Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Lin

Ik heb net fotos gemaakt dus meteen maar even plaatsen.

Ik begin met het oude tuinhuisje waar tijdelijk ik een binnenhok voor mijn voliere heb gemaakt. Rond februari hoop ik een nieuwe op te zetten als ik verhuist ben.

Mijn valken clubje buiten, vooraan Timmio en Alanya

mijn pale fallow pop Seroiya, split witmasker op dit  moment alleen. Ik wil die koppelen aan een bonte witmasker split opaline die binnen zit.

Kaiyo, ayla (gaat prima buiten ondanks dat ze zo kaal is) en Tiamo

Laatst voor mijn zilveren chinese dwegkwartel man 5 zilveren hennetjes gekocht. Als laatste kwam daar nog een wildkleur haan van rianne bij.Tijdelijk nu in het binnenhok maar gaan later in de buitenvoliere.

De valkjes die ik deze maand gekocht heb.
Een nog geen drie maanden oude bonte witmasker split opaline (kanssplit cinnamon volgens mij) die wil ik koppelen aan seroiya als dat lukt. De ouders waren erg mooi dus ik hoop dat ie nog een stuk forser wordt.

Een bont opaline pop split witmasker van rianne van dit jaar. die wilde ik eerst aan de witmasker koppelen maar dat wordt dus anders. Deze koppel ik aan de onderstaande man.

bonte pop met bonte witmasker

Als laatste een cinnamon bonte man ook van dit jaar met een prachtige kuif en mooi fors. Splitten weet ik niet verder. Wel zijn de vlekken niet egaal als je goed kijkt.

met de pop samen

Als laatste het nieuws dat inderdaad Kashira en Yasuo stapel op elkaar zijn. Kashira had een ei gelegd en er werd volop gepaard. ivm haar legnood elke keer naar binnen gehaald en laten broeden. Ze zitten nu op 5 eieren, waarvan 3 zeker bevrucht 1 twijfel en 1 niet. Broeden gaat goed maar het licht moet wel s nachts aan. Yasuo een split pale fallow witmasker man en kashira een bonte cinnamon split witmasker pop.

Yasuo en een stukje ei nog te zien

Kashira beetje angstig..

Een koppelcombinatie waar ik niet op zat te wachten ivm de split pale fallow, maar goed. Rond 7 januari komt als het goed is het eerste ei uit.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anke

Hoi Lin,
Mooie foto's van je mooie valkjes!!
Spannend hoor vanaf 7 januari donsjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Lin...mooie foto's .....wat een mooi koppeltje , hihi ! Grtjs Ann

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Citaat van: Anke op 30 december 2008, 17:35:23
Hoi Lin,
Mooie foto's van je mooie valkjes!!
Spannend hoor vanaf 7 januari donsjes :)
Groetjes Anke

Zeker, hopen op een beter jaar dan vorig jaar!
Jullie zien tegen die tijd de fotos wel verschijnen.

Citaat van: Dierenfreackske op 30 december 2008, 18:56:48
Hoi Lin...mooie foto's .....wat een mooi koppeltje , hihi ! Grtjs Ann

Dank je!  :D

---

Hey Caroline,

Jij ook alvast!

Caroline

Wij wensen jullie

Liefs Ed, Caroline, Sanne, Thomas,
Jasper, Sophy & Binky's friends.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi, een heel gelukkig en gezond 2009 en ook een goed kweekjaar, en dat al je wensen mogen uitkomen, grtjs Ann

Mara

Anja

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Lin

Bedankt.

Jullie ook al het goeds voor 2009 gewenst!

Ik heb net geschouwd, maar ziet er niet goed uit hoor. Zoals ik nu kan zien groeit er maar 1 erg mooi. Mijn ex buurvrouw had van de week ook een nest maar die hebben de ouders volledig in de steek gelaten. Ik hoop dat ze niet allemaal nu dood zijn. Helaas waren er egen eieren meer die hadden die nog wel hier gekund.

ff off topic..
Verder was nieuwjaar niet zo goed gelopen ik vond een van mijn konijnen in de ren dood. Dat was niet zo'n leuke thuis komst. Alles ging juist weer goed. vorig jaar behoorlijk ziek geweest, veel afgevallen en diarree heel vaak. Na het vinden van andere voeding ging het beter, maar kreeg hij telkens maden. Nu was eindelijk alles goed,  maden kwamen ook niet terug gelukkig. Maar helaas. Speedy was een dwerghangoor voedster van het jaar 2004.  :'(

Rianne

Ah nee toch... :'( Dat is niet zo'n leuk begin van het jaar. Was ie geschrokken of weet je niet hoe het kan?
Veel sterkte er mee.

Lin

Ja geen idee, zat eigenlijk meer binnen vanwege de kou. Ik denk toch geschroken dan, ik zag verder niks aan haar.

Mara

Hoi Lin

Ach wat een sneu begin van 2009 zeg. Dat is zeker geen leuke thuiskomst. Sterkte met dit verlies.

Mara