Mika en Kimi (in de driehoekige voliere)

Gestart door Marcel, 19 juli 2003, 22:34:43

« vorige - volgende »

Marcel

Ze zijn al wat actiever vandaag, meerdere stokken uitproberen (ook de kunstmatige, tot nu toe hadden ze een groite voorkeur voor de natuurlijke), aan de trosgierst frunneken, etensbakjes van dichtbij bekijken... gaat de goede kant op!

(heb uitzicht op de vogels tijdens het werk achter de PC...)

Ellen

.................wat een leuke foto dat ze zo aan het
eten zijn van het lepeltje. Hartstikke handig hoor die
stok op de plaat multiplex. Zitten ze lekker stevig. :)

Eigenwijze koppies terug in de voliere. Gezellig hoor.

Gr. Ellen en werkze ......................

anika_en_spirit

hoi marcel,

lieve valkjes hoor die mika en kimi.
wacht maar af, ze zijn over een poosje nog tammer dan nu.
mooi gezicht hoor dat voeren vanaf een lepeltje.
nog veel plezier met ze.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Stijn dc

hello

zo te zien beginnen mika en kimi je voliere te verkennen!!
nu de rest vna het huis nog, en dan zou ik maar goed op je telefoon en andere "beknaagbare dingen" letten hoor!! ;D ;D ;D

SDC:D

Marcel

Nou, ze zijn nog niet "all over the place" want het landen hebben ze nog niet onder de knie. Dus vliegen wel, dus de rest komt vast wel goed...

De oudste komt er ook al zelf uit als de deur open staat (wel na enige tijd). Ik heb ze nog met de hand op de klimboom moeten zetten, maar wellicht dat ze daar een dezer dagen ook zelf naartoe kunnen vliegen.

Er wordt trouwens ook wel gegeten van de trosgierst hoor, maar even niet als er een foto wordt gemaakt...

Ellen

Wat een scheetjes.......................... :)

Gr.Ellen.

Karin

Wat een prachtige foto Marcel !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marcel

25 juli 2003, 20:32:40 #37 Last Edit: 25 juli 2003, 20:33:20 by Marcel
Wat vinden jullie van deze? Beetje flikflooien en dan als je betrapt bent doen alsof er niets aan de hand was...

De lamp die ik heb in de woonkamer leent zich ook goed om op te zitten, lekker hoog...

Mandy

25 juli 2003, 21:02:24 #38 Last Edit: 26 juli 2003, 03:22:01 by Mandy
Aaahhh wat lief, zeker weer mooie en scherpe foto's! ;)

Ik heb ook zo'n hoge lamp met stangen, alleen iets meer en iets moeilijker om daar een valkje vanaf te krijgen! :o :D

Hier probeer ik ze druk eraf te krijgen! ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Hahaha Mandy, daar ben je wel ff mee bezig als een valkje niet wil  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marcel

26 juli 2003, 13:36:34 #40 Last Edit: 26 juli 2003, 13:39:07 by Marcel
26-07-03

Ook een mooie lamp, maar inderdaad wel een oerwoud. Kunnen ze er wel goed in landen dan? Ik had mijn lamp al gekocht voor de valkjes hoor, maar ze vinden het wel leuk om erin te landen. Dat ding schommelt dan wel heen en weer, maar ik denk wel dat hij goed hangt dus ze mogen er wel op landen. Beetje opletten als je eronder door loopt haha

Nou, vandaag heb ik mijn valkjes een week. Ik moetzeggen ik zie werkelijk waar elke dag vorderingen. Ik bedoel niet alleen dat ze dingen doen die ze daarvoor nog niet deden, maar ook vooral dat ze dingen kunnen (!) die ze daarvoor niet konden. De laatste dagen heb ik ze na het pap geven steeds op de klimboom gezet, maar ze vlogen daar nog niet naartoe of ervan weg. Ze konden namelijk nog niet landen. Zojuist is dat wel gelukt, beide vogels!

Op de klimboom voelen ze zich prima, dat is wel duidelijk. Ze gaan er ook gewoon op slapen, ik kan er langs lopen en dan kijken ze niet op of om. Dat ze zich er zo thuisvoelen en komt ook omdat er trosgierst hangt. Er hangt er ook een in de voliere, maar met name op de klimboom is het een aantrekkelijk item.

Met de zaadjes zijn ze af en toe wel bezig, maar echt ervan eten dat doen ze nog niet. Voor de trosgierst geldt hetzelfde, maar  omdat de oudste steeds minder pap eet denk ik wel dat hij aardig wat trosgierst eet. Ik vind het goed omdat ik denk dat het een aardige opstap is naar zaad eten, maar kan een trosgierst dieet kwaad? In dat geval kan ik op een plaats een stengel weghalen.

Verder gaat alles goed. Hoeveel ze ook eten ze zijn actief en heel veel met elkaar bezig. Ik ben en blijf ervan overtuigd dat de grootste een mannetje is en de kleine een pop. Het imiteren en het af en toe macho gedrag van de grootste in vergelijking met de jongste die heel rustig is... Mogelijk dat de ene geler wordt over een paar weken (8-9 weken las ik, ze zijn wildkleur)

Speedy

Hoi Marcel,

Leuk dat ze zo lief met elkaar optrekken, heb je echt geluk mee gehad hoor, niet altijd blijven ze zo dicht bij elkaar.
Wie weet is het waar, dat je een man en een pop hebt.
Even een kleine tip, heb jij ergens aan die lamp een dun stroom draadje lopen?
Kijk hier dan heel goed mee uit, als ze dat gaan ontdekken, blijven ze er aan knagen.
Ik heb hier een halogeen booglamp, en bovenop die stang, zit een geultje, daar loopt het stroomdraad doorheen.
Ze hebben het ontdekt en peuteren eraan.
Ik moet ze er steeds van wegjagen.

succes verder,

Trudie

Stijn dc

hello

wat een leuke fotos weer van je valkjes!!
je hebt ze nu een weekje en ik durf zeggen dat je al bijna niet meer zonder ze kan, zo verslavend zijn ze! nietwaar??

Mandy

26 juli 2003, 15:37:22 #43 Last Edit: 26 juli 2003, 15:38:41 by Mandy
Je kan het op de foto niet goed zien, maar die lamp hangt nog een 15 cm van het plafond, dus ze landen er bovenop en lopen dan gauw door naar het midden zodat ik er niet meer bij kan, zoals je wel ziet! :D

Maar ze zien er goed uit hoor en je ziet ze zeker groeien, komen ze trouwens uit eenzelfde nestje? Want als ze hetzelfde bloed hebben moet je niet zo blij zijn als het straks een man en pop blijken te zijn. Als broer en zus elkaar dan te aardig vinden kan je inteelt jongen krijgen, dus die eieren moet je dan weggooien.  :(
Zo kan ik nog niets aan ze zien, maar als ze straks door de rui heen geweest zijn kan je het uiterlijk wel gaan zien. Jij kan nu inderdaad wel het één en ander in het gedrag opmerken, maar dat kan ook dominantie zijn of gewoon karakterverschil, valkjes zijn (gelukkig) niet allemaal precies hetzelfde. Maar ik ben wel benieuwd. ;)

Ik las trouwens ergens dat je eerst een kaketoe hebt gehad, wat is daar mee gebeurd?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marcel

26 juli 2003, 18:06:41 #44 Last Edit: 26 juli 2003, 18:11:21 by Marcel
De lamp heeft alleen een draad helemaal bovenin maar daar hebben ze geen zitplek. Dus bij het omgekeerde bolvormige bovenkant. Daar kunnen ze niet zitten dus ze zouden in de vlucht aan de draad moeten zitten. De standen waar ze op zitten evenals de middelste verticale stang zijn geheel draadvrij. Dus veilig. Hij hangt trouwens ook superstevig, net nog gecontroleerd. Maar ik zal het in de gaten houden!

Mandy, ik heb heel bewust twee valkjes uit twee nesten gehaald en bewust twee wildkleur. Dus mocht het een stel zijn en als het goed blijft gaan, dan ga ik over twee jaar een nestkast maken en die in mijn driehoekige voliere bouwen.

Ik heb een witkuifkaketoe gehad, ook vanaf pap-leeftijd. Ik woonde toen bij mijn ouders maar we hadden alle drie een andere manier van opvoeden (streng tot zeer losjes). Stel dat het beest niet stopt met krijsen (kunnen ze heel hard) en een persoon de doek erover heen doet. Het werkt niet als een ander dan binnenkomt en vrolijk begroetend de doek er weer af haalt. Het beest leerde niet hoe het zich moest gedragen en werd onhandelbaar. We moesten hem wegdoen, helaas...

Nu woon ik alleen en tevens ben ik ervan overtuigd dat valkparkieten makkelijker zijn in de opvoeding (discussies via email graag, maar kijk uit wat je zegt als je niet weet hoe kaketoes zijn). Tevens scheelt het dat ik er nu twee heb en toen hadden we maar 1 kaketoe. Net als bij valkjes moet je dan zelf een partner zijn en dat valt niet mee.

Nu dus twee valkjes, ik sluit niet uit dat ik in de toekomst nog eens twee (!) kaketoes neem. Maar als ik aan de valkjes blijf hangen dan komt dat er waarschijnlijk niet meer van, haha De verslaving tekent zich idd al af, ook aan dit forum  :D