De 2 Knots gekke Valkjes RoCky & ZaZoe

Gestart door Big-Nigge, 4 oktober 2006, 21:40:55

« vorige - volgende »

Big-Nigge

4 oktober 2006, 21:40:55 Last Edit: 5 januari 2007, 20:00:14 by Big-Nigge

Hallo mensjes wie dit lezen ik ben Amy en het verhaal ga over mijn valke 4 half weken oud Rocky  :D

Het was 3 oktober om half 5 zag ik (bij mn opa) dat Rocky al 1 dag geen eten kreeg van de ouders en de ouders hadden al een andere ei gelegt en deed niks meer voor het valkje van 4 half week ...mijn opa zeg zou jij dat kunnen valkje verzorgen ?
je krijg speciaale voer (pap) moet je lauw warm mengen en in een spuitje doen en zijn hooftje vast houden en de eerste keer lukt niet maar komt nog wel..17.00 zat het Valkje in zijn kooitje en Blaasde tegen iedereen en ook tegen mijn..En toen was het 19.00 pap tijd ...ik deed papje klaar maken en ik deed in het spuitje en natuurlijk had honger!en het spuitje was stroef dus de eerste poging ging helemaal mis zijn snavel zat onder het papje

;D  ;D haha  Na het eten naar het kooitje en stukje togiest lag op de grond met verbaas oogjes voor zichtig pikken...en knorren deed het valkje..Avond nam ik de kooi op mn kamer want daar is het rustig
(want ik heb nog een hondje in het huis).

.En Savonds dacht ik ik noem mn valkje

Rocky

Volgende dag:was de laaste keer met spuitje want ik ging een neusdruppelding kopen dat is veel makkelijker want ik hoef niet meer in de mondje steken ik hou het boven dan begint Rocky zelf mondje open en dan drupel ik voor beetje na een beetje in zijn keel gatje!en blaas niet meer..En ik ben achter gekomen Rocky vind Togiest iets lekker dan pap maar Rocky pakt nog pap dus geen zorgen[/color]. en nu zit die half slapen en half meej luisten en hij heeft al op mn hand gezeten..Rocky is nu op deze moment grijs met wit onder aan de vlugels en grijse staart met witte stippelstjes.

.en hij heeft al een kuifje en bij zijn snavel beetje wit..en hij heeft nog achter kant een kaal plekkie met kleine stoppeltjes...
en dit is de verhaal van Rocky

Wordt vervolgt 

mensjes wie dit lezen
                      mag huus wel berichtje sturen  8)
                      Groetjes   Amy en Rocky  :-*  :-*  :-*[/b]
HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Riny

Hoy Amy
Leuk dat je ook een dagboekje bij gaat houden over Rocky.
Je kunt ook proberen of Rocky met een lepeltje wil eten.
dan moet hij er zelf meer voor werken om iets binnen te krijgen, en dat is dan weer een stapje in de goede richting.
Alles over handopfok staat op onderstaande link.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13124.0.html

Lees die maar eens goed door ,daar kun je veel van leren.
Maar ik snap je vraag in de Poll niet goed.
Als je die beter formuleerd, denk ik dat er ook meer mensen gaan reageren en stemmen.
Groetjes Riny :D

Big-Nigge

;D  Riny ik heb maar beetje in getype ...want je moet dat in vullen Berijpt u ...weetje je moet Boek schrijven over valkjes ik weet al zon boek besta maar Bij u Snappen mensen veel beter snap u En dankje voor iets schrijven na mij want ja ik kan niks aan doen dat ik nog met een kleintje valkje moet verzorgen ...dat zijn ouders niet meer willen verzorgen wegens dat ze nog een Ei hadden gelegt ..Maar ik zal nog veel vragen stellen en ik laat me altijd weten hoe het ga met rocky oke ? Groertjess Amy en Rocky

Big-Nigge

Vandaag
Rocky heeft voor zijn eeste keer paar keer parkiet zaadjes opgeten (zie je die foto) op de bordje zit het eten ...maar Rocky Vind papje en met Gemaalde beschuit (door de koffie molen) veeel lekkerder als ik hem er uit haal maakt hij kleine knorr geluidjes als ik zeg Rocky dan maakt hij knor geluidje op
en ik ga Rocky straksjes pap geven met beschuitjes...

en ja ik vind kei leuk om een verhaaltje vertellen want dagboek moet ik alles bij houden dus doe ik verhaaltje hihihi :) Alvast nog fijne daggie of avond wie dit lees

Groertjess  :-*  :-* Amy en Rocky

Tongje jonge....moet ik dit opeten ??? ik heb liever dat ik WORDT gevoerdt en niet Zelf pakken ;D hahah

Big-Nigge

Rocky wou effe op de camera  :D lief hey   :-*

Big-Nigge

Sins vandaag wil Rocky heel vaak uit de kooi ... :o eerst wou die niet en nu wel  :D ik dacht hij moest eten maar neej Rocky wou bij mij zitte praten ...als ik fluit deed Rocky beetje meej proberen ...kaai lief ...ik maak nog nieuwe foto van Rocky als zijn kaal koppie achter kant ietsjes weg is .. ;D veder mensjes wie dit lezen nog een Fijne en Prettige Daggie

Groetjes Amy en Rocky  :-*  :-*  :-*

Mara

Hoi Amy en Rocky

Amy, nu dat Rocky uit de kooi wilt, moet je er wel op letten dat hij niet te vaak uit de kooi komt omdat het nog zo'n klein valkje is en hij nog niet zelfstandig eet dat hij ook genoeg rust krijgt.

Verder wens ik je veel succes met het grootbrengen van je kleine Rocky.

Liefs

Mara

Big-Nigge

8 oktober 2006, 20:51:59 #7 Last Edit: 8 oktober 2006, 21:01:58 by Big-Nigge
Vandaag heb ik Rocky een pap en beetje beschuit door elkaar gedaan en geven ...hij nam een hapje en keek naar mij of wil zegu wat is dit voor eten...maar opeens vond Rocky kaai lekker  ;D ...en vandaag viel me op op zijn kaale koppie komt een klein veertje maar nog niet helemaal want lijkt of er een splinter in zit en aan de einde van de splinter zit een klein Zacht pluisje (het veertje) ... :D en Rocky is gek op ringen (net als een Ekster) maar ja

Laat een Berichtje achter als je ben geweest

:D Groertjes Amy en Rocky :-*  :-*  :-*

Ann

Hallo Amy

Ben langsgeweest, daarom dit berichtje :).

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Big-Nigge

Thnx  ;D p.s mooie foto van jou vogeltje haha (mijne moet nog w8te om zo groot worden) groertjes Amy en Rocky

Anja

Hallo,

Fijn te horen dat Rocky het goed doet.
Dat wordt vast een hele mooie valk.

Groetjes anja

Ann

Citaat van: Big-Nigge op  9 oktober 2006, 16:49:07
Thnx  ;D p.s mooie foto van jou vogeltje haha (mijne moet nog w8te om zo groot worden) groertjes Amy en Rocky

Dat zal wel en zo oud ook ;D.
De vogel op de grote foto is Tweety en is 8 jaar.
Op de kleine foto zie je Cher en zij is er ondertussen ook al 5.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Big-Nigge

10 oktober 2006, 11:49:22 #12 Last Edit: 10 oktober 2006, 15:47:07 by Big-Nigge
Goede Morgu (voor mij wel maar meschien voor andere niet meer ) ;D

vandaag had ik Rocky op de vloer laten lopen..met een speelgoed maar Rocky vind nog niks aan..dus deed ik beetje togiest in de balletje en als die eet dan ga de belletje rinkelen  :D

en het werkte ...Rocky was nieuwschierig maar zelf mijn hondje Bo ook (ze kan goed muizen jagen)...of dacht mijn Bo een klein stukje vleesje op menu.... ???

Rocky zegt: Hallo ik ben Rocky

Bo Zegt:Hoi ik ben bo en jij komt op mijn menu! :D

Maar ik durf wedden later worden ze goede vriendjes aleen voor mijn hondje is ook alles nieuw  ::)

zo dat was het van morgu meschien gebeurter iets in de middag of avond..hihihi Groertjes aan de mensjes die dit lezen  ;) Groertjes

Amy en Rocky  :-*

Goede middag,

Tjonge jonge Rocky is dol op togiest..hij lig half slapen en eten...okjee...hihihi vind wel grappig...Van middag ging Rocky opeens vliegen..ik denk oneej..maar gelukkig hij lande op de bank..oeff...ik vond wel eng want ik zat op de grond en Rocky in mijn hand en begon flapperen..ik zei zo niet vliegen ..en toen stijg Rocky opeens omhoog  :o Noundejuh ik schrok wel van...maar wat kan ik doen dan ? want zijn kooitje is op deze moment te groot..en als rocky groot is dan krijg die nieuwe kooi gelijk... :) maar ik hoop dat Rocky net zo oud zal worden als Tweety Van Ann  :D ...Groertjess

Amy en Rocky

Ineke

Hoi Amy, fijn dat t zo goed met Rocky gaat. Ik zou m niet alleen met Bo laten en ook niet bij m op de grond zetten. Hij kan dan niet weg als de hond n onverwachte beweging maakt.
Ik zal je verhaal met Rocky gaan volgen! Het is wel n lieverdje, he?

Big-Nigge

Geen Zorgen mensjes Bo vind Rocky eng beestje volgens mij want Ze rent weg van Rocky...en Als ze wil ruiken doet Rocky niks en loop gewoon veder..( op de vloer is lekker lauw) is ook grappig op de vloer  bij mijn thuis zitte allemaal steentjes en Rocky denkt dat allemaal eten zijn  ;D

Ik had straks effe met rocky gespeelt met mijn Ring op de grond en Rocky zag iets Blinke en pakte en laat hem vallen ..en met 10 Cent ook hihi net als een Ekster

Ach ja dit was een daggie van Rocky weer  :D

misschien gebeurter weer iets morgu ;)

Weltruste iedereen Alvast XXxxXX kusjes  :-*  Amy en Rocky