4 juni 2024, 22:55:14

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Sanna,

Wat jammer dat jullie plannetje niet gelukt is! Ik had er zelf ook goede hoop op dat het goed ging komen met Beau. (Ik had nog niet gereageerd, maar heb hier wel alles gevolgd  ;))

Nu maar hopen dat je een mooi plekje voor hem vindt.

Ik vind het ook erg sneu voor jou!

Liefs, Gerda

*~Jeanine~*

Hoi Sanna,

Jammer dat het zo is gelopen.
Hoop voor je dat je een goed huisje vind voor Beau.
Je hebt in iedergeval vanalles geprobeerd.

candy

17 maart 2008, 20:11:24 #857 Last Edit: 17 maart 2008, 20:12:56 by candy
Hallo Sanna,

Dit vind ik verschrikkelijk om te horen.
Ken jij niet iemand die Beau tijdelijk kan opvangen in een grotere groep om hem daarbij betere manieren te leren, omdat ie ook nog vrij jong is en eigenlijk ook weinig voorbeeld heeft gehad.
Heelaas wonen wij te ver weg om hem op te vangen en het voor jou te proberen het is bij ons wel al een keer gelukt om een dergelijk puberterende valk weer in het gelid te krijgen, maar dan moet je helaas in maanden rekenen.
Ik hoop dat je snel een oplossing vind en Belle snel weer bij je is.
Groetjes Henk

Sanna

Nou, het is zomaar ineens heel snel gegaan! Beau gaat aanstaande donderdag naar LiNNy verhuizen, waar hij 11 (!) vriendjes en vriendinnetjes gaat krijgen. Ik denk dat dat echt perfect voor Beautje is. De daar aanwezige mannetjes zijn ongeveer van zijn leeftijd, dus dat kan elkaar heerlijk in de hand houden ;D.

Het is nou heel dubbel: ik ben superblij dat ik voor Beau zo'n mooi huisje gevonden heb..... maar ik ga die dondersteen ook verschrikkelijk missen!! :'( Hij is zo lief als Belle niet in de buurt is. Komt altijd op m'n schouder zitten en dan duwt dat gekkie z'n snavel in m'n oor om duidelijk te makken dat hij gekroeld wil worden ;D ;D. Gekke beestjes zijn het toch...

Nou, dan kan Belle ook weer thuiskomen. Zal Ivana wel jammer vinden ;D. En dan zijn de dames lekker alleen. Ik denk dat ze het wel even gezegend vinden :D. Als er hier ooit nog wat bij komt, dan moet het een heel rustig (bejaard ofzo ;D), lief mannetje zijn, òf een koppeltje dat helemaal aan elkaar gehecht is. Want deze dames zitten er volgens mij niet meer zo op te wachten, al dat jonge grut :P.

Zo, kan ik ook weer een beetje gerust slapen ;). Welterusten allemaal en iedereen hartelijk bedankt voor het meeleven!

Groetjes, Sanna


lynette

Hoi Hoi

Hier ook een berichtje van mij
ik ben blij dat ik jou Beau een nieuw plekje aan kan bieden en hier word hij zeker op zijn plek gewezen als Beay het te bont maakt door Bullit  ;D die 15 dagen ouder is als hij.
Bullit zit ook midden in zijn pubertijd maar weet zeker dat het helemaal goed gaat komen.
en vrijgezelle dames zat hier hij kan zijn lol op.
Natuurlijk kan je altijd langs komen als hij eenmaal hier is geen enkel probleem.
En hij is ook te volgen in mijn dagboekje
Nou tot donderdag
en weltrusten

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

18 maart 2008, 00:00:45 #860 Last Edit: 29 januari 2009, 19:04:57 by Sanna
Nog even de foto-oogst van 2 weekjes Jessie logeren ;D:

























Nieuwe inrichting, mét blok...







En wie had het blok als eerste gevonden?? ::) ;D





Dag Jessie-benaantje!



Weltrusten!! Sanna

*~Jeanine~*

Hoi Sanna,

Wat een super leuke foto's.
Ik heb er van genoten.

En de valkjes hebben echt een geweldig mooie speeltuin.
Heb je die helemaal zelf gemaakt?

Sanna

Hoi Jeannine,

Ja, de speelboom heb ik zelf gemaakt. Ik heb twee mooie stevige takken uit het bos gezaagd ;D (lijsterbes en meidoorn) en die heb ik in een plastic pot gezet waar ik cement in gestort heb (niet helemaal tot bovenaan, ongeveer het midden zodat er nog een flinke laag beukensnippers op kan). Het cement maakt de pot zwaar genoeg dat de boom niet om kan vallen. Ik heb de takken zo geschikt dat ik een mooie boomvorm kreeg. Met losse takken en sisal-touw heb ik er nog een flink aantal verbindingen tussen gebonden. Niet alleen voor de stevigheid, maar ook dat ze makkelijk rond kunnen klimmen. En verder heb ik met sisal-touw, gekleurde houten kralen en restjes hout nog wat speeltjes geknoopt. Sisal-touw vinden ze geweldig, kunnen zel lekker aan knagen en mee ravotten.

Groetjes, Sanna

*~Jeanine~*

Hoi Sanna,

Mijn complimenten hoor!
Het ziet er prachtig uit en ik denk dat ze er super veel plezier aan beleven :D

Saar

Heey Sanna,
Alvast sterkte met het afscheid nemen van Beau...
Groetjes Saar :-*

Monky

Hi Sanna,

Ik las dat je een nieuw huisje gevonden hebt voor Beau  :) Fijn dat het zo snel is. Hij gaat vast een goede tijd tegemoed.

En jou wil ik veel sterkte wensen met het afscheid nemen. Het zal niet makkelijk zijn. Maar het feit dat hij bij goede mensen terecht komt is natuurlijk wel een troost en je kan hem natuurlijk nog blijven volgen... wat ook niet onbelangrijk is  :)

Liefs,
Monique

Agnes

Fijn voor Beau en Belle dat je een goed huisje voor de dondersteen gevonden hebt.

Iets minder fijn voor jou omdat je nu afscheid moet nemen van je ventje.

Gelukkig kun je hem blijven volgen.
Sterkte met afscheid nemen!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Sanna

Bedankt allemaal!!

Ja, het zal inderdaad even slikken zijn om Beau voorgoed bij iemand anders achter te laten, maar ik mag hem altijd bezoeken en stomtoevallig komt hij op een plek te wonen waar ik vaak in de buurt zal zijn. Een goede vriendin van mij woont recht tegenover Lynette. Laats zei ze nog tegen mij: "Die mensen aan de overkant hebben volgens mij ook valkparkieten" ;D ;D. Nou, is dat toeval of niet??

Groetjes, Sanna

lynette

hihih ja he wat een toeval  ;D ;D ;D

groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik Beautje weggebracht. Wel raar allemaal hoor, vooral voor Pino. Die zit ineens helemaal alleen!! :o Gauw Belle maar weer ophalen, want m'n Pientje kwijnt anders helemaal weg.

Affijn, Beau is in zijn nieuwe huis gearriveerd. Zodra we binnenkwamen werd hij helemaal gek van al dat gefluit en al die vogels ;D. Als eerste stoof hij af op Bullit. Die schijnt daar de dominanteling te zijn en natuurlijk gaan we die dan uitdagen ;D. Dus Beau met z'n vleugels wijd paraderen voor Bullit (die overigens qua uiterlijk een beetje aan Belle doet denken, ik weet niet of dat de trigger was... ::)). Maar goed, na een kwartiertje kalmeerde de boel toch. Beau heeft zelfs even met zijn hopenlijk toekomstige popje Sheila samen gezeten (die meteen haar koppie omlaag deed voor Beau, en die wist van schrik niet wat hij doen moest ;D). Maar goed, helaas toch weer achter Bullit aan. Die twee hebben lekker samen op Beau's voorlopige kooi zitten poetsen en o wee als iemand het in zijn hoofd kreeg daar gezellig bij te komen zitten!! Dan krijgen ze te maken met Pitbeau ;D.

Na een tijdje wilde ik Beau toch even een knuffel ter afscheid geven. Nou, een knuffel kon ik terugkrijgen... in m'n nek!! Mormel vol hormonen >:(. Na ja, 3 telen later lag hij gestrekt op tafel en nou gaat hij weer met korte vleugeltjes door het leven ;D.

Maar het belangrijkste is: Lynette heeft er alle vertrouwen in en ze heeft voorlopig de hele dag de tijd om Beau te 'hervormen'. Bullit heeft beloofd ook even mee te helpen en ook Angel steekt een vleugeltje uit. En als Beau Sheila nou maar leuk gaat vinden (en vise versa) dan zijn alle problemen over ;D.

Sterkte Lynette! En echt waar, Beau kan ook heel lief en knuffelig zijn.... ::) :D.

Groetjes, Sanna