Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Gerda

Citaat van: Lin op 16 november 2007, 20:17:22

Yasuo en Seroiya (ach ik typte eerst de naam Naira in... :'( )

Agossie!!
Altijd weer even slikken als je dan terugdenkt!!

Hopenlijk komen de eerste eitjes snel!

Liefs, Gerda

Inge88

Ik hoop voor je ook snel op eitjes! En ga je boekje weer mooi volgen :)

Lin

Citaat van: Caroline op 16 november 2007, 22:02:04
Ik duim voor je hoor, dat je maar snel eitjes mag vinden.  :D

Nou mag wel wat harder duimen schiet nog niet op :P

Citaat van: ManjaV op 17 november 2007, 09:35:47
Hoi Lin,

Leuk om te lezen over het wel en wee van je valkjes. :D :D
Ik hoop dat er snel eitjes zijn bij Timmio en Alanya.
En ik hoop ook zeker dat Yasuo en Seroiya snel in elkaar geïnteresseerd raken! Soms duurt dat wat langer.
Ik kan het filmpje nog niet zien vanwege mijn internetinstellingen (moet wat progamma's updaten) maar ik kan me voorstellen dat je heel bang was om Ayla kwijt te raken. Gaat het nu weer helemaal goed met haar?

Groetjes,
Manja

Ja alles was weer prima na tien minuten maar je bent druk aan het nadenken wat je kan doen maar dat is weinig. Met water geven ben ik bang dat ze zich verslikt dan. Gelukkig is ze weer in orde. Ze is mijn lievelingsvalkje  :)

Citaat van: Gerda op 17 november 2007, 10:03:14
Citaat van: Lin op 16 november 2007, 20:17:22

Yasuo en Seroiya (ach ik typte eerst de naam Naira in... :'( )

Agossie!!
Altijd weer even slikken als je dan terugdenkt!!

Hopenlijk komen de eerste eitjes snel!

Liefs, Gerda

Ja vandaag versprak ik me ook bijna tegen Rianne, het zit er zo in.

Citaat van: Inge... op 18 november 2007, 13:58:42
Ik hoop voor je ook snel op eitjes! En ga je boekje weer mooi volgen :)

Lijkt me leuk als je dat doet.

Helaas had vandaag mijn vriend de camera nodig dus het schiet niet erg op.  Vandaag nog naar twee kleine vogelshows geweest in Slootdoorp en Anna Paulowna. Wel leuk om andere vogels te zien. Er waren best wel veel valkjes viel mij op. Ik had ook nog een voor een nestkast voor pimpelmees gewonnen! :D

Oh ja ik ben bezig met pellets bij timmio en Alanya te geven, maar wil niet erg lukken. Maar ik zet gewoon door en anders een ander merk proberen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Drastischer aanpakken! Het is mij toch ook gelukt, en dat bij inmiddels al 14 valken en 2 cathi's. :)
Vogelshows waren idd wel leuk, gelukkig maar dat er steeds meer valkjes te zien zijn. Nu alleen de diverse mutaties nog!

ManjaV

Hoi Lin,

Gelukkig dat alles weer goed is met Ayla. Op zo een moment kan je echt niets doen, en dan is het maar hopen dat het goed komt. En dan is ze nog je lievelingsvalkje ook! Ik ben blij dat ze zich weer goed voelt.

Heb je de pellets van het merk Quiko wel eens geprobeerd? Die vinden ze hier heel lekker. :D

Leuk he, naar vogelshows. Maar je hebt dus een nestkastje voor een pimpelmeesje gewonnen? :D Die hang je zeker op in de tuin?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

mariejj

en is er ondertussen al actie bij Timmio en Alanya ?? ;D

Lin

Citaat van: Rianne op 18 november 2007, 17:38:34
Drastischer aanpakken! Het is mij toch ook gelukt, en dat bij inmiddels al 14 valken en 2 cathi's. :)
Vogelshows waren idd wel leuk, gelukkig maar dat er steeds meer valkjes te zien zijn. Nu alleen de diverse mutaties nog!

Nou het is gelukt, opeens begon Alanya eraan. Kan je ze ook teveel geven aan pellets?

Citaat van: ManjaV op 18 november 2007, 18:33:11
Hoi Lin,

Gelukkig dat alles weer goed is met Ayla. Op zo een moment kan je echt niets doen, en dan is het maar hopen dat het goed komt. En dan is ze nog je lievelingsvalkje ook! Ik ben blij dat ze zich weer goed voelt.

Heb je de pellets van het merk Quiko wel eens geprobeerd? Die vinden ze hier heel lekker. :D

Leuk he, naar vogelshows. Maar je hebt dus een nestkastje voor een pimpelmeesje gewonnen? :D Die hang je zeker op in de tuin?

Groetjes,
Manja

Ik had tranen in mijn ogen je bent zo machteloos dan. Ik ga morgen de pellets in de voliere introduceren. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ayla en Tiamo weigeren de pellets echt. Ik denk dat ik dan quiko of nutribird ga proberen voor hun. Ja een nestkastje voor in de tuin voor en pimpelmees of andere kleine vogels. Ik heb hem meteen opgehangen. nu nog kijken of er nog eens iets in gaat zitten.

Met de valkjes gaat alles goed. Er zijn alleen nog geen eitjes. Ik denk dat het nog lang kan gaan duren. Het mannetjes grasparkiet heb ik behandeld voor parasieten. die vind ik er niet zo goed uitzien. Als het zo blijft dan even naar de DA.

Rianne

Teveel aan pellets kan niet. Wel hebben ze er minder van nodig als van zaadvoer. In de voliere kun je een dag proberen om ze meteen op pellets te zetten. Hebben ze aan het eind van de middag nog geen pellet aangeraakt, geef ze dan weer zaad en probeer het de volgende dag nog eens. Ze mogen niet met een lege krop de nacht in.

Jari zit net een paar dagen bij Dani in de kooi, en hij eet er ook al van. Maar ja, zij at het al en zien eten doet eten ;)

Lin

Tja teveel, ik dacht misschien worden ze hier dikker van dan zaadjes..?

Ik heb diverse prints over pellets. ik wil wel zaad ernaast blijven geven. Ik heb nu net de andere ook pellets gegeven naast zaadjes.

Rianne

Ik moet nog nieuwe pellets halen, buiten zitten ze nu op 100% zaad (voor even) omdat ze binnen alleen maar pellets krijgen en ik niet genoeg heb om te verdelen met de buitenvalkjes. Maandag maar weer eens naar de DA. :)

Zaad en andere dingen erbij geven is ook de bedoeling. 100% pellets word nooit aangeraden, alleen in het begin om over te stappen.

Lin

Nee dat weet ik. Maar omdat je maar zoveel gram per vogel mag geven. Daarom vroeg ik het mij af of ze zo snel te dik worden.

Rianne

Ik geef ze ook op de gok, mijn valkjes zijn toch ook niet dik? :)

Lin

23 november 2007, 17:42:55 #552 Last Edit: 23 november 2007, 17:48:12 by Lin
Een paar fotos van een paar valkjes en de voliere. Alleen had ik de sleutel niet om in de voliere te gaan. Dus het zijn afstandfotos en niet allemaal scherp zie ik nu. De andere dieren komen bij Andere dieren te staan.

Tijdelijke plaats voliere. Achterkant is volledig beschut door schutting.

Moeten nog takken in.

Pale fallow spilt witmasker Seroiya, partner van Yasuo (split witmasker pale fallow)

Yasuo druk aan het fluiten

Kaiyo (cinnamon geelwang split bont?) en partner Kashira (bonte cinnamon bijna getekend)

Kaiyo

volgende keer de andere valkjes.

Mara

Hoi Lin

Mooie foto's van je voliere en je valkjes.

Mara

ManjaV

Hoi Lin,

Hoe gaat het met het mannetjesgrasparkietje dat je hebt behandeld? Ik hoop wel beter?

Mooie foto's van je voliere en van de valkjes! Seroiya is echt een prachtig valkje om te zien. En lief hoe Yasuo zo aan het fluiten is. Grappig te bedenken dat hij Yarikis papa is. :D :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki