Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik heb net de uitslag van het ontlastingonderzoek binnen. Het was negatief dus d.w.z. dat er geen bacterien meer in de ontlasting aanwezig waren.
Punky is dus genezen verklaard :).

Dat doet me echt goed :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ria

Hoi Mariska,

Hartstikke mooi dat de uitslag zo goed is. Toch handig zo'n onderzoekje weet je het zeker.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Hartstikke mooi dat de uitslag zo goed is. Toch handig zo'n onderzoekje weet je het zeker.

Groetjes,
Ria

Hoi Ria,

Het is idd handig dat je weet dat alles over is. Stel je voor dat er nog wat was en het was niet onderzocht.......

Ik heb voor de zekerheid vandaag wel de voliere een grote beurt gegeven en alles ontsmet met Dettol. Dan weet je ook zeker dat het uit de voliere is.

Verder zal ik ook mijn kamer nog een keer doen met Dettol. Eerst een schoonmaakbeurt en daarna alles met Dettol, anders blijf je water verversen en kost het mij ook veel Dettol. Het spul is ook nog best prijzig ook nog.

Ik ben de komende paar uren en ik denk morgen ook nog wel zoet ermee.
Ik wil een aantal dozen kopen waar ik vanalles in kan doen zodat alles minder onderstoft.
Dat wilde ik vandaag al doen alleen zouden we gebeld worden door de glaszetter, maar deze heeft niet gebeld (ben er speciaal voor thuis gebleven).
Mijn vader zal morgen naar de verzekering bellen, maar ik blijf niet nog een hele dag thuis om 1 telefoontje af te wachten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Mandy

Hoi Maris,

Gelukkig zeg, ik ben ook erg blij met de uitslag en ook dat hij weer wat vliegen kan en binnenkort misschien leuke fluitjes gaat fluiten, geniet maar lekker van 'm en geef 'm maar een lekkere kroel van me! :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatHoi Maris,

Gelukkig zeg, ik ben ook erg blij met de uitslag en ook dat hij weer wat vliegen kan en binnenkort misschien leuke fluitjes gaat fluiten, geniet maar lekker van 'm en geef 'm maar een lekkere kroel van me! :-*

Hoi Mandy,

Ik zal de kroel overbrengen aan Punky. Dat zal hij vast lekker vinden.

Als ik thuis ben, ben ik de halve dag aan het fluiten dus Punky moet het een keer doorkrijgen :D :D.
En ik zal zekers van hem genieten :).

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Punky begint steeds meer te brabbelen en ik hoor ook gefluit er tussen door.
Het lijkt net alsof Punky toch een paar geluidjes van Coco en Minggu aan het overnemen is.

Coco zat vandaag muziek te maken in de keukenkastjes. Hij is daar tussen glazen gaan zitten en hij heeft een tijdje met zijn snavel tegen verschillende glazen aan zitten tikken.
Het was dus een waar spectakel :D.
Ik heb er een kleinfilmje van gemaakt met mijn digi. Het is echt een leuk gezicht om het te zien.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi,

Ik heb zo'n idee dat Punky binnenkort in de rui gaat. Van de week zag ik nl. dat er een veertje uit zijn verenpakkie vloog.

Ook zie ik nu meer grijze veren die van een wildkleur komen. Ik kan aleen niet goed zien of ze van Einstein if van Punky zijn.
Mijn gevoel zegt dat er een aantal van Punky afkomen.

Vandaag lagen er ook 2 staartveren op de bodem, maar deze leken kleiner als die van Einstein.

Ik zal het van de week goed in de gaten houden. Mss krijgt Punky binnenkort ook wel zijn gele koppie :P.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Ik zet hier het gewicht van mijn valkjes neer om het zo bij te houden.

Dit wogen ze op 09-08-2004:

Coco - 95 gr.
Punky - 88 gr.
Minggu - 93 gr.
Pukkie - 92 gr.
Einstein - 91 gr.

Gewicht 25-08-2004:

Coco - 99 gr.
Punky - 100 gr.
Minggu - 89 gr.
Pukkie - 86 gr.
Einstein - 84 gr.

Mandy

Hé Punky is wel goed aangekomen zeg, mooi zo! ;D
Ook de andere zitten aan een goed gewicht. ;)
Heb je het die dagen op verschillende tijdstippen gewogen, omdat er toch wat verschil in zit? ::)

Kolkkie

Hoi Mandy,

De eerste keer heb ik 's middags gewogen en gisteravond vlaak voordat ik het bericht hier neerzette heb ik ze gewogen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het gaat hier goed met mijn kanjers. Zelzijn alles weer te boven gekomen en zijn weer lekker ontdeugend.

Pukkie zit al een paar daten kippetje in een bakje met grit  ::) :-/. Ze zit dan te piepen en ik maar hopen dat er een keer wat op springt.
Punky is er nog iets te jong voor al zal ik Pukkie en Punky binnenkort apart zetten om te kijken of het wat wordt.

Punky lijkt wel wat 'wilder' te zijn als Coco, Pukkie en Minggu. Punky moet nl. helemaal niets van handen hebben en is ook meteen verdwenen als hij een hand ziet.
Alleen als ik hem wil kroelen vind hij handen best.
Verder is het echt een topbeessie  :P.

Ik zal van de week nog wel wat foto's neerzetten van ze. Ik ben op dit moment mijn foto's aan het ordenen en wil dat eerst even klaar hebben voordat ik foto's ga bewerken ed.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Punky komt nu in de rui. Ik had al zo'n vermoedern, maar wist het nog niet zeker.

Hij verliest nu al wat meer veren als eerst, dus binnenkort zal hij wel een geel koppie krijgen :P.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Bij jou wordt het dus ook een veren bende.
Het lijkt wel of ze hier elkaar aansteken, want Sparkle en Binkie zijn beide in de rui.
Ik vind het spannend hoe de mannetjes er na de rui uitgaan zien. Het is echt gaaf dat Punky straks een knalgele kop krijgt.
Binkie heeft ook al een zwik nieuwe veren en deze zijn zonder parels en een stuk donkerder. Ik had er ook een topic geopend onder gedrag: Sparkle en Binkie krijgen nu al de kriebels.
Ik ben benieuwt hoe lang het gaat duren voor het volledige volwassen veren kleed compleet is.
Nu kun je dat ook mooi alles vastleggen met je nieuwe camera.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Joyce28

leuk hoor Mariska,begint hij een mooi geel koppie te krijgen,mannetjes wildkleuren zijn mooi :)

Mandy

Ja ik ben ook benieuwd, hij kan alleen maar knapper worden! :P