7 mei 2025, 12:40:07

Klopt het nou wel?

Gestart door Tjerk, 27 juni 2006, 15:32:31

« vorige - volgende »

Bianca

vandaag ben ik op de bijeenkomst geweest voor de nieuwe standaard van valkparkieten enb toevallig is de lutino fallow de revu nog gepasserd, maar dat was toch wel een hekel punt maar eigenlijk kan een lutino fallow niet bestaan.
ik ga even vragen aan kirsten waarom dat nou zo was dat dat niet kon.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tjerk

2 juli 2006, 22:38:59 #16 Last Edit: 2 juli 2006, 22:55:08 by Tjerk
Hey Bianca,

als een Lutino Fallow niet kan bestaan, wat is dan de gloed op de vogel van Lique en mij? En een Fallow Lutino Gepareld bestaat daarmee dus ook niet....

Groeten Tjerk

Bianca

klopt die bestaat dus ook niet.

de bruine gloed is tegenwoordig steeds meer gezien bij lutino's ook hierover is gisteren gesproken.
dat dit dus eigenlijk een "vuile" lutino is, gewoon een soort foutje.
want als ik het goed begrijp heeft jou lutino ook geen bloedrode ogen.

dat geeft al meteen aan dat dit zowiezo geen fallow is

Tjerk

Hey,

dat is wel heel apart, maar de vogel op de link naar het ow,
de vogel van Lique vind ik daar ook niet echt wat je zegt Rood.
Maar wat is een Lutino Fallow dan wel volgens de nieuwe standdaard?

Goretne Tjerk

Bianca

een lutino fallow bestaat dus niet. kort gezegd.
die van het verhaal lique is dus ook geen fallow lutino.

sommige lijken wel deze mutatie te hebben maar zijn dan gewoon toch fallow, en ik dacht ook altijd dat het wel bestond, maar dat is dus niet zo.
Kirsten heeft wel een hele mooie geparelde fallow.
(ondertussen zoek ik naar een foto)

De kenmerken van een fallow zijn dus altijd bloedrode ogen.

Rianne

Dus een fallow lutino is gewoon een fallow?

Tjerk

Wat ik hieruit begrijp wel ja. Net zoals Cinnamon in meerdere tinten voorkomt zla dat ook zo zijn bij de Fallow.

Groeten Tjerk

Ludo

Vertellen van een vogel wat het is als je de ouders niet kent is heel moeilijk als je moet afgaan op een foto

een lutinofallow bestaat wel degelijk, hij ziet er alleen uit als een lutino met nog rodere ogen als anders en die wat geler is dan normaal (volgend Thierry duliere en nog een andere kweker waar ik mee gesproken heb)

Het beste wat jij kan doen is een fallow pop tegen je vogel zetten, dan zie je wel aan de jongen wat het is

een andere vraag, zitten jou vogels alleen of zitten er nog andere bij ?

er bestaat ook nog zoiets als een pastel waarbij het grijs 50% gereduceerd is (geen pastelwang nu bleekmasker)

ik vraag me af hoe een lutinopastel er uit ziet ?
Als je bij jou man een fallowpop zet en er komen terug wildkleuren uit, dan heb jij iets ANDERS, misschien een mutatie die we nog niet kennen ?

Groetjes

Ludo

PS wil je meer weten over wat verteld werd op de valkparkietendag kijk dan eens op www.valkparkieten-benelux.tk
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Tjerk

4 juli 2006, 10:15:12 #23 Last Edit: 4 juli 2006, 12:11:13 by Tjerk
Hey Ludo,

hij is in elk geval geen Cinnamon Lutino aangaande geen van de jongen Cinnamon waren. Achter de mutaties van de ouders komen word heel moeilijk aangezien hij ongeringt is en Jamie waar ik hem weg had heeft hem uit een dierenwinkel. Hij zit nu in een volière bij andere valkparkieten. Dus of ik moet er een Fallow tegenover zetten en wachten of er dan wat uitkomt. Mochten er dan dus geen Fallow uitkomen is hij ook geen Fallow. Maar wat voor mutatie rest er dan nog?
En wat bedoel je precies met het Bleekmasker stukje in je laatste antwoord?

Groeten Tjerk

Bianca

Citaat van: Ludo op  3 juli 2006, 21:39:14
Vertellen van een vogel wat het is als je de ouders niet kent is heel moeilijk als je moet afgaan op een foto

een lutinofallow bestaat wel degelijk, hij ziet er alleen uit als een lutino met nog rodere ogen als anders en die wat geler is dan normaal (volgend Thierry duliere en nog een andere kweker waar ik mee gesproken heb)

Ludo,
omdat Kirsten en ik er niet helemaal zeker meer van waren hoe het in elkaar stak, heeft kirsten het voor de zekerheid nogmaals aan Jan de Nijs gevraagd en die bevestigde dat die lutinofallow NIET kan, en waarom.

Dus het was bij jou dus ook niet duidelijk overgekomen, en anders hadden we er zondag nog meer op in moeten gaan.

Ik heb haar al gevraagd of ze mij een kopie van deze e-mail wil sturen.

evtueel kun je dan verder overleggen met Jan de Nijs over het hoe, wat en waarom.

Want ik denk wel dat er duidelijkheid over moet komen en ook foto's van moeten komen, als het dan toch al bestaat.

het is allemaal wel rete-interessant he?!hihihihihi

::)

Groetjes Bianca

Ludo

Hmmm, ik weet het niet hoor.
Waarom zou een fallowlutino niet kunnen ?
Het is wel een feit dat je het fallow dan niet ziet en de vogel er uitziet als een lutino ietsje geler met knalrode ogen.
(net zoals je bij een albinogeparelde de parels niet ziet, maar ze zijn er wel)

Ik heb zelf fallowlutinogepareldegeelwangen en die zien er net uit als lutinogepareldegeelwangen maar dan met knalrode ogen.
Thierry Duliere die ze al jaren kweekt vertelde mij het zelfde en een collegakweker van fallowlutinogepareldegeelwangen  ook.
Jan is wel heel goed op de hoogte van mutaties en kleuren van parkieten maar kweekt zelf geen valkparkieten.
Ik heb nog een mailtje gestuurd naar Thierry om het zeker te weten en zal zijn antwoord hier zetten.

Dit zijn natuurlijk wel heel speciale en exotische combinaties.
Diegene van de twee die gelijk heeft betaald de ander een drankje bij de eerstkomende bijeenkomst ! Akkoord ?

Groetjes

Ludo

Als ik
Voorzitter

Tjerk

Hey Ludo,

hij is in elk geval geen Cinnamon Lutino aangaande geen van de jongen Cinnamon waren. Achter de mutaties van de ouders komen word heel moeilijk aangezien hij ongeringt is en Jamie waar ik hem weg had heeft hem uit een dierenwinkel. Hij zit nu in een volière bij andere valkparkieten. Dus of ik moet er een Fallow tegenover zetten en wachten of er dan wat uitkomt. Mochten er dan dus geen Fallow uitkomen is hij ook geen Fallow. Maar wat voor mutatie rest er dan nog?
En wat bedoel je precies met het Bleekmasker stukje in je laatste antwoord?

Groeten Tjerk

Ludo

Hoi Tjerk, ik vermoed dat je dit bedoelt ?

"er bestaat ook nog zoiets als een pastel waarbij het grijs 50% gereduceerd is (geen pastelwang nu bleekmasker)"

als er pastel in jou vogel zou zitten , dan zou het de combinatie kunnen zijn van pastel en lutino, die zou er theoretisch zo kunnen uitzien als jou vogel

ik vermeld nog even dat pastel NIET hetzelfde is als pastelwang
pastelwang heet trouwens in de nieuwe standaard bleekmasker

als er geen fallows uit jou vogel komen dan is het nog iets anders, volgens mij schiet er dan alleen nog pastel lutino over of misschien een nieuwe mutatie ???????

Wat je in dat geval moet doen, indien het toch een nieuwe mutatie zou zijn, is de vogel tegen een wildkleur zetten, dan krijg je daar splitten uit
zo'n split zet je dan weer terug tegen je eigen vogel en zo kan je een stam bekomen

als je meer wil weten over hoe je nieuwe mutaties best kweekt kijk dan even op www.valkparkieten-benelux.tk onder mutaties kweken

Je kan je vraag ook op ons forum zetten dat je daar ook vind, daar komt Frans Kok ook veel op, hij weet veel over pastellen en zit in de standaardcomissie.

Zoals ik eerder al zei heb ik tot mijn grote schaamte nog nooit zelf een pastel gezien !

Er is op dit moment ook nog een andere topic gaande rond pastellen, misschien kijk je daar ook eens best op ?

groeten

Ludo
Voorzitter

Kirsten

Hoi hoi,

Ik denk dat de benaming 'bestaan' op twee manieren hier gelezen kan worden.
Ik denk dat we hier allemaal mee bedoelen dat het niet zichtbaar is,.

Zou het kunnen ludo dat door de gele psittacine de fallow bij de geelwang ook verdrongen wordt?
Ik ben benieuwd wat thierry hierover te zeggen heeft,. ik wilde hem ook al mailen, maar ik denk dat hij geen nederlands leest, of wel? ::)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tjerk

Hey,

ik heb nu ook een topic hierover gestart op Valkparkieten-Benelux. Nu maar hopen dat er nog wat uit gaat komen. Want ben er erg nieuwsschierig naar.

Groeten Tjerk