Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

5 juli 2003, 15:21:35 Last Edit: 13 juni 2004, 22:03:44 by kolkkie
Hoi allemaal,

Ik d8 laat ik ook maar eens een dagboek openen. Met 3 superlieve valkjes, kan ik alles lekker bijhouden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi Mariska,

Heb jij eigenlijk wel geslapen?  :D :D Volgens mij ben je alleen nog maar met Pukkie bezig geweest.
Lief is ie hoor.
En ja tuurlijk willen wij jouw dagboek/verhalen ook lezen.

Succes ermee,
Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Ik heb geslapen als een blok ;). Ik ben bezig met het verhaal over Coco, maar ik kan momenteel geen foto's plaatsen :(, want de optie bladeren is er niet zag ik, en om nou alles weer opnieuw te uploaden kost Peter en Lique weer veel dataverkeer. Bovendien komt alles er dubbel in te staan, en dat is ook weer niet nodig. Dus ik heb al een vraagje bij fouten en bugs gezet.

Lief dat je mijn dagboek wilt lezen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Speedy

Hoi Mariska,

Hier kan je er ook komen, succes met het vinden van je foto's.

http://www.valkparkiet.org/forumupload/

Groetjes,
Trudie

daan

Hoi Maris. :)

Leuk dat je ook een dagboek gaat bijhouden.
En gaat alles goed met Pukkie?
Nou dat zal vast wel.

Succes he meissie

Gr Daan

Kolkkie

5 juli 2003, 16:20:14 #5 Last Edit: 5 juli 2003, 16:21:32 by kolkkie
Coco

Coco kwam in augustus 1995 bij mij in huis. Mijn moeder was 1,5 maand eerder van huis weggegaan omdat ze een ander bleek te hebben. Ik had al 2 grasparkietjes, Cobus en Witje, maar ik wilde een echt tam troeteldiertje om mijn ei kwijt te kunnen.
Op een dag ging ik dus naar de dierenwinkel om voer ed. voor de grasjes te halen toen ik 2 lutinovalkjes zag zitten. Ik was meteen verkocht. Iemand in de buurt had nog een jogkooi staan die ze niet meer gebruikte, dus kon ik die voor een mooi prijsje overkopen (75 gulden).
Een dag later ben ik bij div. dierenwinkels gaan kijken om valkjes met elkaar te vergelijken. Toch trokken de lutinos mij het meest. Coco en het andere valkje zaten nog steeds in de dierenwinkel. Na veel wikken en wegen koos ik Coco ipv het andere valkje.
Toen ik thuis kwam, heb ik Coco in de kooi gezet. Hij zat lekker om zich heen te kijken, en dezelfde dag had ik hem al op de vinger zitten.
Omdat ik het in die periode nogal moeilijk had, is Coco echt mijn maatje geworden. Ik kom tegen hem praten wat ik wilde, en hij leek het nog te begrijpen ook. Dat merk ik ook nu nog, als ik het weer een door een moeilijke periode ga.

Toen Coco 3 maanden bij mij was, zat hij op een dag beneden. Mijn vader was kippensoep aan het koken. Ik ging toen ff naar boven, en mijn vader zou op Coco passen beneden. Toen ineens kwam mijn vader naar boven gerend met Coco in zijn handen. Coco bleek in de kippensoep gevlogen te zijn. Mijn vader had Coco er uit weten te vissen en heeft hem meteen onder de kraan gehouden. Ik was natuurlijk helemaal over de rooie heen. Ik heb meteen alle schelpenzand uit de kooi gehaald en vervangen door een handdoek.
Coco zag er zo zielig en slecht uit dat ik dacht dat ik mijn grootste maatje zou verliezen. Ik heb Coco de rest van de dag voortdurend in de gaten gehouden.
De volgende dag moest ik naar school toe. Ik zat de hele tijd aan Coco te denken. Het enigste wat ik wilde was naar huis toe. Ik had die dag ook mentoruur, dus ik het hele verhaal verteld aan mijn mentrix. Die vond het zo raar dat ik zo over de rooie was. Ze zei letterlijk: "Waarom maak je je zo druk om een stomme vogel". Sindsdien heb ik het mens niet meer gemogen.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar wel met een kleine handicap. Coco loopt nu mank omdat zijn pootjes verbrand waren.

Een aant. maanden later vond hij de stofzuiger zo interessant dat hij dacht laat ik daar ongemerkt eens een kijkje gaan nemen. Toen zat hij daar in klem. Alle veren op zijn kopje stonden recht vooruit. Ik had er de schrik goed inzitten, maar hoe die veren zaten, denk ik nu met een kleine glimlach aan terug.

Coco gaat graag mee in de auto. Hij loopt dan voor het raampje te paraderen met een air van moet je mij eens zien. Dat trekt natuurlijk veel bekijks, want wanneer zie je nou een valkje in de auto? Zo is hij half Nederland al door geweest. Een weekendje naar Zeeland, een dagje naar Paul in Rotjeknor en naar een verjaardag in Harderwijk. Het is gewoon prachtig dat je een vogel zo mee kan nemen op reis.

Zijn favoriete hobby's zijn slopen wat er te slopen valt, donkere plekjes, kroelen en eten wat ik eet. Als die hobby's van hem, wordt je af en toe gek van. Meerdere oordopjes van mijn mp3 speler zijn al gesneuveld, splinters in mijn kont omdat meneer mijn bed best lekker vind en het soms door sausjes heen banjeren. Wat moet je nou met zo'n vogel. Het gewoon accepteren, dat kan niet anders :D.
Hij zit zich nu in alle onschuld te poetsen in de kooi.

Groetjes,

Mariska

Stijn dc

hello

oooh, wat een mooi verhaal over je cooc!!
ik heb het met plezier gelezen!
wel grappig van de kippensoep en de stofzuiger!!!
wat heeft die vogel al veel meegemaakt zegt!!
wel onaardig van die vrouw die zei: druk maken om een stomme vogel!!

SDC:D

Kolkkie

5 juli 2003, 17:41:31 #7 Last Edit: 5 juli 2003, 17:43:04 by kolkkie
Einstein

Einstein kwam 6 jaar geleden bij mij, maar de exacte leefijd weet ik niet, maar ze is wel ouder als 10 jaar. Zij was een neef van mij. Hij had geen tijd meer voor Einstein en zijn vriendin bleek er allergisch voor te zijn. De buik van Einstein was helemaal kaal, maar gelukkig was er na een aantal maanden niets meer van te zien.
Einstein is een half tamme vogel. Ze komt niet uit zichzelf bij je zitten. Als ik achter de pc zit, komt ze wel op de monitor zitten, maar meer ook niet. Het liefst zit ze op de kooi. Ook zij wil alles eten wat ik eet, maar ze komt niet bij mijn bord zitten. Ik moet alles een aantal cm uit mijn buurt leggen, dan eet ze het wel.
Ze gaat gewoon haar gangetje, en wil zo nu en dan gekroeld worden door Coco, maar die eigenwijs snapt daar denk ik niets van. Hij negeerd haar gewoon, of hij geeft Einstein een knauw.
Een aantal dagen geleden ging Einstein zelfs kippetje zitten, dus de wil om een nestje te krijgen is er dus wel. Ze moet nu eerst maar eens een geschikt manneke zien te krijgen. Dus ik hoop dat mijn nieuwe aanwinst Pukkie een mannetje blijkt te zijn. Als dat allemaal zo is, heb ik over en jaar pas een nestje hoor.
Voor de rest heeft Einstein geen gekke dingen uitgehaald. Het is echt een vogel die echt rustig is, en zich alleen laat horen als ze alleen in de kooi zit of als ik net thuis ben. Ik heb echt geen kind aan haar.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Pukkie

Pukkie is mijn nieuwe aanwinst. Pukkie is op 27-05-2003 geboren, en volgens de naald en draadmethode is Pukkie een mannetje. Zekerheid heb je natuurlijk pas over een paar maanden. Pukkie is al tam en zit erg rustig bij mij. Hij houd heel erg van kroelen. Pukkie heeft echt een kroelfactor meegekregen van hier tot Tokio ;).

Gisteravond wilde Pukkie al bij Coco en Einstein in de voliere. Hij vloog telkens naar de voliere toe, maar ik laat ze maar rustig aan elkaar wennen. Bovendien is Pukkie  nog een beetje stuntelig in de kooi (denk door het formaat van de kooi = groter dan dat Pukkie gewent was), dus mocht Pukkie van de stok vallen, is de val minder erg als dat ze van de stok valt in de voliere.

Sinds vanmorgen is hij op ontdekkingstocht op mijn buro. Vooral mijn toetsenbord en muis moeten het ontgelden. Het geluk is nu nog dat Pukkie de draden nog niet kapot kan maken. Bovendien hoop ik dat Coco Pukkie niet al te veel verkeerde dingen aanleerd, want 1 sloopexpert in huis is al meer als voldoende :D.

Sierraden zijn ook al een gewild object. Pukkie kan niet van mijn ketting en oorbellen afblijven. Als hij er aan zit te peuteren maakt Pukkie geluidjes erbij. Dat is best leuk om te horen.

Zodra er meer nieuws en foto's zijn, horen jullie het van mij.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Frummel,

Frummel kocht ik 6,5 jaar geleden bij een dierenwinkel. Frummel was een bonte vlak, ik heb er helaas geen foto's van.
De naam van Frummel baseerde ik op haar uiterlijk. Ze zag er zo verfromfraaid uit, dus dacht ik meteen aan Frummel.

Frummel was erg wild, en ik kon haar maar niet tam krijgen. Als ik haar eens moest pakken, had ik gelijk al mijn vingers kapot van het bijten. Ik denk nu achteraf dat Frummel echt een volierevogel is geweest.

Vanaf het begin maakte Frummel zich al niet populair bij Coco en Einstein. Constant de baas willen zijn, terwijl ze er als laatste bij kwam. Na een aantal maanden begon ze onbevruchte eitjes te leggen, toen begon de ellende pas echt.

Einstein, en in mindere mate Coco, mochten niet meer bij de voerbakken komen. Frummel beet ze tot bloedens toe in de pootjes, omdat haar eitjes op de bodem van de kooi lagen. Ik heb toen een broedblok gekocht en haar met het blok en al in een andere kooi gezet. Ze was echt zo vals als ik weet niet wat. Na 2 weken heb ik de eitjes weggehaald en Frummel weer in de kooi bij Coco en Einstein gezet. Daar ging het weer mis. Aangezien ik geen ruimte meer had in mijn kamer, heb ik de zware beslissing genomen om Frummel maar terug te brengen.

Ik hoop dat ze nu een leuk thuis heeft gevonden waar ze gelukkig kan wezen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi Daan,

Alles gaat goet hoor met Pukkie. Pukkie slaapt op dit moment bij Coco en Einstein in de voliere. Ff kijken hoe het gaat. Ze zitten nu alle 3 te maffen, dus er is weinig leven in de brouwerij op dit moment.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

5 juli 2003, 19:47:36 #11 Last Edit: 5 juli 2003, 19:47:58 by kolkkie
Hoi Stijn,

Coco heeft idd al het nodige meegemaakt. Voor het laatst wilde hij op de pan met soep gaan zitten die gek. Dus als we soep eten verban ik hem maar naar boven, naar mijn kamer in de voliere. Wat hij met soep heeft, weet ik echt niet. Hij vind het wel lekker, dat weet ik wel.

Groetjes,

Mariska

Stijn dc

hij houd je soeppan mss voor waterbadje, en wil zich daar wel in baden!! :D :D
mss wou hij zich wreken met de kippensoep omdat er vogels inzitten:D :D :D

SDC:D

Marianne

Hoi Mariska,

Wat gezellig dat je ook een dagboek geopend hebt.
Ik zal het zeker met heel veel plezier in gaan lezen.
Jewel en Pukkie zijn tenslotte toch een beetje samen opgegroeid, Pukkie als echt kind van Jill en Jewel als adoptie kind (als ik het tenminste goed onthouden heb)
Je hebt erg leuke verhaaltjes geschreven met mooie foto's erbij.
Ik kon gisteren mijn foto's ook niet terug vinden bij de ge-uploaden foto's. Gelukkig is het toch nog goed gekomen en ik heb het inderdaad gedaan zoals Trudie hierboven beschreef.
Veel plezier met je valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Stijn,

Er in baden wil Coco niet, want de wereld is nog te klein voor Coco als hij nattigheid voelt. Zijn 'soort' genootjes eet ie ook niet op, dus dat zal daar ook niet aan liggen. Maar het zekere voor het onzekere ----> hij blijft in de kooi als wij soep eten.

Groetjes,

Mariska