 1,5 weken les ( tot de 19e december). Dan hebben we 3 weken geen les, maar dat is blok. Dus continu leren, want daarna hebben we 3,5 weken examen. In totaal heb ik er 6.
Na de examens hebben we dan 1 week vrij en normaal gezien ga ik dan samen met m'n vriend op vakantie naar m'n tante in Spanje.

--------------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Ik heb dus in totaal 6 examens :
- ethiek van seksualiteit
- biologie van de voortplanting
- fysiologie en endocrinologie van de voortplanting
- seminarie seksuologie
- seksuele psychologie
- psychologie van preventie en gezondheidspromotie

Het zijn niet de meest simpele vakken  :-\ Vooral de biologische zijn niet makkelijk. Maar deze vind ik dan wel weer razend interessant, dus dat verzacht het studeren :)

Momenteel moeten we ook kiezen wel eindwerkonderwerp we willen. Niet simpel om te kiezen hoor!

Met Flupke gaat het echt prachtig! Ze is mooi rustig en heel erg lief en aanhankelijk. Vorige week heeft het wel enkele dagen gestormd en toen was ze wel schrikachtig. Ze was helemaal niet zo stoutmoedig dan anders en was héél erg kalm daardoor. Gelukkig lijkt het al wat beter te gaan, maar ze voorspellen weer veel wind voor vanavond  :-\

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Wat fijn dat het zo goed gaat met Flupke. Dus de examens laten nog even op zich wachten? Je moet veel leren zie ik zo.

Mara