Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Marianne,

Leuk dat je mijn dagboek ook leest, en dat je het leuk vind.

Over dat uploaden zei Peter (in een berichtje) het volgende:

Hoi Maris,

Er komt een andere versie voor, maar klik hier en dan kun je even bladeren: Bladeren

Groetjes,
Peter

Dus het zal allemaal wel in orde komen. Ik doe hetmaar ff zo. Zo lukt het ook dus maak ik me er verder niet druk om :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hallo lieve dagboeklezers,

We hebben net gegeten. Na het eten had ik Pukkie ff mee naar beneden genomen. Pukkie hing meteen aan mijn glas. Ik heb er toen water in gedaan, en daar dronk Pukkie lekker van. Ook wilde Pukkie van het mokkaijs eten, maar of dat nou weer zo goed is weet ik niet, dus heb ik het maar niet gegeven. Liever het zekere voor het onzekere. Mijn vader zei meteen dat ik mij niet zo druk moest maken en dat ik overbezorgd ben.
Pukkie heeft dus ook aanleg voor het alles willen eten :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

demi

hoi mariska

wat leuk joh dat je ook een dagboek bij gaat houden!!!
en mooie foto`s ook!! en coco is echt een pechvogeltje
maar ze zijn alledrie wel leuke schatjes hoor!

blijf schrijven! vindt het leuk hoe je het bijhoudt!!

diana w :-*

Natanella

Hoi Mariska, wat leuk om je dagboek te lezen!En wat ontzettend leuk dat Pukkie al zo erg tam is! Daar ben ik toch wel een klein beetje jaloers op. Ik denk toch dat het ermee te maken heeft,dat je ook al valkparkieten gewend bent. En natuurlijk dat Pukkie als kuiken (zeg ik dat goed?) eigenlijk al tam gemaakt is. Maar Solo was ook al tam bij de kweker, en toch blaast hij vaak naar me als ik mijn hand in de kooi steek. EN hij klimt weg van me! Balen hoor. Los vliegen kan maar af en toe, omdat 2 huisgenoten van mij bang zjn van losvliegende vogels. Maar goed, we houden de moed erin. Ik moet gewoon geduld hebben, denk ik.
En ik blijf zoveel mogelijk de divrse dagboeken lezen, vindt ik hardstikke leuk!
Dus, vohouden he! Groetjes, Natanella

Kolkkie

Hoi Diana,

Dank je voor je complimenten. Ik heb gisteren een hele hoop foto's gemaakt, maar die moet ik nog ff op de pc beneden zetten, en ze vervolgens weer naar de mijne overzetten. Ik beschik niet over de USB kabel van de digi.
Ik weet niet wanneer, want ik lig ziek op bed (Mandy, je hebt me NIET aangestoken hoor ;)).

En Coco is idd een pechvogel. Een nieuwe soort vogel :D.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi Natanella,

Ook je bedankt dat je mijn dagboek leest ;).
Jouw valkje Solo wordt ook wel tam hoor.
Pukkie is idd vanuit het nest al tam gemaakt. Pukkie is zelfs al tammer als Coco :o.
Zoals je zelf als zegt: Houd de moed erin!!!! Jij krijgt ook heus een heel lief tam valkje ;).

Groetjes,

Mariska

Natanella

Hoi Mariska, bedankt voor je reactie. Ja ik denk ook wel dat je gelijk hebt, maar het is soms best moeilijk om niet te snel te willen!  :-/ Ik heb gisteren net een bad voor hem gekocht. Hij is altijd wel razend nieuwsgierig naar nieuwe dingen en gaat er bijna altijd direkt op af. Ook heb ik in de kamer nu een knots van een touwladder (in het vierkant) aanhet plafond hangen, voor als hij weer een keer los mag. Hij heeft nl nog moeite met het zoeken van een goede landingsplaats en duikt dan op de boxen oid en zit dan bijna klem tegen het plafond :D Het is gewoon jammer, dat hij niet vaker los kan, maar ja, dat was de concessie als ik een valkje zou nemen.
Trouwens de stofzuiger vindt Solo ook leuk. Hij staat dan op zijn tenen in zijn kooi, om maar niets te missen.
Blijkbaar is Coco dus ook een vogel zonder vrees of blaam! Is wel erg leuk, maar natuurlijk ook wel een handenbindertje zo.
Solo is trouwens ook een lutino.
groetjes, Natanella

Kolkkie

Hoi Natanella,

Ik weet wat je bedoeld met het niet te snel willen. Het liefst wil je dat je valkje meteen alles doet enz. Ik heb mijn diploma geduld hebben eergisteren behaald :D. Dus als het mij lukt, moet jou het ook lukken.
Ik zou maar wel uitkijken met de stofzuiger, als het mis gaat, kan het ook goed misgaan natuurlijk. Sinds Coco erin klem heeft gezeten, gaat hij er met een groote boog omheen. Wat dat betreft heeft hij dat avontuur goed begrepen, maar de soep dus niet :-/.
Ik ga van de week eens kijken of Pukkie water lekker vind. Coco houd er absoluut niet van en Einstein juist wel. En Pukkie is nog een vraagteken.
Veel succ6 en plezier met Solo (mooie naam trouwens ;)).

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het gaat goed met Pukkie. Pukkie zit op dit moment bij Coco en Einstein in de voliere, en dat gaat allemaal goed.
Pukkie zat zostraks op de stok en Coco op een klimtouw die wat hoger hangt. Pukkie natuulijk staartje trekken :D.
Pukkie loopt Coco achterna. Alles waar Coco aanzit, moet Pukkie ook ff aankomen.
Ik merk wel dat Pukkie tammer lijkt te zijn als Coco. Waar Coco wegvliegt, vliegt Pukkie niet weg. Pukkie vliegt trouwens al aardig goed. De pinguins op de kast heeft Pukkie al gevonden. Dat vind ik eigenlijk geen strak plan, maarja.
Als er weer nieuws is van mijn 3 musketiers horen jullie dat.

Groetjes,

Mariska

p.s. zal binnenkort wel weer foto's plaatsen. Moeten nog ff op pc gezet worden.

Natanella

Hoi Mariska, leuk dat je Solo ook een mooie naam vindt. Die naam had ik eigenlijk bedacht omdat hij met z`n broertje/zusje naar de dierenwinkel kwam, maar in z`n eentje mee met ons naar huis moest. En het lijkt me ook een redelijk makkelijke naam om te zeggen. Al kreeg hij in het begin de bijnaam van Klojo, omdat hij ontzettend stuntelig was in z`n kooi. Inmiddels gaat dat echt al een heel stuk beter. Wel leuk om op de site ook te lezen dat het ondersteboven hangen met de vleugels en staartveren wijd toch iets normaals is voor valkjes. Ik vindt het nog steeds een indrukwekkend gezicht! Ook ben ik serieus van plan om een dagboek te openen over Solo. Nog even tijd zoeken om er lekker voor te gaan zitten. Maar er is ook steeds zoveel te lezen hier!
Wat leuk dat Pukkie al zo goed overweg kan met Coco en Einstein! Dat vindt ik ook een grappige naam trouwens :D :DEinstein.
groetjes, Natanella

Kolkkie

Hoi Natanella,

De naam Einstein heb ik niet bedacht hoor, maar wel leuk dat je de naam leuk vind.
Ik ben erg nieuwsgierig naar je dagboek als je hem opend. Ik zou het heel erg leuk vinden. Al die verhalen van de rest. Kan je het gedrag van je valkjes eens mee vergelijken. Prachtig allemaal. Dus open je dagboek maar snel ;).

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het gaat hier lekker met mijn lieve valkjes. Coco is alleen jaloers op Pukkie. Die bijt nu mijn vader, en in mindere mate mij, erg hard. Wie geeft hem eens ongelijk. Dus die heb ik zostraks ff lekker vertroeteld.
Pukkie breekt hier de tent af. Als Pukkie al goed hard kon bijten had ik nu al geen muis en afstandsbediening meer gehad :D.
Ik heb de naald en draad methode gisteren 2x gedaan, wat wil nou: bij de ene keer ging het naaldje heen en weer, bij de andere keer ging het naaldje rondjes draaien :-/. Dus wat Pukkie nou voor een geslacht heeft :-/ zou ik nu echt niet meer weten.
Ik zat gistermorgen Pukkie en Coco op mijn monitor te kroelen. Wat deed Pukkie nu...? Die probeerde Coco te kroelen, alleen Coco is daar niet zo van gediend. Wat heb ik toch vage valkjes in huis :-X, muv van Pukkie.
Zal vandaag eens kijken of ik foto's kan plaatsen. Ik weet niet of mijn vader al klaar is met zijn pc. Jullie houden ze nog wel tegoed van mij.

Groetjes,

Mariska

moonwitch (diana)

hoi mariska

Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik vind het erg leuk dat je een dagboek ben begonnen over je 3 valkjes. Het verhaal van coco was echt heel erg leuk en pijnlijk (pootjes verbrand door hete soep), ook einsteins verhaal is leuk om te lezen al is zij een rustige valk. En dan natuurlijk je laatste aanwinst pukkie, daar hadden we al het een en ander van vernomen, maar het is leuker om haar/zijn verhaal nu te volgen, samen met coco en einstein, in hun eigen dagboek, ben benieuwd naar het vervolg.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Kolkkie

Hoi Diana,

Bedankt voor de felicitatie ;).
Coco heeft dus al het nodige meegemaakt. Die is echt eigenwijs en ontdeugend. Echt zo'n handenbindertje. Als je die niet in de gaten houd, is alles zo gesloopt.
Einstein heb ik juist geen valkje aan. Zij is erg rustig. Ze is half tam, maar dat maakt niets uit. Van Pukkie vergeet je ook dat je een vakje in hius hebt, zo rustig is Puk. Diee maakt ook van die lieve geluidjes als zo op je schouder zit. Echt een scheetje is het. Een vriendin van mij is zo jaloers geworden dat ze nu ook een valkje neemt. Hoezo het valkenvirus verspreiden :D.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi Frans,

Dank je ;). Ik heb er echt veel plezier van, en ik zou niet meer zonder kunnen. Bijna al mijn energie gaat naar mijn valkjes :D. Ik moet helaas energie overhouden om te werken, en niet te vergeten mijn andere hobby: voetbal. Anders was ik de hele dag met ze bezig.
Lief van je dat je er zo overtuigd van bent ;).

Groetjes,

Mariska