Snowy is gearriveerd en vermaakt zich perfect. Bedankt Peetie

Gestart door Raymond, 6 juli 2006, 17:02:18

« vorige - volgende »

Trice

Hey Saar, ook voor jou nog de beste wensen voor het volgend jaar he..
Wat doen alle mensen met oudjaar..? Heb namelijk wel dat stukje gelezen over vuurwerk enzo.. Maar denk dat ik maar thuis blijf, mijn valkjes zijn al zo schrikkerig, dat gaat volgens mij anders niet goed :S
Greotjes Trice.

Riny

Hallo Ray
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny

jolandaW

Ik wil jou en je vogels een hele fijne jaarwisseling wensen

groetjes van Jolanda

*Patricia*

de allerbeste wensen voor 2007
Veel valkjesplezier

Patricia en Amigo

Bello

De beste wensen voor 2007

Ivo en Dorothé

Bello en Catka

Mickey Jamie en Binky
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

tasja

CHARLIE,COCO & TASJA

Trice

Beste mensen!!

bedankt voor alle lieve wensen in ons dagboek! Iedereen natuurlijk ook namens ons een super nieuwjaar gewenst!
Ook natuurlijk van Cici, Timon, Stitch en Gizmo!!  ;D ;D
Binnenkort weer een verhaal en zal ik nieuwe foto's plaatsen!

Groetjes Trice  :-*

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Trice

Zo, maar weer even een verhaaltje over onze valkjes..
Foto's kan ik helaas nu niet plaatsen want mijn vriend is er niet en ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen :-\

Maar goed, over ons albino valkje.. Stitch.. We hadden geen flauw idee wat voor geslacht deze zou hebben omdat je dat nou niet echt kan zien ofzo.. Maar ik denk toch haast wel dat het een vrouwtje is.. Ze fluit zelden of nooit en hangt niet net zoals Timon bijvoorbeeld de macho uit.  ;) Maja, wel een beetje raar als het een vrouwtje is en ze heet Stitch, zat ik me zomaar te bedenken..  ;D
En dan hebben we nog Cici.. Waarvan gezegd werd dat het een vrouwtje zou zijn en ze ziet er als ik haar zo zie wel als een vrouwtje uit maar die hangt weer wel samen met Timon de macho uit en ze fluit zowat de hele dag door.. Dus dat is opzich wel verwarrend allemaal..  ;)
En Gizmo, onze witmasker.. Heeft nou ook nog niet bepaald een wit koppie, dus ook dat is afwachten  :D
Maar goed, Timon is zeker weten een man! Dus 1 zekerheid hebben we in ieder geval wel! Nou, volgende keer aan de hand van foto's zal ik wel wat meer vertellen!

Raymond

Hallo allemaal,

Ja het is een lange tijd geleden dat wij iets van ons hebben laten horen. Druk druk druk gehad met alles, ik zit tegen het einde van mijn opleiding aan en Patricia is druk met stages en haar opleiding.

Maar nu er weer veranderingen plaatsvinden in onze kooi, werd het wel weer tijd voor ene update.

Ten eerste ze leven alle 4 nog, maar daar mogen we ook wel vanuit gaan want ze worden goed verzorgt.

het eerste koppel is ook naar voren gekomen in de kooi. Namelijk onze Cici en Gizmo, helaas heeft Gizmo aan deze koppeling een kale nek overgehouden. Hier heb ik meerdere topics over geopend en is het gebleken dat dit partner gedrag is en niet echt te verhelpen is.
We weten nog niet wanneer we er een broedblok voor dit koppel in gaan hangen, want ik weer eerst goed voorbereid zijn op het kweken. Zo wil ik eerst lid worden van een vereniging en ringen aanschaffen. Maar daarna zal er zeker een broedblok in de kamervoilere komen en is het afwachten.

Naast ons koppel hebben we de macho Timon nog, die zo nu en dan boos is naar Gizmo toe, platte kuif vleugels iets wijder en een zeurderig geluid maakt die dan. Vermoedelijk had hij ook een paartje willen vormen met ons fluweeltje, want dat is cici. Een heel mooi valkje vinden wijzelf.

Timon is wel de jongste maar heeft wel de meeste lef. Hopelijk is Stitch een popje, wat we ook wel vermoeden, maarja je weet het nooit met albino's. We zijn allang blij dat de albino en lutino geen koppel is geworden.

Al met al gat het goed met ons kwartet en kijken we uit naar ons eerste koppel wat zou kunnen gaan komen.

Ik zal straks nog even kijken voor enkele foto's van hoe ze er nu uitzien. wantja ze zijn ondertussen alweer bijna een jaar oud geworden.

Groetjes van ons!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Een zeer zeldzaam voorkomen, normaal houdt Timon de lamp voor zichzelf, maar dit keer was die lief naar de andere toe en mochten ze er ook bij

Hier kan je zien dat Gizmo wat veren mist aan de achterkant, niet heel duidelijk, want hij wilt nooit met zijn nek op de foto, draait altijd zijn koppie naar de camera toe

Als Gizmo en Cici zouden gaan paren zouden dit de uitkomsten worden

Ouders:
Vader Witmasker split voor {X1:Cinnamon} {X1:Lutino}  [GIZMO]
Moeder Lutino split voor Witmasker  [CICI]

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Lutino split voor {X1:Cinnamon}
25.0 % Witmasker split voor {X2:Lutino}
25.0 % Lutino split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Cinnamon Lutino
25.0 % Witmasker
25.0 % Cinnamon Lutino split voor Witmasker
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker

Raymond

Vandaag is 1 van onze 4 valkjes overleden aan een onbekende oorzaak.

Gizmo onze witmasker pop is na 1 jaar en 4 maanden overleden.

Bij de dierenarts hebben ze geen afwijkingen of oorzaken kunnen vinden waaraan zij is overleden.
Zondag was gizmo nog vollop aan het slopen en deed gewoon mee met de rest..
Gisteren zat zij al halverwege de kooi te slapen op een stok en vanmorgen zat ze op de grond te slapen, waarna ik meteen alarm heb geslagen. Helaas heeft ze het niet overleeft en blies zij haar laatste adem uit bij de dierenarts.

Ze heeft iets onder de leden gehad wat niet te zien was van buitenaf en heeft daardoor de laatste dagen weinig gegeten, wat ons niet opgevallen is. Ze was  namelijk wat magerder dan een valkje normaal hoort te zijn.

Ik kan eht nog niet echt beseffen dat ze echt overleden is. Ze was ons pluzebolletje. Een echt plofzak.
1 dag en het was gebeurd met Gizmo...

het mannetje zal het waarschijnlijk nog wel zwaar krijgen. Die zit momenteel ook alles bij elkaar te schreeuwen sinds ik terug ben zonder Gizmo.. Ik hoop dat het de rest van de valkjes goed gaat en dat ik dit niet nog een keer mag meemaken. het is niet echt prettig om een valkje onder je ogen zich zien te strekken en trillen.

Ik ga eens goed tot rust komen en de rest van de valkjes in de gaten houden....

Rianne

Ach nee toch... :'( Arme Gizmo... Veel sterkte met dit verlies Ray.

Raymond

Tsja, ondanks alle hulp van je was zij niet meer te redden. Ik krijg steeds weer kippevel als ik naar de kooi kijk waar maar 3 valkjes inzitten...

Ik ga vanmiddag maar eens goed overleggen met patrice of we er weer een 4e bij moeten nemen voor de alleen staande man.

Dit verlies doet mij ook veel meer dan de vorige 2. Gizmo hebben we zelf zien opgroeien en begon ook met paren...
Een traantje heb ik wel laten vallen onderweg naar huis.

Arno

Heel veel sterkte er mee,
ik zou het eerst verwerken en dan kijken naar een andere
Groet Arno,
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/