Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Mijn kanjers heb ik inmiddels weer lekker bij mij thuis zitten :), er is weer leven in de brouwerij.

De terugreis naar Apeldoorn verliep niet zo al het wezen moest ivm het carnaval in Rotterdam en omdat de NS ons weer een hoop stress en hartverzakkingen heeft bezorgd >:(.

Ze hadden de trein nl. op het verkeerde perron neergezet, dus kon iedereen verhuizen naar dat andere spoor.
Een hele zwik mensen (honderden) moesten natuurlijk van een smalle trap af, dus kunnen jullie je denk ik wel voorstellen hoe fijn dat is als je 3 vervoersbakjes met valkjes bij je hebt.
In de chaos raakten we elkaar ook nog kwijt ook.
Tien min. na vertrektijd vertrokken we pas >:(.
Toen we in Utrecht waren stond er op het bord dat we als intercity naar Arnhem zouden gaan, dus wilde we alles hals over kop inpakken.
Gelukkig hoefde dat niet, want de bestemming bleek niet te kloppen, maar ondertussen was er weer een hoop gestress.

Door al dat gedoe en de niet meer in te lopen vertraging misten we (Andrea en ik) dus de laatste bus :(. De vader van Andrea heeft ons uiteindelijk opgehaald van het station.
Al met al een weer hoop OV ellende in een zeer korte tijd.

De valkjes zijn dus een klein beetje door elkaar geschud door al het gedrang en het harde lopen.
Gelukkig hebben ze er weinig last van gehad, want ze waren allemaal lekker aan het slapen in de trein of met de bodembedekking aan het spelen.

Ik heb er wel een aantal foto's van gemaakt. Deze zal ik morgen op de pc zetten want ik heb er nu ff de puf niet meer voor.

Het is wel te merken dat ze me gemist hebben, vooral bij Coco is het goed merkbaar.
Het eerste wat hij deed toen hij mij hoorde (binnen bij Paul) was fluiten.
Op dit moment zit hij tegen de tralies te tikken om mijn aandacht maar te trekken.
Pukkie, Punky, Einstein en Minggu zitten nu lekker te slapen in de voliere.
Ik laat ze tot morgen zo en zo in de voliere zitten zodat ik nog ff wat kan ontsmetten in mijn kamer.
Ik heb nl. nog geen tijd gehad om mijn kasten goed te ontsmetten.
Ze zijn laatst wel gesopt, maar niet ontsmet met dettol, dus neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Punky kan nog steeds niet vliegen. Hij stort nog steeds als een baksteen naar beneden.
Ik heb nog steeds geen flauw idee wat het kan zijn.
Maandag dus naar Dr. Feld bellen om te vragen of hij dat weet.

Dit was het voorlopig even voor vandaag. Morgen zal ik de foto's hier wel neerzetten.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

1 augustus 2004, 17:54:13 #646 Last Edit: 1 augustus 2004, 17:55:32 by Andrea
Hoi Mariska,

Hopelijk weer een beetje bij gekomen van gisteren.
Ik vind het zo belachelijk dat mensen zo in paniek raken toen werd omgeroepen dat de trein van een ander perron zou vertrekken. Het leek net een scene uit een rampenfilm met al die drukkende en duwende mensen.
Ik denk dat wij er zelf meer van geschokken waren dan de valkjes. Voor het zelfde geld hadden die horde mensen ze platgedrukt. Maar gelukkig liep het met een sisser af.
Verder was het echt gezellig bij Paul en heben we mooie foto's bij Hoek van Holland kunnen maken en jij hebt je kanjers weer thuis. De rest wis ik maar uit mijn geheugen ::)

Geef ze maar een dikke knuffel van mij.

Groetjes Andrea

ps Ik ben benieuwt wat er nu met Punky is. Ik hoop dat het alleen een tijdelijke bijwerking is van de antibiotica. Hij zag er verder heel goed uit. :-/
Ik hoor het wel.

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Punky probeerd af en toe te vliegen, maar het enigste resultaat is dat hij op de grond kwakt.

Ik vind het op dit moment een beetje eng om hem uit de voliere te laten want ik ben bang dat hij een keer heel erg hard valt en dat hij zich dan bezeerd.

Verder ben ik bijgekomen van de avonturen van gisteren. Gelukkig maar :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb hier de beloofde foto's van mijn kanjers tijdens de treinreis.
We zaten 1ste klas in een werkcoupe, dus als je de deur en het raam dichthoud dan kunnen ze geen kant op.

Hier zit Coco op mijn vinger.

Hier zit hij zich lekker te poetsen op mijn schouder.

Hier zitten Pukkie en Punky samen in het vervoersbakje.

En hier Einstein en Minggu.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb vanmorgen naar Dr. Feld gebeld omdat Punky dus nog steeds niet vliegt.

Volgens Dr. Feld is een bijwerking van de AB. AB pleegt toch een redelijke aanslag op een vogellichaampje dus het kan zijn dat al zijn spieren wat verzwakt zijn. Aangezien Punky ook flink aangekomen is, is het dus te begrijpen dat hij ineens niet meer kan vliegen.

Ik krijg nu Osteovit-(en nog meer moeilijke woorden)  toegestuurd om mee te helpen aan het herstel van zijn spieren en gewrichten.
Als dat niet helpt moet het wat anders zijn.

Bovendien had ik nog wat AB over, maar dat hoef ik ze niet meer te geven.
Ik ben dus nu gestopt met de kuur en ik moet over 5 dagen wat ontlasting opsturen om te controleren of er nog bacterien in de ontlasting zitten.

Groetjes,

Mariska

Irene

4 augustus 2004, 19:31:22 #650 Last Edit: 4 augustus 2004, 19:32:17 by irene
he maris,
hoe gat het nu met Punky? kan hij alweer wat beter vliegen? Merk je al effect van de medicijnen?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Citaathe maris,
hoe gat het nu met Punky? kan hij alweer wat beter vliegen? Merk je al effect van de medicijnen?
groetjes, irene

Hoi Irene,

De medicijnen zijn vanmorgen gearriveerd, dus ik ben net met de medicatie begonnen.

Ik heb nu wel roosvicee gehaald want als je valkjes langer als 14 dagen druivesuiker geeft kan dat weer problemen opleveren met het bloedsuikergehalte ofzo.

Ik weet wel dat ik een lekker mengseltje heb gemaakt want ze drinken er aardig van. Komt denk ik ook door het warme weer.

Ik kan die osteovit op 2 manieren toedienen. Door het water of een klein beetje brinta met 5 druppels mengen en aan Punky geven.
Voor dat laatste is denk ik toch een klein gevechtje nodig dus doe ik het door het water heen. Dan kan de rest er natuurlijk ook van mee profiteren.

Punky kan verder nog niet vliegen dus ik zou zo met hem naar buiten kunnen lopen. Dat doe ik overigens niet want hij kan natuurlijk altijd ineens gaan fladderen.

Ik kijk het nu eerst een week aan, als er dan geen verbetering is dan bel ik weer naar Dr. Feld.

Groetjes,

Mariska

Ria

Hoi Mariska,

Gelukkig, de medicijnen zijn er. Kon je een beetje uit je bed komen. Nou, ikke niet.  ;D Hopelijk kan Punky nu snel weer vliegen.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Gelukkig, de medicijnen zijn er. Kon je een beetje uit je bed komen. Nou, ikke niet.  ;D Hopelijk kan Punky nu snel weer vliegen.

Groetjes,
Ria

Hoi Ria,

Ik moest van morgen wel met mijn duffe hoofd het bed uit want het pakketje werd al om 9:30 gebracht.

Sindsdien ook niet meer geslapen, was mij alweer veel te warm.
Verder vandaag eigenlijk nog niets gedaan.
Ben nu net zo lui als mijn kaners :D :D.

Groetjes,

Mariska

Andrea

4 augustus 2004, 21:25:27 #654 Last Edit: 4 augustus 2004, 21:26:59 by Andrea
Hoi Mariska,

In een boek die ik heb, The Cockatiel Handbook van Matthew M. Vriends staat ook een heel stukje over Salmonella bij valkparkieten:

Salmonella causes many fatalities in young cockatiels. The rodlike salmonella bacteria cause diarrhea, painful joints, and nervous disorders. The bacteria are passed in the droppings of infected birds, or via the salvia (by parent birds feeding their young). Salmonella organisms can also enter the eggs.
There are four forms of the disease, wich can all occur at the same time.

Deze vier vormen staan gobaal omschreven (te veel om over te typen)
Maar er staat ook in dat de vogel zo uitgeput kan zijn van de salmonella dat het weer een poos duurt voor ze echt weer actief worden. Vooral onder jonge vogels heeft dit een enorme tegenslag.

Fatilites occur quickly in young birds, wich have no immunity. Older birds, however, incubate the disease over a long period, and if they are not adequately cured, will become carriers capable of infecting other birds.

Wel een beetje mosterd naar de maaltijd zou ik zeggen. maar misschien verklaard dit wel dat Punky niet kan vliegen.
Ik had dat boek ook nog niet zo lang en heb gisteren hem pas goed doorgelezen vandaar.

Ik hoop dat de medicijen aanslaan bij Punky en dat ze straks allemaal weer genezen zijn.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Het stukje wat je hebt neergetypt zegt denk ik meer als genoeg waardoor Punky niet meer kan vliegen.
Op zich maakt hij wel een goede indruk ,aar verder maakt hij zich nog niet echt druk.

Ik hoop dat hij snel weer een beetje opknapt en weer lekker met zijn valkenvriendjes mee kan vliegen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Volgens mij hebben ze het hier weer hoog in de bol. Pukkie, Einstein en Minggu hebben de afgelopen paar dagen meerdere keren kippetje gezeten.
Als ze kippetje gingen zitten zaten ze altijd naast Coco maar die peert hem altijd weer.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt, maar deze moeten nog op de pc gezet worden.
Diegene die een beetje gelukt zijn zal ik hier wel neerzetten.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Hier een 2 tal foto's van valkjes die kippetje zitten. Eigenlijk is dit 18+ werk :D :D, maarja...

De foto's zijn niet van een al te beste kwaliteit, dus ik hoop dat jullie mij dat vergeven.
Ik moest nl. snel de foto's maken voordfat ze er weer mee stopten en aangezien ik nog niet zo'n held erin ben.....kunnen jullie het wel raden.

Hier zit Minggu kippetje.

En hier zit Einstein kippetje

Einstein en Minggu wilden dat Coco op hun klom, maar ten tijde dat ik deze foto's maakte was Coco in geen velden of wegen meer te bekennen.

Groetjes,

Mariska

Ria

Hoi Mariska,

Wel mooi gezicht. Coco moet zich toch maar bedenken vind ik. Hoe kan hij nu zulke mooie valkjes laten schieten.

Groetjes,
Ria

Kolkkie

Hoi Ria,

Dat dacht ik dus ook, maar mijn eigenwijze manneke denkt daar dus anders over. Hij is liever bij mij ;D.

Mss dat Punky er volgend jaar bovenop springt.

Ik hopo het tenminste wel.

Groetjes,

Mariska