## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Valerie

2 x per dag stofzuigen? Jemig! Maar met zoveel valkjes moet dat wel.
Je moest mijn binnehok (in de garage) eens zien.  :-[ Die durf ik niet eens te laten zien. Ik sla er niet in om daar 2 x daags te stofzuigen. Het staat er zo vol. Af en toe de bezem er door, dan met de stofzuiger (anders is de zak met een week vol). Nu wordt het er koud en niet fijn om er te zijn.
Ik baal wel dat ik ze in de garage heb en niet in een ruime bijkeuken (die ik ook niet heb).  :'( Ik zit nu veel te weinig bij de valkjes. Ik moet ook telkens naar buiten om naar de garage te gaan, er is geen binnenweg.  :-X
Maar de valkjes in de woonkamer, is echt geen optie meer.
Zeker in de periodes dat ik full time werk, heb ik niet de tijd al dat stof bij te houden.
Ik vind dat echt knap van diegenen die dat wel kunnen.
Wat het huishouden betreft, ben ik wel eens een luie doos.  :-X  :-[

Caroline

Vervolg foto-update!!!

Unique & Fleur

Unique

Unique

Unique

Unique

Fleur, wil met een tralie met haar snaveltje pakken.  ;D

Fleur

Fleur met links Kouros.  ;)

Unique en Fleur hebben 2 nestjes gehad met bevruchte eitjes waarvan de jongen net voor het uitkomen, helemaal volgroeid dood gingen in het ei.

Volgende week mogen eerst Amor & Diégah en Eros & Chica (beide pas 1 nestje gehad) weer een nestje als ze willen, 2 nestjes zelfs.  ;)

Daarna is de beurt weer aan Unique & Fleur en Pablo & Coco dienen dan als back-upkoppel. Ik ga enkele eitjes van beide koppels ruilen (als ze een beetje tegelijk willen leggen). Op deze manier hoop ik er achter te komen dat het dood gaan van de jongen in het ei bij Unique & Fleur of vette pech was of ligt aan de opbouw van de eitjes als ze bij Pablo & Coco ook dood gaan of aan het broeden ligt als ze bij Pablo & Coco wel gewoon uitkomen en wederom bij Unique & Fleur afsterven.  ;)

Gaat het met hun eigen eitjes dit keer weer fout maar zijn het wel goeie ouders mogen ze als back-upkoppel verder door het leven gaan, met andere woorden, ze mogen dan geen eigen eitjes meer uit broeden maar wel eitjes van een ander koppel (bijv. van een eventueel geelwang koppel in de toekomst of als er een koppel hun jongen drastisch gaat plukken) uitbroeden en groot brengen. Op die manier hebben ze toch het idee dat hun gewipwap niet vruchteloos blijft.  ;)

(verplicht) Vrijgezelle dames

Rocky, Oilily en inmiddels lesbisch koppel ....

Noa & Perle

Rocky met haar gewonde rechtervleugel zonder slagpennen.  :-\

Rocky, ze is al 5 x 's nachts geschrokken en al haar slagpennen kwijt geraakt.  :'(

Rocky, kan nu niet vliegen maar ze vindt het heerlijk om een lift van me te krijgen.

Oilily, een niet tam opvangvalkje.

Oilily, stapt keurig op een stokje als ze in de kooi moet.

Gelukkig van ze daardoor toch lekker met de rest los.

Noa, geboren met een centenbakkenbekkie.  :P

Noa doet het heel erg goed met haar bekkie.

Noa, ze komt duidelijk niks tekort.  ;)

Perle

Perle

Perle

Noa & Perle

Rocky en Oilily zijn beide vrijgezelle dames omdat ik met hun hoofdzakelijk wildkleurtjes kan kweken, niet echt mijn favoriet, alhoewel ik er wel van kan genieten als ik ze bij een ander zie.  ;) En .... ook lees ik overal dat de jongen erg moeilijk te verkopen zijn en vaak weggegeven moeten worden aan dierenwinkels of handelaren.  :'(

Noa is in verband met haar gehandicapte bekkie vrijgezel. Perle was vanaf 6 weken bij de vrijgezelle dames in de kooi wachtend op het bonte geelwang mannetje wat haar man zou gaan worden. Inmiddels is het bonte geelwang mannetje nog steeds niet geboren en Noa & Perle zijn een lesbisch koppeltje geworden, ze zijn onafscheidelijk, doen alles samen en kroelen alleen met elkaar, dus super trouw.  :-*
Aangezien ik geen koppeltjes uit elkaar haal, ze mogen (met soms een beetje hulp van mij) elkaar zelf kiezen.  ;)

Daarom heb ik met Sanne (Perle is van haar) overlegd dat Noa & Perle samen gelukkig mogen blijven, als lesbisch koppeltje en voor de bonte geelwang hou ik dan een Primrose jong van Amor & Diégah.  :D

Ik moet me gaan haasten .... zometeen zwemles met Sanne.  :P

Vanavond volgen alleen nog de foto's van

Kouros

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lola

Nicole's beestenboel

Anja

Hoi Caroline,

Wat heb ik weer genoten van je foto's. En wat is Perle mooi geworden zeg.
Joepie de blokken worden weer opgehangen lees ik.

Veel plezier op de zwemles.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Caroline

Wat mooie foto's heb je geplaatst, maar je valkjes zijn gewoonweg prachtig. Tja, wildkleurtjes, persoonlijk een van mijn lievelingsmutaties maar ik snap wel je redenering.

Mara

Caroline

Laatste deel foto-update!!!

Ik had nog een leuke foto van Unique & Fleur.

Kouros

Kouros

Kouros

Kouros

Kouros

Kouros

Kouros

Kouros

Kouros

Links Kouros met Unique

Kouros en Unique

Kouros is een nog vrijgezelle ventje. In het voorjaar hoop ik van Armani & Princess een mooi (Primrose) getekend popje te krijgen, deze zal ik dan koppelen aan Kouros. Tot die tijd zit hij alleen in de kooi bij 3 koppeltjes, niet helemaal alleen maar toch alleen, wel een beetje zielig.  :'(

Buitenvolièrevogels

Als eerste mijn Turquoisine. Heeft eerst hier gewoond is toen Jasper geboren werd met Down syndroom samen met zijn maatje en 2 Bourkes naar mijn ouders verhuisd, om mij tijdelijk wat te ontlasten.  ;) Mijn moeder vond ze zo gezellig dat ik ze daar heb gelaten.
Enkele maanden geleden is het maatje van Tucky (zoals mijn moeder heb noemde) overleden. Omdat hij nu helemaal alleen in de buitenkooi zat is hij weer terug verhuisd naar mij en zit nu bij een kanarie en Zilvie en Sneeuwwitje, mijn 2 grasjes, in de buitenvolière-kooi.

In het bovenste gedeelte.

Tucky

Tucky

Tucky

Tucky

Zilvie

Sneeuwwitje

Piet, de vondelingkanarie

In het onderste gedeelte van de kooi zitten ook een kanarie en een bejaarde groenling (9 jaar oud) en de 2 grasjes van Sanne en Thomas, Spongebob en Pien.

Erg vreemd is de kleursverandering die Spongebob heeft ondergaan in 3 maanden tijd.

Spongebob en Pien 10 juli 2007

Spongebob, vanavond.  :o Helemaal groen geworden inplaats van blauw.  ???

Pien

Pffffffh, dit was een mega foto-update, 93 foto's maar liefst.  :o

Hopelijk heb ik het een beetje goed gemaakt dat ik jullie heb verwaarloosd.  ;)

Ik zal hieronder nog een keer de laatste foto's van Cartier herhalen, die hoort er tenslotte ook bij.  :D

En nog een foto van mijn allermooiste vogeltje, wat ik nu een flesje ga geven.  :P

"Cartier"

Nog steeds bij Kirsten.  ::)

Liefs Caroline  :D :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Hele mooie foto's. Maar die kleursverandering die herken ik! Dat heeft Pipo ook gehad. Die is van licht naar donker gegaan qua kleur. Maar de foto's zijn super!

mara

Anke

Hoi Caroline,
Ik heb helemaal gemist dat je met een mega foto update bezig was. Dus.. heb ik zojuist zitten te genieten van 93 prachtige foto's van prachtige valkjes  en andere vogeltjes ;D
De foto van je dochter is ook heel lieffff :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Caroline,

Mega super mooie foto's.

Je hebt een toverballengrasje ;D ;D ;D ;D

En die lieve Sophy........super hoor.

Groetjes Anja

Rob S

Wauw Wauw Wauw wat is die Cartier mooi :o! En al je andere valkjes natuurlijk ook! Ik vind het knap hoor, elke dag meerdere malen stofzuigen. Dat zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren als ik zoveel vogels binnen zou hebben :P

Groetjes

Bello

Hoi caroline,

he wat heben we genoten van je foto's, heerlijk om andere valkjes te zien.

Groetjes Dorothé

ojee  dat valkenvirusssssssssss
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

♥Debby♥

Jemig wat een verwennerij zeg.. schitterend.. en wat een gezelligheid zoveel valkjes in huis..

en dat stofzuigen doe je volgens mij met plezier als je zoveel gezelligheid in huis hebt.. (met die 4 kinderen van mij moet je ook 2x per dag zuigen dus ik kan er makkelijk nog een paar valkjes bij hebben.. whahahahahaha) nu mijn man nog zo gek krijgen!  ;D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

carco

Wauw wat zijn we verwend met ontzettend veel mooie foto's.
Ik heb er echt van genoten.

En volgens mij is Spongebob gewoon stiekum omgeruild voor een ander grasje :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Citaat van: Debbeltje op 24 oktober 2007, 23:03:20
en dat stofzuigen doe je volgens mij met plezier als je zoveel gezelligheid in huis hebt.. (met die 4 kinderen van mij moet je ook 2x per dag zuigen dus ik kan er makkelijk nog een paar valkjes bij hebben.. whahahahahaha) nu mijn man nog zo gek krijgen!  ;D

;D ;D ;D

Naast mijn 15 vakljes heb ik ook 4 kids hoor, net als jij Debby, in de leeftijd van 6, 4, 3 jaar en de jongste is net 7 weken en .... ook nog 3 honden.  ;) Als ik 's morgens beneden kom, ligt het vol met veertjes en haren van de honden dus is het stofzuigen geblazen voor de kids op de grond kunnen spelen, aan de andere kant, als de 3 oudste eenmaal een boterham, natuurlijk het liefst met chocohagel, hebben gegeten, nou geloof me, dan kan je rondom de tafel gelijk weer stofzuigen. Dan praat ik nog niet eens over de lunch, de koekjes en chips tussendoor en het avond eten .... dus .... met of zonder 15 valkjes en 3 honden .... met 4 kindertjes moet je toch enkele malen stofzuigen wil je het een beetje netjes houden.

En Carcoline, Nel schreef het al op het andere forum, dat Spongebob verwisseld zou zijn maar dit kan echt niet, ik ben de enige die de vogels verzorg, niemand komt in de buitenkooi-volière, zelfs niet toen ik in mijn kraambed lag, toen ging ik keurig mijn beestjes binnen en buiten verzorgen.  ;) En .... buiten (sinds Jasper de kooien open kan maken, binnen trouwens ook) zitten ook nog eens hangsloten waarvan ik alleen de sleutels heb.  ::)

Nee, Spongebob is echt in 3 maanden tijd zo veranderd, je zag het ook heel geleidelijk aan gebeuren, waarschijnlijk is zij nu volwassen, gezien haar neusdop en was het blauwe haar jeugdjurk.  ;D ;D

Fijn dat jullie allemaal hebben genoten en dank je voor de leuke reacties.
Vanaf nu ga ik het hier weer netjes proberen bij te houden.  ;)

Weten jullie wat ik ook nog helemaal ben vergeten??

Ik ben al 2 jaar op 1 oktober een nieuw dagboekje begonnen, inclusief mijn diertjes, mijn gezinnetje en mezelf voorstellen.

Dit jaar ben ik door de gordelroos het helemaal vergeten.  :-\

Balen hoor, nu moet ik een jaar langer met dit boekje doen of op een andere datum een nieuw boekje beginnen, ik weet nog niet wat ik ga doen.  ;)

Ik was net even aan het bladeren in mijn ouwe dagboekje en schrok van het aantal keer dat dit inmiddels was gelezen, 47500 x, wat betekend dat mijn oude boekje in een jaar tijd nog 10000 x is bekeken terwijl er geen letter meer in geschreven werd. Verrassend.  :D

Maar goed ..... wat ik dus met dit boekje ga doen moet ik nog eventjes bekijken, er is inmiddels wel heel erg veel veranderd hier in en om het huis, zowel het aantal valkjes is veranderd, 1 oktober 2006 had ik er 10, nu bijna 16, als het aantal kindertjes wat met de komst van Sophy is veranderd in 4  ;) maar ook zijn er buiten enkele vogeltjes afgevallen en enkele nieuwe vogeltjes bij gekomen, onze cavia Boy is overleden en enkele weekje geleden Orphy ons vaderkonijn, waardoor ze nog maar 3 konijntjes hebben en niet vergeten onze trouwe vriend Indy, die plotseling tijdens een wandeling overleed aan een hartaanval.  :'( Wat het aantal honden maakte op 3.

Dus .... eigenlijk best wel tijd voor een nieuw dagboekje.  ::)

Ik zie wel.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Als eerst het was een giga/mega super update met super mooie foto's.  :-* ;D
Hopelijk blijven de volgende update's niet zolang weg.  ;)
We vergeven het je dat het zolang geduurd heeft,wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is.  ;)
Van mij hoef je niet met een nieuw boekje te beginnen hoor.  :D
Zo kunnen ook de nieuwkomers zien wat er allemaal kan gebeuren in 2 jaar tijd.
Als ze tenminste alles terug bladeren,wat de meeste denk ik niet eens doen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >