Snowy is gearriveerd en vermaakt zich perfect. Bedankt Peetie

Gestart door Raymond, 6 juli 2006, 17:02:18

« vorige - volgende »

Raymond

Hey allemaal, wij gaan ook proberen een dagboek bij te houden met foto's en filmpjes. Maar om bij het begin te beginnen.

Nadat Rocky, onze lutino man, ziek was geworden en later dood is gegaan hadden we besloten om nieuwe valkjes te nemen.

Maar eerst moest er een nieuwe voilere komen. Deze is ondertussen gekomen. [Zie huisvesting --> http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10885.45.html ].

En toen was het maandag 3 juli.

Jaaa we hebben vanavond onze valkjes opgehaald. We zijn helemaal blij en happy. Ze zien er echt mooi uit, al zeggen we zelf. Gizmo is een mooi forse witmasker man.
Cici is een mooie lutino, vermoedelijk een popje. En dan hebben we Stitch nog, een Albino waarvan we geen idee hebben wat het is.  Hier dan even enkele foto's van onze nieuwe valkjes.

Dit is Stitch. [Albino]

Dit is Cici. [Lutino split witmasker]

En dan hebben we hier Gizmo. [ Witmasker split cinnamon en lutino]

De hele gang bij elkaar :)

Nu gaan we nog opzoek naar een 4e bewoner, zodat we een even aantal hebben.
Het is te merken datze erg blij met de voilere zijn, ze waren meteen al de wilgentakken aan het slopen  ;D

Ondertussen is het 6 juli en kennen ze de voilere al aardig goed. Ze weten hoe en hoever ze kunnen vliegen. Tevens gooien ze alle rommel uit de voilere ipv in de bak van de voilere. We mogen gezellig elke dag stofzuigen. De eerste keer keken ze er raar van op, maar nu weten ze wat het is en zijn ze er niet meer bang voor.

De trostgier, ja dat is niet aan te slepen voor ze. Daar doen ze alles voor. Netjes op een rijtje wachten totdat ze het krijgen. Als je het weghaalt kijken ze je net zolang aan totdat je weer voor hun neus houdt :)

Enja Gizmo is begonnen aan de slooptoer. Alles wat hij tegenkomt moet hij uitproberen. Kijken of het stuk kan of niet. De stonk, het touw van de ringen, de wilgentakken, de balletjes met bellen. Alles moet stuk :p. Gelukkig lukt hem niet altijd. Gizmo is ook de grootste rommelmaker.

Cici en Stitch laten hem ook alles eerst uitvinden voordat zij het doen. Maar zodra ze weten dat het veilig is. Dan breekt de strijd los. Zo ook het badje. Gizmo had het badje ontdekt en begon eruit te drinken. Stitch zag dit en dacht ik kan dat beter, dus vloog erheen een PLONTS!! lande volledig in het badje. Compleet verbaasd keek die om zich heen, wat die had gedaan. Zeer komisch om te zien.

Nu hang ik elke keer de trostgier ergens anders zodat ze het moeten zoeken en moeite voor moeten doen. Momenteel zit de trostgier door de ballen met belletjes heen. Gizmo vermaakt zich er compleet mee, terwijl de andere 2 toekijken hoe hij aan het stuntelen is.

Helaas is Stitch zijn laatste Kuifveer verloren, maar gelukkig heeft die er weinig last van en je ziet dat de kleine veertje alweer omhoog komen te staan. In de toekomst zal hij/zij ook weer een mooi kuif kunnen tonen.

Dit was het voor nu eventjes. Er volgt meer tzt

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Hoi Ray,

leuke valkjes heb je. Vooral je albino, wat een schattig gezicht zo met dat ene kuif veertje ;D Ga je nog een DNA test doen om te weten wat voor geslacht het is?
Grappig dat ze zo ieder hun eigen ding hebben. Ik zie dat hier ook, ze zijn echt allemaal verschillend van karakter. :)

Gerda

Hoi Ray,

Leuk dat je een dagboek bent begonnen over je drietal!!
De voliere ziet er goed uit!!

Leuke foto met de drie op een rijtje knabbelend aan trosgierst  :)

Groetjes, Gerda

Raymond

Ja Stitch is onze Komiek, beetje klunzig maar erg nieuwsgierig.

Een DNA test? daar heb ik nog niet van gehoord, waar gebeurd dat en hoe en wat kost dat?

Gerda

Je kunt een setje aanvragen bij gendika
Volgens mij www.gendika.nl

Dan trek je wat borstveertjes uit (volgens de instructies) en stuurt die op. Meestal krijg je de uitslag al met een paar dagen.

Het kost 22,50 en je krijgt een officieel certificaat.

Groet, Gerda

Raymond

Hey allemaal.

Na eventjes te hebben gezocht naar een 4e bewoner, krijgen wij binnenkort (waarschijnlijk) de volgende wildkleur man erbij. Hij komt uit Purmerend vandaan.
Vandaag krijgen we te horen of hij inderdaad naar ons toe komt.

Een mooie aanwinst voor het drietal.
En of we dan straks 3 mannen hebben en 1 pop of 2 om 2, dat gaan we vanzelf merken. De albino heeft het gedrag van beide namelijk. We gaan het gewoon rustig afwachten. We hebben ze namelijk niet in eerste instantie voor de kweek. Dat zal later misschien komen.

Ik weet namelijk niet of ik er meer dan 4 in kan doen, in onze voilere. Zou iemand daar iets over kunnen zeggen, hoeveel er in kunnen max?

Raymond

15 juli 2006, 11:55:20 #6 Last Edit: 15 juli 2006, 12:21:40 by Ray
Vanmorgen om 9.00 zijn we vertrokken richting purmerend om ons 4e valkje op te halen. Na een 45 min rijden kwamen we aan waar onze nieuwe wildkleur X lutino X2 cinnamon.
Hij was al netjes apart gezet en wachte rustig op ons komen.
Hij is geboren op 30 mei 2006, hij is dus net 6 weekjes oud.

Onderweg wist die niet wat hem gebeurd, al die bochten en hobbels. Maar na 45 min kon die in de voilere bij ons thuis.
Dit valkje is tam genoeg om op de hand te nemen en konden hem dus met de hand in de voilere zetten, dit kon met de andere 3 nog niet.

Onze 3 andere valkjes snapten er ook niets van. Opeens een nieuwe erbij. Ze hebben wel veel interesse voor hem, Cici (lutino) ging direct naar hem toen en begon geluidjes te maken, zag er allemaal erg goed uit. De andere 2 bekijken hem van een afstandje wat die aan het doen is, die vinden het nog maar wat spannend.

Zeker het mannetje, die was eerst alleen maar heeft er nu een 2e man bij in de voilere. Hij is wel een stuk groter dan de nieuwe.

We hebben er ook maar even wat nieuwe trostgier en voer ingedaan. Dan wennen ze vanzelf aan de nieuwe.

We hopen dat door de wildkleur de andere ook tammer worden, want hij is niet bang voor handen en gaat er gewoon opzitten. Hopelijk nemen zij hier iets van over.

Een naam, tsja die moeten we nog verzinnen. Tot nu toe zijn het 3 namen die allemaal uit een strip of film komen, kwamen we ook later pas achter, beetje stom toeval.
Stitch = animatie fil
Gizmo = gremlins
Cici = Dragonball Z

Dusja die traditie willen we volhouden, dus gaan we ff hard denken. Het is een zeer mooi valkje vinden we zelf en zeker met die mooie stip voor zijn kuif.

Dit is hem dan zoals die er nu uitziet.

Maandag ga ik op vakantie en zal Patricia voor de valkjes zorgen en hem in de gaten houden. Vind het wel jammer dat ik er niet bij kan zijn in zijn eerste week. Gelukkig heb ik nog 1,6 week vrij als ik terugkom. Dan ga ik het nieuwe valkje tammer maken. Dan zullen de andere ook los mogen vliegen in de kamer.

En dan Stitch nog even, met zijn kuif gaat het de goede kant weer op. Nadat hij zijn laatste kuifveer ook was verloren, heeft die nu weer een mooi klein kuifje. Maar hij blijft de kleinste van de 4 en de grootste stumper. Hij zit dan op het dak van het bakje maar kan zich niet goed vasthouden dus glijdt die er weer vanaf en dat doet die keer op keer weer.

Quinten

hey mooie vakljes!!!

hoe groot is je voliere??? en het is dus de bedoeling om ze tam te krijgen??? Alles zins echt mooie beestjes!!

veel succes en ik zal je dagboek volgen!!

Raymond

de voilere is 102 breed, 200 hoog en 70 diep. Maar straks komen ze ook los te vliegen in de woonkamer, maar ik wacht nog eventjes op mijn raamstikkers. De grote ramen hebben wel een gordijn alleen de keuken ramen niet.

Raymond

We waren even bezorgd om het nieuwe valkje. Hij at namelijk niet gisteren. Ook wilde die niets hebben van aangeboden trostgier e.d.

Maar gelukkig wilde die vanmorgen samen met de andere wat trostgier eten. We weten in ieder geval dat die eet. We gaan hem wel goed in de gaten houden dat die ook echt gaat eten van het normale voer. Hij moet nog wel even wat wennen aan de andere, maar dat gaat steeds beter. Ze durven ook al wat dichter bij elkaar te zitten, zonder elkaar te pikken.

En we hebben ook een naam voor hem verzonnen. Het is 'Timon' geworden. Vanuit 'The Lion King'. Ons kwartet is dus compleet :).

Hopelijk kan ik morgen met een gerust hart op vakantie.

Arno

Hoi, :)
Wat leuk dat het allemaal goed gaat met Cici, Stitch , Gizmo en Timon.
Een valkje moet altijd even wennen aan het nieuwe verblijf het is best ingrijpend voor zo'n jonge valk.
Hij moet uit zijn eigen verblijf in een vervoerskooitje en dan tussen allemaal vreemden valkjes. 
Maar uit jullie verhaal hoor ik dat het allemaal erg goed gaat met het kwartet
Heel veel plezier met de nieuwe aanwinsten ..ene ik zou het aantal voorlopig even op 4 houden
dan zou je volgend jaar misschien een eigen nestje kunnen proberen.
Groet Arno.

Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Quinten

was even schrikken zeker toen ie nimmer at maar gelukkig gaat alles nu goed!! doe hun veel groetjes van mij;)
en nog veel succes!!!

Quinten!!

Raymond

Timon begint zich nu steeds meer thuis te voelen. Vanavond kreeg die kennelijk toch honger en vond op de grond het gestrooide voer. Daar heeft die lekker van kunnen smullen. De volgende stap zijn de voederbakjes, maar dat gaat hem vast lukken. Ik kan met een gerust hart op vakantie.

Joyce28

Hoe gaat het met de valkjes?En is Timon al gewend in zijn nieuwe huis?
Wat een mooie voliere heb je binnen zeg,er kunnen er makkelijk nog 2 bij hoor ;)

Trice

Nou, mijn vriend Ray heeft al een tijdje niet gereageerd dus vandaar dat ik het nu eventjes doe. Het gaat gelukkig echt helemaal geweldig met het viertal..
Timon voelt zich nou ook zeker weten helemaal thuis.. Normaal gesproken was Gizmo altijd wel het baasje maar nu begint Timon zelfs al meer het voortouw te nemen dus moet je nagaan.  :) Cici vermaakt zich echt de hele dag door met lekker schreeuwen en te proberen wat leuke melodietjes te fluiten.. Maar ze wordt steeds beter dus dat komt wel goed, en tja.. Dan hebben we Stictch nog, die is nog steeds wel een beetje een stuntel maar hij heeft zijn kuif weer helemaal terug!!  :D
Daar zal Ray nog wel foto's even van plaatsen..
En over het feit dat en misschien nog wel twee valkjes bijpassen in de voliere, dat zien we over een tijdje wel weer. We hebben aan deze vier onze handen nou wel vol!