11 mei 2025, 03:12:58

boeroendoeks

Gestart door balocco, 2 augustus 2003, 23:40:43

« vorige - volgende »

balocco

hallo allemaal,
is er hier iemand die in zijn voliere bij de vogels boeroendoeks heeft zitten? En weet er iemand of dit kan? want in de diern winkel is er verteld dat ze veel bij vogels gehouden worden, en als het dan kan kan het dan ook als je met de vogels broed en gaan ze dan in de nestkastjes om ze te verjagen , ik zou er graag meer info over willen hebbne en als iemand er ervaring mee heeft laat dit dan weten!!!!!

groetjes Balocco.

Karin

Hoi Balocco,

Die dierenwinkel wilde ze óf graag verkopen óf ze hebben er echt geen verstand van ! Boeroendoeks eten namelijk de eieren op. Ze kunnen wel in een volière met ( grote ) vogels, maar niet meer dan één boeroendoek ( ze kunnen elkaar zelfs doodbijten, dat heeft een kennis van mij gehad  ??? ) en zeker niet als je met vogels wilt kweken. Ze kunnen ook de jongen doodbijten. Gelukkig spreek ik niet uit ervaring, ik heb wel een boeroendoek, maar die zit niet bij de vogels maar in zijn eigen privévolière. Overigens, het zijn echte kijkdiertjes, worden bijna niet tam. Ik heb die van mij vanaf 6 weken en het enige wat hij doet is een pinda of braam uit mijn vingers pakken. Verder sproeien de mannen een maand of 3 à 4 per jaar de hele boel onder. Ja, erg leuk, dat lees je nergens in boekjes hoor  ;D ik ben dol op mijn terra, hij is nu 7 jaar, erg oud voor een mannetje, ik hoop dat hij nog ff mee gaat, maar.... ik zal er nooit meer eentje nemen als hij er niet meer is.  Ik heb mijn boeroendoek via een kennis gekocht die 3 mannen had.... tot er ineens 14 liepen  ;D Niet bij een dierenwinkel dus. Dat is vaak wildvang ! ( herinner je die eekhoorns van een aantal jaar geleden nog die bij schiphol door de hakmolen gegooid werden..... ). Mijn advies : niet doen dus, en als je het toch wilt doen, in een aparte volière. Ze hebben minimaalzo'n 1 1/2 kubeke meter nodig dus een kamervolière is erg geschikt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves