11 mei 2025, 08:47:05

Vogelarts dichtbij schiphol

Gestart door roaneric, 1 augustus 2003, 15:14:20

« vorige - volgende »

roaneric

Hallo.

Ik ben met mijn valkje bij de dierenarts geweest over een wond die zij onder haar vleugel heeft.  Ik heb er een antibiotica zalf voor gekregen en de dierenarts zei al dat ze er niet veel ervaring heeft met vogels.
Vandaag zit de wond er geel en smerig uit, lijkt of die aan het rotten is.  Wie weet een goede dierenarts / vogelarts in de buurt van Hoofddorp/shiphol.  Liefts niet in amsterdam.  Weet iemand een ander.
Alvast bedankt
Marijke

Violet

Ach arm valkje :(

Ik ken helaas geen dierenarts hier in de regio (werk in Amstelveen, woon in de buurt van Rotterdam), maar ik heb voor je gekeken op de Gouden Gids. Maar dat had je misschien zelf al gedaan.

Linkje naar zoekresultaten Hoofddorp (en wijdere omgeving ook:
http://www.goudengids.nl/list.asp?gonewsrch=1&mapsel=&origin=homepage&referer=YP&u=dierenarts&l=hoofddorp&x=0&y=0

Linkje naar zoekresultaten Amstelveen:
http://www.goudengids.nl/list.asp?gonewsrch=1&mapsel=&origin=homepage&referer=YP&u=dierenarts&l=amstelveen&x=0&y=0

Hmm je zou er een paar kunnen bellen om te checken of ze veel over vogels weten ook.

Laat me even weten of de linkjes het goed doen (als je er iets aan hebt dan), zo niet, dan verzamel ik de info op een andere manier voor je.

Succes,
Violet:-)

daan

Hoi marijke,

Ik woon ook vlakbij Schiphol, maar ik zou geen DA weten die gespecialeerd is in vogels. Gelukkig heb ik er nog nooit 1 nodig gehad voor mijn valkjes.
En ik ziet met de andere dieren bij een dierenarts in Uithoorn, die heb ik net ff gebeld en zij willen je wel helpen, ze doen ook andere parkietjes enzo. Ze vroeg een beetje hoe het zat en ik heb dat uitgelegd. ze kijken eerst wat er is en toen zei ze al dat hun meestal antibiotica meegeven dat je door het drinkwater moet gooien. Ze zei ook als je naar een andere DA gaat eerst ff moet vragen of ze ook die antibiotica voor door het water hebben, want anders was zij bang dat ze al gelijk zouden zeggen, van nou mevrouw ik zie het niet zitten.  Maar het is in ieder geval zeker dat het nu ontstoken dus dus moet je er echt snel wat aan doen hoor, anders is het misschien al te laat.
En niet denken van nou we wachten het nog ff af, echt niet doen hoor. dit is het tel nr van DA te Uithoorn 0297-560627

Succes en laat ff horen wat je gaat doen ok

Doegies Daan

roaneric

Hoi Daan

Bedankt voor alle moeiten.  Ik ben net bij de dierenkliniek in Hillegom geweest.  Die heeft gelukkig veel ervaring met vogels.  De arts heeft de wond goed schoongemaakt, was wel een beetje 'pus' uit het wondje gekomen, maar nu die schoon is, lijkt het wel een stuk beter en moet ik gewoon door blijven gaan met de antibiotica zalf.  Het is dus gelukkig nog niet zover dat die wond gaat rotten.  De snee gaat helaas niet meer hechten, maar er zou een nieuwe weefsel laagje overheen moeten gaan groeien.  Dus gewoon ff afwachen en volgends de arts moet het wel goedkomen.  
Ik ben gelukkig gerusgesteld.  

Groetjes
Marijke