Snowy is gearriveerd en vermaakt zich perfect. Bedankt Peetie

Gestart door Raymond, 6 juli 2006, 17:02:18

« vorige - volgende »

Raymond

Zo het is een tijdje geleden dat ik iets heb kunnen schrijven over ons viertal. Vakantie en druk met school en werk weer. Maar dan nu maar even een grote update hoe het gaat met ons kwartet.

Zoals Patricia al zei, Timon voelt zich helemaal thuis. Hij is goed bevallen tussen de andere 3. Zeker het Cici, het lutino vrouwtje zit hem goed zitten. Die 2 zie je altijd samen en knuffelen ook regelmatig met elkaar. We zien komend jaar wel of er iets gebeurd als we er een broedblok inhangen. Als daar jongkies uitkomen, zullen we die waarschijnlijk zelf houden, zeker als het een Cinnamon wordt.
Maargoed dat is toekomst :).

Stitch heeft zijn Kuif weer helemaal terug, alleen verliest die nu al zijn donsveertjes en blijft het ons kleine valkje. En kunnen wij elke dag zijn veertjes weghalen. De rest van de valkjes vertikt het om ook maar een veer te laten vallen. Best geinig dat het zo verschillend is.

Daarnaast is Gizmo ooit ontsnapt uit de kooi, toen we hem aan het verschonen waren.  Omdat we hier niet op voorbereid waren stonden de gordijnen nog open en vloog Gizmo redelijk hard tegen het raam, gelukkig heeft hij hier niets aan overgehouden (dit is al een week of 4/5 geleden).

Van de week hebben we voor het eerst de kooi echt opengezet. En zoals altijd eigenlijk neemt Timon het initiatief om te ontdekken wat en hoe het nou is. Timon onderzoekt ook altijd de speeltjes die we in de kooi hangen of als we een stukje appel in de kooi leggen. Hij wilt altijd weten wat het is en dan volgt de rest vanzelf.

Aangezien Cici, Timon overal volgt gaat zij bijna altijd als 2e. De eerste keer waren ook alleen deze 2 zelfstandig uit de kooi gegaan en tot onze verbazing ook weer terug in de kooi. Daar waren we erg blij mee. Deze 2 klimmen meestal eerst op de bovenkant van de kooi en laten dan alle lichte dingen die aan eht dak hangen eraf vallen, zoals de balletjes die met haakje aan het dak hangen, trekken ze omhoog en laten ze dan vallen. Gelukkig zit de rest vast met gesloten sluitingen. Ze proberen het wel maar het lukt ze niet om die speeltjes te laten vallen.

Cici & Timon bovenop de Keuken

Stitch, Cici & Timon op de kooi (Timon probeerd iets te laten vallen)

De keer erop was ook Gizmo de kooi uit, alleen die snapt het nog niet helemaal. Wij hebben een schilderij van een ijslandschap aan de muur hangen, maar hij ziet dat als een echt landschap en wilt er steeds invliegen. Nu we dat weten, vangen we hem altijd op totdat die ergens rustig zit. We zetten hem na een tijdje weer terug in de kooi.

Gizmo bij Patricia op de hand

Stitch, tsja als die uit de kooi is dan verbaasd die zich overal over en kan je hem gewoon oppakken en vasthouden, wat die niet in de kooi toelaat (geen enkele trouwens).

Gisteren waren ze er alle vier uit, Gizmo en Stitch konden we aan het einde van de avond terug zetten, maar die andere 2 hadden er geen zin in. Ze wisselde elkaar af met in en uit de kooi gaan. Uit eindelijk hebben we ze zelf in de kooi moeten krijgen, wat niet echt lukte. Maar omstreeks 23.30 waren ze toch allebei terug in de kooi. Hopelijk gaat dat vandaag beter. Want ze zijn er weer als eerste uit die 2.

En omdat ze in de kamer vliegen hebben we ook wat speeltjes voor in de kamer gekocht voor ze. Ze moeten er nog wel aan wennen maar dat komt wel goed.

Gizmo (met daarachter het ijslandschap)

Cici op de schommel

De kooi zelf wisselen we ook van inhoud zo af en toe, soms takken erin en dan weer niet. We hebben er nu 2 nieuwe stokken in en een extra trappetje. Ze vermaken zich uitstekend in de kooi. Als ze nu ook eens het eten in de kooi lieten vallen en niet 1 tot 2 meter naast de kooi, dan scheelde dat in opruimen :p.

De kooi met deur open, we hebben er een touw tussen gezet zodat de valkjes makkelijker de kooi ingaan.

Tot zover even een update.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Van de week ook een nieuw bakje gekocht voor in de kooi. Hier willen we steeds iets lekkers indoen, elke keer iets anders natuurlijk. Eerst hadden ze er geen aandacht voor, maar na enige nieuwgierigheid zijn ze erachter gekomen dat er toch iets inligt elke keer. Nu hebben we er van die pinda's in die ze moeten pellen. Helaas gaat dat ze niet zo heel goed af en gooien ze de pinda;s meer eruit dan dat ze ze werkelijk open pellen.

Verder heeft Timon een nieuw plekje in de woonkamer gevonden om op te zitten. Lekker hoog en veilig, als k de foto op me pc heb zal ik hem wel ff uploaden.

En helaas heeft mijn vriendin der duim nu gebroken, of in ieder geval een breuk erin zitten. En dat is best lastig als het je rechterhand is (als je rechtshandig bent). Maar we overleven het wel. Maandag moet naar het ziekenhuis voor controle. Hopelijk mag dan het gips eraf.

Rianne

Hoi Ray,

ik heb zo'n voedermandje in de voliere hangen. Zo'n vierkant ding waar je een broodje in kunt doen. Ik doe er dan vaak brood in maar ook groente en fruit. Ze moeten dan wat meer moeite doen om het te kunnen eten maar ze zijn er erg blij mee. :)
Leuke foto's heb je gemaakt. Grappig ook dat je speeltjes in de huiskamer hebt hangen. :)
Een duim gebroken? Klinkt vrij pijnlijk. :-\

Raymond

Nouja meer lastig dan pijnlijk, ze voelt er zelf niets van, maar probeer maar eens iets heel simpels voor een dame. Haar kammen ofzo of een fles frisdank open maken. Dat is allemaal lastig.

Maar jij stopt er dus ook brood in? Maakt het nog uit wat voor brood ivm de pitten e.d.?

Ik wil er binnenkort wat wortels in doen.

En iets totaal anders, onze Cici heeft haar stembanden gevonden hoor, ze maakt nu de hele dag door schreeuwtjes en deuntjes. Als je binnenkomt lopen begint ze harder te schreeuwen, maar dat negeer ik. Ik vraag me af hoe die andere valkjes het volhouden met zo'n schreeuwerd :P

Want de andere zijn een stuk stiller. Maar het is wel erg vermakkelijk, zeker als ze hele stukken aan het fluiten is.

verder las ik op het forum dat een witsmasker man een witte kop krijgt en een vrouwtje een meer grijze kop behoud? Dit is zeker pas na de rui te zien of als ze volwassen worden? Want onze witmasker is een man en heeft haast geen witte kop. Hoe zit dat?

Rianne

Hoi Ray,

brood vinden ze heerlijk, je mag ze van alles geven. Hoe meer pitjes hoe beter zelfs. ;)

Een mannetjes witmasker komt er zo uit te zien:

Ik weet niet hoe oud jouw witmasker is?

Raymond

Onze witmasker is nog jong, hij is van eind mei 2006. We hebben hem op 2 juli 2006 gekocht.

En dan even nog wat foto's. Zo zien we zie niet vaak.

Met zijn alle op de thermostaat :)

Sta ik er ook op (Stitch)

Met zijn alle op het dak

Raymond

Zo heel slim zijn ze niet met zijn 2-en. Dat blijft maar weer uit de plekken waar ze gaan zitten. Ze zijn te zwaar om aan 1 kant van het schilderij te gaan zitten.

En Timon favorite plekje is toch echt lekker hoog en veilig waar we niet bij kunnen. Het is een ramp als ze verplciht terug de kooi in moeten. Dan vliegt die van de lamp naar de kooi en terug of gaat heel hard rennen over het dak van de kooi. Dit waarschijnlijk omdat ze niet tam zijn en niets van mijn handen moeten hebben. Gelukkig gaan ze meestal zelf terug de kooi in en dan doen we de kooi dicht achter ze.

Tevens zitten ze nu alle 4 lekker dik in de rui en wordt de bodem bezaaid met witte, grijze, gele veertjes.
Daarnaast is Cici de echte drukte maker van het kwartet. Ze vertoont het gedrag van een mannetje maar is toch echt een vrouwtje. Ze fluit deuntjes, tikt op alles wat ze tegenkomt  en maakt veel lawaai. Timon begint meestal mee te schreeuwen als zij dit ook doet. Is soms best oorverdovend :p maar we houden nog steeds van ze.

Trice

Het is een tijdje geleden dat Ray of ik wat heb laten weten over onze valkjes dus ik dacht het word maar weer eens tijd..
om te beginnen over Gizmo, ons witmaskertje.. Er werd ons verteld dat het een mannetje zou zijn maar hij heeft dus nog steeds geen wit kopje.. Ik heb geen idee hoe lang het kan duren voordat hij een wit koppie hoort te krijgen.. Hoop dat er iemand is die hier meer over kan vertellen..?

Cici en Stitch schijnen allebei vrouwtjes te zijn maar ze hebben het wel altijd erg gezellig met zijn 2en.. Zitten met elkaar te knuffelen en elkaar te kroelen.. Natuurlijk wel erg leuk om te zien altijd.. Timon en Gizmo proberen er dan altijd bij te komen maar dit is ze nog steeds niet gelukt.. :)

Verder komen ze de laatste paar dagen ook wat meer uit de kooi en gaan ze ook steeds meer op andere plekken zitten dan alleen op het dak van de kooi.. Stitch krijgt het elke keer voor elkaar om tussen de fotolijstjes te landen vlak boven de tv  ;D.. Verder is Timon de eerste die is gaan zitten op de schommel die we speciaal voor hun hebben op gehangen.. Helaas was ik net te laat om een foto te maken.. Maar volgende keer beter ;)
Ook weet Gizmo nu dat hij niet door schilderijen heen kan vliegen dus gaat hij er altijd maar op zitten.. Cici is de enige die ik nog geen gekke dingen heb zien doen, maar wat niet is, kan altijd nog komen! :)

Saar

Hey Trice!
Leuk dagboekje :D
En de volière is ook supermooi :o
Je brengt me op ideeën ;D
Denk alleen niet dat m'n vriend er blij mee zal zijn ;)
Groetjes Saar :-*

Trice

Hehe thanx ;)
En hoezo zal je vriend er niet blij mee zijn? :P
Is toch alleen maar leuk als je nieuwe ideeen opdoet? Nou ik hoor het wel van je!!
:-* Trice!!

Saar

Citaat van: Trice op 20 december 2006, 12:48:45
Hehe thanx ;)
En hoezo zal je vriend er niet blij mee zijn? :P
Is toch alleen maar leuk als je nieuwe ideeen opdoet? Nou ik hoor het wel van je!!
:-* Trice!!

Hij ziet me al aankomen ;D
Ik: Schat... ik heb een leuke voliere gezien.. ga je er ook zo 1 maken voor de valkjes? Ik denk dat ik er dan ik moet gaan wonen van hem ::) ;D
groetjes Saar :-*

Trice

Tja, dat is dan wel weer lastig inderdaad!  ;D
Maar goed, wij hebben hem niet zelf gemaakt hoor! We hebben hem laten maken.. Maar we zijn er inderdaad ook erg blij mee!!
Groetjes!

Riny

Hallo Ray
Ik wens voor jou en alle mensen,
de vervulling van veel stille wensen.
Fijne kerstdagen Riny

Trice

Hey Riny,
Hartstikke bedankt, ik reageer even vanuit Ray ( mijn vriend ) want die zit eigenlijk nooit echt meer op het forum dus zal ik het dagboek een beetje proberen bij te houden. . Maar goed jij ook een fijne kerst en de rest van de mensen ook!
Groetjes Trice :D

Saar