1 augustus 2025, 20:41:27

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Lekker druk aan het werk?
Sparkle heeft nu ook 2 de grootste staartveren verruit en dus die twee vliegpennen. Ze verliest nu nog steeds talloze kleinere veren, en heeft veel nieuwe veerhulsjes in haar nek.
Net als Pukkie toen de tijd (of nog steeds?), is ze vaak aan het schreeuwen als je haar vast wilt pakken en zelfs als ze haar eigen verenpak schoon poetst.
Dat is nog erger dan een paar weken geleden. Ze krijgt nu nieuwe veren en die zijn echt citroengeel gepareld i.p.v. witgelig.

Het is behoorlijk stoffig op dat kleine kamertje van mij. Ben benieuwt hoe dat er bij jou aan toe gaat met 3 ruiende valkjes.
Minggu begon toch ook al te ruien?

Groetjes Andrea

[/quote]

Hoi Andrea,

Het gaat hier goed met de valkjes.

Het rottige is is dat we 2 dagen geen internet hebben gehad want er was een grote storing, dus ik heb ff niet kunnen kijken hoe het hier was.

Ik heb van de week zo gelachen. Pukkie is bang voor de katten.
Van de week lag Smurf (kat) te slapen op mijn vaders benen. Wat doet die gekke Puk nou, die loopt er zo overheen.
Ik snap nu helemaal niets van dat beest meer :D :D.
Bang zijn voor de katten en er toch zo overheen lopen.

Minggu is nu in de rui, die is eergisteren een kleinere vleugelpen verloren.
Het is nu een gele verenbende, want Coco is ook nog in de rui. Dus alles is gele veer.

Met het stof valt het redelijk mee, al moet ik nu wel ff goed poetsen.

Ik moet morgen weer werken, maar moet meteen 8 dagen achter elkaar. Het goede nieuws is is dat ik morgen een hele dag moet en dat de rest van de dagen maar halve zijn.
Dus ik ben de komende paar dagen wel druk.

Geef Sparkle een lekkere knuffel van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Mariska,

Alles goed met die bengels van jou?
Lang niks gepost over ze...zeker druk aan het werk.
Geef ze maar een grote knuffel van mij,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Ik ben idd druk met werk. Nog 2 dagen te gaan, en dan heb ik er 3 vrij. Daar ben ik ook wel aan toe, want dan heb ik 8 dagen achter elkaar gewerkt.

Het gaat verder goed met de bengels. Coco en Minggu zijn nog in de rui. Coco lijkt er toch wat last van te krijgen, want hij is wat fitloos. Dat zal denk ik snel weer over gaan.

Ik zal de knuffel aan ze doorgeven. Geef Sparkle ook maar een lekkere knuf van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Andrea

Hoi Mariska,

Beter dat je nu een paar dagen vrij bent.
Ik moet eigenlijk heel druk zijn met school, maar het gaat niet echt zo als ik wil. Als ik maar af kan studeren.

Ik ben blij dat ik qua ruien toch een valkje heb, want wat een stof nest is Sparle zeg.
Ze is nog steeds in de rui.
Ze heeft nog maar een hele korte staart. Alle staart en vlieg pennen zijn nu aan de beurt.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Het lijkt mij wel een raar gezicht, een valkje met een hele korte staart.

Minggu heeft een vliegpen verloren, dus de andere grote veren zillen binnenkort ook wel aan de beurt zijn.
Ik ben ook benieuwd wanneer Coco uit de rui komt, hij zit er nl. al een poosje in.
Ik heb het vermoeden dat het niet lang meer zal duren.

Ff afwachten dus.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Einstein is weer bij mij thuis :).

Ik heb haar net opgehaald. Paul was bij iemand in de buurt dus hij had Einstein meegenomen.
Ze is dus weer op het vertrouwde nest.

Groetjes,

Mariska

Speedy

Hoi Mariska,

Dat is zeker goed nieuws, leuk dat ze weer thuis is.
Hoe vind ze het nu weer bij je te zijn en de andere?
Is ze al een beetje gewend weer bij je?
Niks fijner dat ze weer compleet zijn he...ik zou er geen 1 willen missen nu hoor.
Het is wel druk, maar ok...wel leuk.

Groetjes,
   Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Einstein zit gewoon lekker in de voliere. Gisteravond heb ik haar meteen lekker rond laten vliegen. Dat ging toch vrij goed, ondanks dat ze niet zo'n goede lander is.

Ook is ze tammer lijkt het. Ik vind haar en stuk rustiger als voordat ze naar Paul ging.

Ze is alleen heel erg in de rui (geweest). In haar nekje komen allemaal nieuwe veren, dus dat ziet er een beetje kaal uit, maar dat komt weer helemaal in orde.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Hier gaat alles lekker op zijn beloop.

Ik merk wel 1 ding aan Coco. Hij tolereerd Einstein en Pukkie eerder in zijn buurt als Minggu.

Als Minggu te dicht bij Coco in de buurt komt gaat Coco naar haar bijten, dit doet hij niet bij Einstein en Pukkie.

Het is niet zodanig ernstig dat ik die 2 uit elkaar moet houden. Het is alleen als Minggu te dicht bij Coco in de buurt komt.

Met Einstein gaat alles goed. Ze zit lekker op haar gemak in de voliere en vliegt/landt een stuk beter.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Einstein is dus weer thuis.
Ze is ook een beste poos bij Paul geweest. Volgens mij was ze toch al bij hem voor ik Sparkle van de zomer kreeg?
Dus ze is ook in de rui. Dat wordt dan vast en zeker een behoorlijke stofboel :D
Maar leuk dat ze er weer is, ik kom binnenkort wel langs.
Dit weekend komt een vriendin langs, dus zal het wel in de kerstvakantie worden. Ik heb al iets leuks gekocht voor de kerst voor jou. Wat zou dat nou zijn he?, even geduld hebben dus ;D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Je maakt het mij ook niet moeilijk om mijn cadeautje te kopen he. Wat zal ik nou toch eens krijgen??

Einstein zat vlgs mij nog net niet bij Paul toen jij Sparkle ging halen, maar ik kan mij ook vergissen. Een ding is zeker, voor onze vakantie.
Maar ze vermaakt zich prima hier, dat is het belangrijkste.

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Mariska,

Einstein is hier gekomen toen jij op vakantie ging toen zijn de andere naar Lique op visite gegaan :-)
Alleen is Einstein een beetje blijven hangen daarna he de bedoeling was dat ze eerder terug zou gaan.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Einstein vermaakt zich goed hier.

Ze was idd een beetje erg verlaat teruggekomen, door al die problemen met mijn werk.

Ik ben blij dat ze er weer is.

Groetjes,

Mariska

Mandy

Hoi Maris,

Fijn dat Einstein weer thuis is en dat Coco haar beter accepteerd en ze beter kan vliegen en landen. Misschien heeft Paul haar wel een cursus gegeven?! :D
Die Pukkie is toch een rare hé, bang voor de kat en er toch overheen lopen. Alsof hij...zij letterlijk bedoelt ik loop over je heen. ;D Hier deed ze dat niet bij Paco hoor. :P
Maar ik snap ff iets niet, komt er nou een valkje bij? Omdat Rene een handtekening had gemaakt met daarbij een jong wildkleurtje/cinnamon? valkje? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatMaar ik snap ff iets niet, komt er nou een valkje bij? Omdat Rene een handtekening had gemaakt met daarbij een jong wildkleurtje/cinnamon? valkje? ::)

Hoi Mandy,

Rene had er 1 gemaakt om mij een beetje erg lekker te maken. Ik zit nl. al een hele poos te denken wat ik zal doen. Een erbij of niet?
Dan moet het wel een mannetje zijn, om zo de verhoudingen weer op pijl te brengen, en niet te vergeten dat ik graag een keer een nestje wil.

Het valkjesvirus is echt erg.

Groetjes,

Mariska