16 juli 2025, 07:28:46

De 2 Knots gekke Valkjes RoCky & ZaZoe

Gestart door Big-Nigge, 4 oktober 2006, 21:40:55

« vorige - volgende »

Ann

Hey Amy

Inderdaad, het is net of hij/zij lacht ;D.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Big-Nigge

ja he ;D weetje wat nog leuker is dan doet rocky op moment als die ga lagen dan zitten we tv kijken of iemand stoot zijn hooft ...heeeeeeeeeeeel toevallig hahaha :D ;D :D ;D

ach ja dadelijk die kleine eten geven ...en ik had gelezen valkjes eten savonds niet nou zeg dat tegen rocky zit nu pittjes eten hahah ;D 8)

Groetjes amy en Rocky en Truste alvast  :-*  :-*  :-*
HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Gerda

9 november 2006, 23:03:48 #167 Last Edit: 9 november 2006, 23:05:44 by Gerda
Citaat van: Big-Nigge op  7 november 2006, 19:08:31
hallotjes,

Vandaag heeft Rocky nieuwe Speelgoed gekregen ...een schommel :D :D :D en op de stokjes soort schuurpapier voor Parkieten...

en ja dit was het weer vandaag

je zien me weer verschijnen Groetjes amy en Rocky  :-*

Hoi Amy,

Het is altijd leuk om nieuwe speeltjes te kopen!!
En kijken hoe ze er op reageren!!

Is het schuurpapier voor om een stok?? Dan zou ik het niet gebruiken. Het is mij ook een raadsel waarom ze het verkopen. Het schuurpapier zou de nageltjes moeten schuren, maar zorgt er vaak voor dat je valkje wondjes aan de onderkant van zijn pootjes krijgt. Dat kan flink gaan ontsteken, met kwalijke gevolgen.

Als je iets wilt kopen voor in de kooi waarop Rocky zijn nageltjes kan slijten kies dan eerst voor natuurstokken(bijvoorbeeld wilgentaken). Door de verschillende maten slijten de nageltjes.
Ook kan je een pediperch kopen of een soort mineralenstok. Dat is een soort mineralenblok in staafvorm, ze kunnen er op zitten en er aan knagen.

Ik had je in een berichtje al gezegd dat ik vind dat het beste gezelschap voor een valkje een ander valkje is. Die spreken verbaal en nonverbaal dezelfde taal. Vooral als ze allebei jong zijn, gaat het bijna altijd goed!!
Valkjes houden ook niet van de drukte van grasje, ze zijn van nature wat kalmer en rustiger.
Natuurlijk is het soms best wel een goede oplossing, maar als je kan kiezen, kies dan voor echte soortgenootjes.

Groetjes, Gerda

Big-Nigge

met de shuurpapier ...is om de stokjes van de vogel kooi om heen doen want op de verpakking sta een parkiet en Valkparkiet op en het is niet Grof schuurpapier...echt nie want ik heb 3 jaar lang met hout en metaal gewert (school) en ik weet echt de verschil hahah

en vandaag wasRocky op de schommel gezeten maar ja de schommel is bedoel om mee schommelen dus ..Rocky ging er snel er af hahaha maar ja ik kom staksjes weer maar eerst mn hond uitlaten Groetjes Amy en Rocky

Gerda

10 november 2006, 12:20:20 #169 Last Edit: 10 november 2006, 12:22:05 by Gerda
Citaat van: Big-Nigge op 10 november 2006, 11:55:47
met de shuurpapier ...is om de stokjes van de vogel kooi om heen doen want op de verpakking sta een parkiet en Valkparkiet op en het is niet Grof schuurpapier...echt nie want ik heb 3 jaar lang met hout en metaal gewert (school) en ik weet echt de verschil hahah

Hoi Amy,

Ook al is het fijn schuurpapier (en ik ken het spul), dan nog is het niet goed voor de zooltjes van de pootjes van je valkje.

Lees dit topic maar even door.
KLIK HIER  Er staat ook een foto van een pediperch.

Leuk dat je misschien al snel een maatje voor Rocky krijgt!!!

Groetjes, Gerda

Ineke

Hahaha, Amy, wat n leuk lachfilmpje van Rocky!
Dat schuurpapier had ik voor n grasparkietje dat om de drie maanden de nagels geknipt moest hebben. De dierenarts zei toen, dat t niet goed was. Omdat t hele pootje erover heen gaat en de onderkant van de pootjes gevoelig is en er telkens over schuurt. Vooral als ze landen en gewicht zetten schuurt t aan de onderkant. Je kunt inderdaad beter stokken kopen, zoals Gerda ook al zegt. Ik heb hele handige schroefstokken, dikke en dunne. Als je wilt weten waar je ze kunt kopen stuur je maar even n berichtje :)

Eet Rocky zijn zaadjes goed? Moet je nog pap geven? Weet je hoeveel de deugniet weegt? Ik ben nieuwsgierig, he?
Je verhaal vond ik trouwens ook leuk :D
Het is alweer vrijdag, dus ik wens jou en Rocky n gezellig weekend!

Anja

Hoi Amy,

Wat een grappig geluid wat die Rocky maakt. Het is idd net of Rocky lacht.

Wat betreft het schuurpapier dat zou ik uit de kooi halen. Daat kunnen idd de onderkant van de voetjes door gaan ontsteken. Ik heb dat hier met Yeni gehad en dat is geen pretje.

Ik heb gewoon een mineraalstaaf en  een pediperch stok in de kooi hangen.

Groetjes Anja

Big-Nigge

hallooo mensjes....

ja ik heb de schuurpapier uitgelaat toen Gerda en Ineke zeiden...maar nu beter nieuws...als Rocky Scherpe nagels krijg dan ga ik langs Dierenwinkel (daar zit een dieren dokter ) die knip de nagels en vandaag had ik wil gewilde takken en Rocky dacht wat is dat voor takken!!! maar zit klein beetje mee spelen ..maar vond wel eng hahah

en ik kan nie wachten voor Rocky nieuwe vriendje halen :D maar wat ik hoop dat het valkje snel tam wordt! en zelfstandig eet...want ja kon ik niks aan doen dat Rocky werdt afgestoten door een nieuwe ei... voor Rocky had ik ook liever bij mammie en pappie... maar ja God beslit zeggen ze altijd

mensjes ik stop er mee ik ga naar MIJN NEST!!  :P ;D (bed) en Elfje en Ineke ...leuk is dat..Als Rocky lach dan moet iedereen bij mij thuis ook lachen  ;D :D  Achja

Voor mij en rocky (die is lang in dromen land) Trusten en voor anderen GOEDE morgu  :D :-*

Ann

Hey Amy

Ik kijk ook al uit naar je nieuwe valkje ;D. Maar best eentje nemen dat al tam is én zeker zelfstandig eet voor je het mee naar huis neemt. Dan hoef jij daar al geen rekening meer mee te houden ;).

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Ineke

Het is wel spannend allemaal, he? Naderhand nog n deugniet erbij. Heeft Rocky nog gelachen om n goede mop?

Big-Nigge

heey Ann en de rest van de valkjes die hier komen  ;D( heel veel lees werk pas op !)

ik ga zeker een valkje halen die tam is...en Zelfstandig kan eten...tot nu toe heb ik valkjes gevonden (via internet) in Gelderland...want ik woon in Brabant ..en ja ik moet beetje in de buurt zoeken  ;) anders wortd mijn trein kaartje veeeeel

duurder dan Valkje...maar hoe dan ook mn Vriend ga mee (moet ) van hem krijg ik een Valkje  ;D nieuwe vriendje van Rocky... ik zit nu alles regelen en lijst maken ! voor de tijden enzo ..en Rocky zit gewoon kalm met mn oorbel spelen ...die denkt pfff als een nieuwe vriendje voor mij komt ...Dan laat ik wel zien dat ik de baas ben ook al ben ik een meisje of jonge  ;D

...Ach ja de kleur vind ik niet echt belangrijk van een nieuwe valkje ...als die gezond is en Tam is en ook netjes gedraag  ;D ach ja en weetje vanavond kan Rocky 3 dingen doen...Lachen , Roepen naar mij , of  fluiten Groepen ...( kijk bij geluid en films voor je valkje voor zingen ) bij mandy  :D

nou mensjes ik zie wie mij Bericht heb gestuurt en krijg altijd antwoordje trug ( p.s  voor menjsjes willen weten hoe zwaar mijn valkje is ...92) tot nu toe want als rocky ga vliegen dan Valt die af...want Rocky vind dat leuk achter mij aan vliegen

Groetjes amy en Rocky  :-* fijne avondje en de bijna laatse weekend  :'( 8)
en inkeke ja van morgen heeft Rocky iedereen wakker gemaakt met lachen hahah ;D  ;D  ;D

Anja

Hoi Amy,

Is er geen mogelijkheid dat je dichter bij huis een valkje besteld?
Wat lief van je vriend dat je van hem een valkje krijgt.

Rocky heeft een goed gewicht hoor.

Jij ook een fijn weekend Amy,

Groetjes Anja

Big-Nigge

jij ook anja ...ja is wel jammer dat er niet dicht bij zijn ..ik wil wel bij mn opa halen valkjes maar die zitten voor de Sier in de groote vogel kooi (voliere) en dus thja...snapje en dan hou het beetje op maar ja Valkjes uit voliere is moeilijker tam maken Toch ? ...( lig er aan iedere vogel heeft andere karakter)  :D

groetjes amy en Rocky
jij ook anja en mensjes wie hier zijn ( en inke ook)

Anja

Amy,

Jij woont toch in Brabant. Kijk eens op de lijst hier op de site van kwekers.
Daar staan er ook die in brabant wonen.

Groetjes Anja

Big-Nigge

dat kan ik ook doen ...thnx voor tip...was effe vergeten dat je hier ook kon kijke  :P   :P  :P ;D fijn als het weekend is hahaha

Groetjes amy en Rocky