Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi,

Het lijkt net alsof hij voornamelijk veertjes verliest die van zijn rug of buik komen. Ik zie op zijn koppie nog geen veertjes doorkomen, muv 1 klein kuifveertje.

Ik zal Punkster binnenkort nog wel ff op de foto zetten met zijn prachtkoppie :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

7 september 2004, 15:59:25 #691 Last Edit: 7 september 2004, 15:59:52 by kolkkie
Hallo allemaal,

Ik heb weer een aantal foto's van mijn kanjers.

Hier hangt Minggu in de luxaflex. Ze lijkt stiekempjes naar buiten te spieken :P, wat wil je ook als de luxaflex nog dicht is en het baasje nog een duffe kop heeft :D.

Hier is Coco op mijn vinger. Mss is het wel een beetje te zien dat hij geen gewone lutino is.

Hieronder mijn kleine Punkster :P. Hij zat zo lekker op een dolfijn die op mijn tv ligt/staat.

En dan nu de klap op de vuurpijl 2 foto's van Pukkie. Deze zijn genomen terwijl ze kippetje zat in het bakje met grit en maagkiezel.
Het is echt een maf gezicht. een valkje in een bakje gepropt en dan nog van die geluidjes maken ook :D.

Dat was het weer ff voor vandaag.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Ria

Hoi,

:D Leuk gezicht Mariska. Leuk de geluidjes ook denk ik die ze er bij maakt. Het zijn weer heel leuke foto's geworden. Wat lief op die dolfijn. Gewoon afwachten Mariska, het gebeurt vanzelf. Bowie die bij mij buiten zit heeft inmiddels ook weer kippetje gezeten en David is er toen wel opgesprongen. Met een week of twee denk ik dat hier de eerste eitjes weer liggen.

Groetjes,
Ria

Andrea

Hoi Mariska,

Leuke foto's :)  

Als je jonkies van Pukkie en Punky wilt kun je ze bij elkaar zetten in een aparte kooi, als Punky de juiste leeftijd heeft bereikt. Zo kunnen ze aan elkaar wennen zonder gestoord te worden door de andere 3, als ze elkaar dan accepteren is vaak een nestkastje voldoende om ze in de stemming (die stemming heeft Pukkie zo te zien al :D) te brengen. In The Cockatiel Handbook (die jij ook hebt) staan al die tips en meer.

Binkie verliest op het moment ook alleen nog maar veren op zij borst en buik. Hij is nu helemaal byzar gevlekt met die nieuwe veren zonder parels, deze zijn ook een stuk donkerder.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi,

:D Leuk gezicht Mariska. Leuk de geluidjes ook denk ik die ze er bij maakt. Het zijn weer heel leuke foto's geworden. Wat lief op die dolfijn. Gewoon afwachten Mariska, het gebeurt vanzelf. Bowie die bij mij buiten zit heeft inmiddels ook weer kippetje gezeten en David is er toen wel opgesprongen. Met een week of twee denk ik dat hier de eerste eitjes weer liggen.

Groetjes,
Ria

Hoi Ria,

Ik wacht ook rustig af of er wat gaat gebeuren. De planning is wel dat ik Pukkie en Punky apart wil zetten in een andere kooi, maar ik ben er tot nu toe nog niet echt aan toe gekomen of ik vergeet het weer.

Het goede teken is, is dat pukkie er klaar voor lijkt te zijn. Het is nl. pas sinds kort dat ze in het gritbakje kippetje gaat zitten. Eerder deed ze het op een zitstok of op mijn pc.

Wat leuk dat je trouwens weer eitjes kan verwachten. Ik ben beniewd naar de verhalen :).

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Leuke foto's :)  

Als je jonkies van Pukkie en Punky wilt kun je ze bij elkaar zetten in een aparte kooi, als Punky de juiste leeftijd heeft bereikt. Zo kunnen ze aan elkaar wennen zonder gestoord te worden door de andere 3, als ze elkaar dan accepteren is vaak een nestkastje voldoende om ze in de stemming (die stemming heeft Pukkie zo te zien al :D) te brengen. In The Cockatiel Handbook (die jij ook hebt) staan al die tips en meer.

Binkie verliest op het moment ook alleen nog maar veren op zij borst en buik. Hij is nu helemaal byzar gevlekt met die nieuwe veren zonder parels, deze zijn ook een stuk donkerder.

Groetjes Andrea

Hoi Andrea,

Ik ga binnenkort Pukkie en Punky apart zetten om te kijken of bij Punky de hormoontjes ook op gaan spelen.

Ik ben benieuwd.

Het wordt trouwens een keertje tijd om broer en zus met mekaar kennis te laten maken.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het gaat hier goed met mijn valkjes. Punky begint steeds meer tegen de tralies te tikken met zijn snavel.
Verder is hij veel aan het klimmen in de speeltjes om vervolgens op de kop over het stangetje (hangen de speeltjes aan) terug te schuivelen naar de tralies.

Met de anderen gaat het ook prima.

Ik heb van de week een paar prachtige plaatjes kunnen schieten van Punky en een foto van Minggu. Deze wilde ik jullie niet onthouden dus zet ik ze hier neer.

Als eerste  Minggu die net wegvloog toen ik het plaatje schoot. Het resultaat was toch wel een mooie foto.

Dan hier 2 mooie foto's van Punky. Die stond er zo mooi bij en hij bleef nog lekker zo staan ook nog.
Ook heb ik er een klein filmpje van gemaakt, want toen hij zo stond was hij ook hardstochtelijk aan het fluiten.

Das was het weer voor vandaag.

Groetjes,

Mariska

Mandy

Hahahah wat een leuke foto van Pukkie in dat bakje! ;D

En een mooie foto van een vliegende Minggu en natuurlijk die knappe Punky niet te vergeten. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Hoi Mariska,

Hoe is het met die kanjers van je?
Geef ze maar een knuffel van mij.
Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Ik had ze al eerder gezien, maar omdat ik druk was ben ik niet veel op het forum geweest. Ik hoop dat daar wel verandering inkomt ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

30 september 2004, 18:58:41 #699 Last Edit: 30 september 2004, 18:59:53 by kolkkie
Hoi allemaal,

Het kopje van Punky lijkt geler te worden.

Ik heb wat foto's gemaakt om het jullie te laten zien. Punky's kop moet natuurlijk nog geler worden. Daar lijkt verandering in te komen omdat daar ook waat nieuwe veertjes beginnen te groeien.

Hier is een foto van Punky toen ik hem en de anderen) ophaalde bij Paul (30-07-2004).

Deze zijn vandaag gemaakt.

En nog een mooie actiefoto erbij. Hier kan je ook mooi zien dat hij geler wordt.

Dat was het weer ff.

Groetjes,

Mariska

Mandy

Hoi Maris,

Het valt nog niet echt op, maar het is wel een beetje te zien. Hij ziet er verder wel goed uit! ;)
En gedraagt hij zich verder wel mannelijk? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatHoi Maris,

Het valt nog niet echt op, maar het is wel een beetje te zien. Hij ziet er verder wel goed uit! ;)
En gedraagt hij zich verder wel mannelijk? ::)

Hoi Mandy,

Punky fluit de hele keet bij mekaar :D, de herrieschopper :P.
Ook doet hij stoer door zijn vleugels van zijn lijfje te doen en hij lijkt op een professionele drummer, want hij tikt met zijn snavel tegen de tralies aan.
Als Coco mee zou doen heb ik een mooie drumband :D :D.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Het lijkt wel of er wat gele veetjes door beginnen te komen.
Maar je weet toch wel dat ie een man is aangezien de herrie die hij maakt :D Laatst hoorde ik hem door de telefoon aardig wat deuntjes wegfluiten. Dus dat gele masker komt vanzelf wel.
Mooie actie foto van Punkie trouwens.
Ik had gisteren de kooi schoongemaakt van Sparkle en Binkie. Ik had gelijkt het badhuisje er ingezet en ze maakten er gelijk gebruik van. Binkie zat er eerst alleen uit te drinken, maar vandaag had ie een duik genomen, hij was nl drijfnat. Sparkle vind het ook lekker. Dus ik heb eindelijk een manier gevonden ze aan het badderen te krijgen. ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatIk had gisteren de kooi schoongemaakt van Sparkle en Binkie. Ik had gelijkt het badhuisje er ingezet en ze maakten er gelijk gebruik van. Binkie zat er eerst alleen uit te drinken, maar vandaag had ie een duik genomen, hij was nl drijfnat. Sparkle vind het ook lekker. Dus ik heb eindelijk een manier gevonden ze aan het badderen te krijgen. ;)

Hoi Andrea,

Je hebt dus 2 natte dweilen in huis :D :D.
Het is leuk om te horen dat het ze bevalt, heb je weer een goede daad verricht ;).

Twee dagen geleden heb ik de voliere een grote beurt gegeven. Pukkie en Minggu zaten meteen te badderen in het waterbakje, dus alles was drijfnat  :-/ en kon ik het water weer verversen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi,

Ik heb het idee dat Punky mss op de versiertoer is. Hij loopt elke keer stoer naar Pukkie, Minggu en Einstein toe, dus mss dat de hormoontjes op beginnen te spelen.

Gisteren liep hij met de anderen over mijn bed heen (ik lag nog op bed) en Punky wilde ineens onder het dekbed koekeloeren.

Vanmiddag ga ik denk ik een begin maken met het inrichten van de andere kooi. Eerst moet ik ff stokken op maat zagen want de stokken die er nu in zitten zijn te dun.
En natuurlijk kijken of mijn broedblok aan die kooi past om te kijken of het wat wordt.

Groetjes,

Mariska