8 mei 2025, 04:02:03

Klopt het nou wel?

Gestart door Tjerk, 27 juni 2006, 15:32:31

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

is dit nou wel zo zeker een: Cinnamon Gepareld Lutino.
Dit is Dito en vormt samen met Breezer (Cinnamon Bont) een span. De jongen hieruit kunnen simpel gezegt alleen maar Cinnamon worden.

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Lutino
Moeder=Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Cinnamon split to Bont {X1:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Gepareld Lutino split to Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Maar de jonge mannetjes lijken meer op Wildkleur split Bont als dan een Cinnamon split Bont. Op de foto hieronder is één van de jonge mannetjes op 30 mei 2006, hij is dan ±35 dagen oud. Wel is het alsof de kleur aan het bijtrekken is.

Groeten Tjerk

Rianne

Is de moeder zeker weten cinnamon? Op je foto vind ik haar wat donker.

Tjerk

Hey Rianne,

die is zeker weten Cinnamon Bont.Ik zal morgen nog eens een andere foto neerzetten.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

hier nog een foto van de moeder (Cinnamon Bont)...

Maar als ze beide Cinnamon zijn, dan kunnen er toch alleen maar Cinnamon jongen uitkomen. Want de jongen lijken heel sterk op Wildkleur, wat dus eigenlijk helemaal niet kan. Maar waar ligt dat dan aan?

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

er is toch vast wel iemand die dit kan uitleggen....

Groeten Tjerk

Christine

Dit is een andere berekening, als de lutino geen cinnamon zou hebben zou je idd wel wildkleur jongen kunnen krijgen!!
Kijk maar:

Ouders:
Vader    Gepareld Lutino
Moeder    Bont Cinnamon

Nageslacht:

Jonge man 100.0 % Wildkleur split to Bont {X2:Cinnamon}
{X1:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop 100.0 % Gepareld Lutino split to Bont

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

Dat je wildkleur jongen krijgt kan dus alleen maar betekenen dat de vader geen lutino cinnamon is.
Hij heeft het misschien wel als split maar dat merk je pas aan je jongen als er straks cinnamon bij zit. Nu kun je beter uit gaan van wat je ziet en waar je dus zeker van kan zijn; de man is lutino en de pop bont cinnamon, dan krijg je dus dit;

Moeder:bont cinnamon
Vader:lutino

man afkomst:
100% wildkleur split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
100% lutino split voor bont

En dat verklaart dus je wildkleur jong. Wel handig dat je nu weet dat het een man moet zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Quinten

Heb je je man al lang??? had hij vroeger echt veel parels???en je hebt wildkleur mannetjes maar wat zijn de popjes geworden??

Tjerk

Hey,

maar wat voor waas heeft de man dan over z´n veren.
Het is overduidelijk dat die waas er zit, ook te zien op de foto´s. Maar wat zou dat dan moeten zijn? En de popjes zijn gepareld en hebben ook vaagjes die waas van paps. De man komt bij Jamie weg als Cinnamon Lutino. Tijdens het broeden kwamen er geparelde popjes uit dus moest hij wel gepareld zijn.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

kan iemand mij vertellen wat voor mutatie de man dan is op de eerste foto?

Groeten Tjerk

Rianne

Tjerk

Hey Rianne,

dat kwam ook al in mij op en als je dat invoert worden ze idd Wildkleur. Ook aan de twee popjes die hieruit kwamen vond ik er niet erg Cinnamon uitzien.

Dan zou het dus de volgende berekening moeten zijn:
Ouders:
Vader=Fallow Gepareld Lutino
Moeder=Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Wildkleur split to Bont Fallow {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Gepareld Lutino split to Bont Fallow

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Rianne

Een Fallow heeft rodere ogen als een lutino. Is dat je wel eens opgevallen, want op de foto kan ik het niet zien.

Tjerk

Hey,

de Lutino´s die eruit kwamen hebben rodere ogen dan dat hij heeft. In elk geval 1 van de twee. De andere vond ik nog wel mee vallen met hoe rood d´r ogen waren.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

ik heb deze link gevonden op het forum. Hierin vraagt marga hoe een Lutino Fallow eruit ziet. Later in dit onderwerp komt een antwoord van Lique met een foto erbij. Maak de vergelijking met de man op mijn eerste foto in dit onderwerp. Ook bij de foto die Lique neergezet had zie ik niet echt sterk de rode ogen van de Fallow maar wel de ogen van een Lutino.
Is Dito dan echt een Fallow ;D??

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7871.0.html