13 mei 2025, 06:12:26

Cavia valt valkparkiet aan

Gestart door Mirjam-Moniek, 31 juli 2003, 23:03:50

« vorige - volgende »

Mirjam-Moniek

31 juli 2003, 23:03:50 Last Edit: 31 juli 2003, 23:05:26 by Mirjam-Moniek
Hallo Allemaal

Heb ik me daar net ff iets engs meegemaakt! Jimba ging al vaak bij de cavia's in de bak. Het is een bak helemaal van plastic en aan de bovenkant zit een tralieding dat je eraf kan schuiven. Die hebben we er altijd af omdat de cavia's er toch niet uit kunnen. Bovendien beschermt die onze draden bij de pc tegen caviatandjes als ze loslopen.

Keo vindt de caviabak ook interessant en heeft er ook al een paar keer ingezeten. Net vloog hij de bak in en ging op het etensbakje zitten, net als altijd. Opeens vloog Amy hem aan. Keo probeerde weg te komen en weg te vliegen, maar zat vast in het hoekje. Amy bleef aanvallen. Ik zat er een meter bij vandaan en was er snel bij. Ik heb gelijk Amy weggeduwd en Keo gegrepen en eruit getrokken. Ik had helaas alleen z'n pootjes vast.

Maar goed, gelukkig is Keo ok. Afgezien van een veer die eruit getrokken is, mankeert hij niets. Ik heb nu de traliedeksel op de kooi gedaan en die blijft erop. Dit gebeurt mij geen tweede keer meer.

Ik sta er nog wel versteld van, want ze konden het nou juist zo goed vinden. Waarom dan toch opeens deze aanval? Cavia's staan bekend als vredelievende diertjes en tot nu toe waren ze dat ook altijd. Amy zit alweer rustig hooi te eten en schattig te zijn. Keo zit ook alweer rustig op een stokje.
Waarschijnlijk was het voor mij meer schrikken dan voor Keo.

Natanella

:o Jeetje Mirjam-Moniek, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Inderdaad verwacht je zoiets niet van cavia`s, maar onderling kunnen mannetjes ook best wel vechten hoor! En ook 2 vrouwtjes samen zijn er niet altijd vies van.
Misschien dat Keo voor je cavia`s toch een vreemde vogel was, of omdat hij bij het voerbakje zat... je weet het niet.
Valt niet mee om in zo`n cavia-koppie te kijken!

Maar gelukkig is alles goed afgelopen! Pfffff!
groetjes, Anita