16 juni 2025, 18:19:09

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Sanna,

Ik herken het probleem helemaal.
Bij mij is Baloo over zijn oren verlieft op Zazou maar die kroelt met heel veel moeite een keertje en dan moet hij weer op......  ::)
Zazou daarintegen is wel ontzettend lief en tam.
Zij gaat hier dus ook nooit meer weg :D

Ik hoop dat het je lukt om Beau aan Jessie te koppelen ;D

candy

11 maart 2008, 21:57:07 #841 Last Edit: 11 maart 2008, 22:01:33 by candy
Hallo Sanna,

Ik heb nooit gezegd dat je Belle weg moet doen, maar dat je oplossing die je nu hebt gekozen op dit moment waarschijnlijk de best mogelijke oplossing is.
Ik help je hopen dat jou koppeling van Jessie en Beau snel lukt en Belle snel weer bij je kan zijn.

Groetjes Henk

Anja

Hoi Sanna,

Wat een mooie foto's zeg.

Fijn dat het nu goed gaat. Hoop dat je plan werkt en dat Belle weer snel bij je is.

Groetejs Anja

Ivy

Ik hoop stiekem dat ik nog een paar weken van Belletje mag genieten hoor!
Het gaat heel goed met mijn kleine logeetje, ik denk dat ze wel een beetje door Brokkie wordt achtervolgd, maar niet zo drastisch haha. Hij zat gisteren avond wel uitgebreid voor haar zitten fluiten en zij ging hem steeds pikken  ;D
Dat ze niet zo kan doen tegen Beau is mij een raadsel.

En ben je al over uit wanneer je het blok gaat ophangen? Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat!
Groetjes!!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Sanna

12 maart 2008, 08:46:44 #844 Last Edit: 12 maart 2008, 11:32:02 by Sanna
Hallo Henk,

Inderdaad, deze oplossing werkt vooralsnog het beste. Beau is weer redelijke het vogeltje dat hij in het begin was. Ongelooflijk wat een paar hormonen met zo'n beestje doen!

Hoi Anja,

Thank you ;D. Ik hoop met je mee... ;).

Hai Ivana,

Vanmiddag of morgen gaat het blok erin. Even kijken of ik vanmiddag de tijd heb om de boel even uit te mesten ::). Had ik eigenlijk gisteren willen doen, maar ja: druk druk druk ;).  En dan ga ik de kooi meteen herindelen, zodat ze overal makkelijk bij kunnen. Ik ben zeeeeeer benieuwd.... Wat Beau betreft, hij is er helemaal klaar voor! Wanneer hij op m'n hand zit begint hij heel zachtjes aan m'n nagels te trekken en heen en weer te trippelen en dan krijgt hij een rokje ;D. Dus ik denk dat wanneer Jessie hem de kans geeft, hij er zo bovenop zit. Zou alleen leuk zijn als ze niet steeds zo naar hem liep te blazen als hij contact zoekt :P. Misschien brengt de aanblik van een blok haar op andere gedachten ;D ;D.

Ja, ik geloof best dat jij dat helemaal niet erg vindt, als Belle nog even blijft ;). Maar ik mis haar wel hoor, m'n lekkere knijpbeestje. Ja, gek hè, dat ze Brokkie wel afkat maar zich helemaal op laat jagen door Beau? Weet ook niet wat het is. Geef haar maar weer een heleboel knuffels van me!

Groetjes, Sanna

Sanna

Helaas lieve mensjes, het is helemaal mislukt :-\. Gistermorgen heeft Beau z'n slechte kant weer laten zien. Hij was voor het eerst het blok ingegaan. En in plaats van dat hij daar dan gaat zitten zingen ofzo om Jessie naar binnen te lokken, pakt Beau het op een andere manier aan. Hij rent met z'n bekkie open op haar af en springt bovenop haar :o. Nou, Jes donderde natuurlijk naar beneden, die kon geen kant op. En daarna ging hij haar de kooi doorjagen en elke keer op haar springen. Dus ik heb Jessie eruit moeten halen en bij Pino in de kooi moeten stoppen. Ik heb het 's middags nog een keer geprobeerd om ze alledrie eruit te laten. Op een gegeven moment ging Beau Jes toch weer opjagen en bovenop haar springen. Uiteindelijk heb ik Jessie kunnen vangen (ze vindt me niet meer lief) en heb ik daarna Beau met een ovenwant gegrepen, want daar offer ik m'n handen niet meer aan op. Beau zit nu dus alleen in de Lady kooi en hij mag van mij niet vliegen als Jes eruit is. Ik denk dat Jessie maar weer zo gauw mogelijk naar huis gaat. Is voor haar ook veel fijner, weer in haar oude vertrouwde omgeving.

Zo jammer dat het mislukt is.....

Groetjes, Sanna

Anke

Hoi Sanna,
Ach wat jammer dat Beau toch weer terugvalt in zijn gedrag :(
Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd..
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ach Sanne wat erg.
Ligt het dan toch aan de naam  ???
"Mijn''  Beau had ik op een gegeven moment ook apart gezet met blok en al en het popje mocht dus ook echt niet er in komen. Dat blok was van hem en hij werd er heel erg agressief van  :-\
Maar zo erg als bij jou was het gelukkig nog niet.

Wat ga je nu verder doen met Beau?

Groetjes en sterkte: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mara

Hoi Sanna

Ach balen dat Beau weer vervalt in zijn oude gedrag....

Mara

Agnes

Gut Sanna,

Wat nu?
Naar een Martin Gaus voor valkjes?...... :-\

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Monky

Hi Sanna,

Wat ontzettend jammer dat Beau toch weer teruggevallen is naar zijn oude gewoontes...

Is er hoop dat het nog voorbij trekt als hij ouder wordt? Of is dit nu gewoon zijn karakter?

Ik vind het echt heel erg jammer... het zag er allemaal zo goed en hoopgevend uit  :-\

Groetjes,
Monique

Ivy

Hoi !

Ik vind het ook erg jammer dat het mislukt is. We hebben met Sanna afgesproken dat Jessie vanavond weer naar huis komt, Belletje blijft even hier tot Beau een nieuw huisje heeft, anders richt Beau zich weer tegen haar.
We hebben het in ieder geval geprobeerd. Jammer jammer.
Hij heeft gewoon een popje nodig en Jessie is gewoon niet geinteresseerd.
Hopelijk lukt Sanna het wel om gauw een huisje voor hem te vinden.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Sanna,

Wat jammer dat het niet klikt tussen die 2. Jullie hebben iig iets geprobeerd en ik hoop dat je snel een huisje vindt voor Beau en dat Belle weer snel naar je toe kan.

Groetjes Anja

♥Debby♥

och wat zul je balen.. 't leek zo goed te gaan..

Veel succes met het zoeken naar een nieuw huisje voor beau..  hoop dat hij elders, misschien in een grote voliere, snel een vrouwtje vind dat hem z'n gang wil laten gaan..

Succes en sterkte!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sanna

Citaat van: Agnes op 16 maart 2008, 12:28:39
Gut Sanna,

Wat nu?
Naar een Martin Gaus voor valkjes?...... :-\

Ken jij er een?? ??? ;D

Bedankt Ivana, voor de update. Ik wilde er net zelf aan beginnen maar dat hoeft al niet meer zie ik ;).

Ik baal er zelf ook ontzettend van. Beau is zo'n uitzonderlijk lief knuffel-beestje dat de verandering gewoon niet te geloven is. De arme schat wil gewoon zo graag een popje. En ik denk dat de aanwezigheid van andere mannen in een groep Beau ook al aardig onder de duim zal houden. Het probleem nu is gewoon, hij is de baas en er is niemand die hem op de vingers tikt.

Ik ga hem dan maar zometeen bij herplaatsing zetten. Dus ik hoop dat ik een goed tehuisje voor hem vind waar hij tussen meerder valkjes zit, mét natuurlijk een aantal vrijgezllige dames. Binnen- of buitenvoliere maakt denk ik niet zo veel uit. Alhoewel hij buiten misschien toch wat menselijk contact zou missen. Ik weet het niet, dat moet de ervaring leren.

In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Als iemand een goed plekje voor m'n lieve Beautje denkt te weten, stuur me alsjeblieft een IM ofzo, ik zou er zo blij mee zijn...

Groetjes, Sanna