2 augustus 2025, 15:25:47

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het gaat hier goed met de valkjes, als is er soms ruzie als ze bij de voerbakken zitten. Met name Minggu moet het dan vergelden :(.

Ik heb op mijn kamer een kerstboom staan van 1.20, maar ze hebben er nog steeds niet ingezeten. Dat vind ik voorlopig nog heel goed nieuws.
Ook heb ik wat verlichting door de kamer heen hangen en die laten ze ook redelijk met rust.
Pukkie is wel gek op al die snoertjes. Die klautert er zo in en gaat er dan aan hangen of aan lopen pieren (niet doorbijten).

Coco, Minggu en Einstein komen er niet aan, al moet ik Coco goed in de gaten houden want die heeft er wel een snaveltje van om ze door te knagen.

Ik zal binnenkort wel ff foto's maken, want dat is al een hele tijd geleden :-[. Boviendien moet de digi wel in huis zijn, want mijn vader neemt hem vaak mee naar zijn werk.
Zodra ik ze heb, zal ik ze hier neerzetten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi allemaal,

Gisteravond hoorde ik dat Minggu allemaal zachte geluidjes zat te maken.
Een aantal minuten geleden hoorde ik het weer. Toen zat ze kippetje en die geluidjes te maken.
Coco zat er naast, maar die zat erbij en keek ernaar  >:(. Zucht ....

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

Hoi Mariska,

Je moet Coco natuurlijk wel beter leren wat paren is hoor ik heb het toen aan Mingu al geleerd dus nu mag jij  :D
Ik heb datzelfde met Stan en Taco die kunnen het volgens mij ook niet dat komt denk ik omdat ze te lang alleen gezeten hebben zonder soortgenoten.
Taco is 10 jaar alleen geweest en Stan 7 jaar en dan missen ze toch iets denk ik.
Misschien komt het ooit nog goed laten we duimen.

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Mariska,

Wat is Coco toch voor een man, met drie dames om zich heen?
Is kippetje zitten met de kont in de lucht lopen te draaien en de vleugels wat gespreid met van die maffe geluidjes erbij?

Ik had afgelopen vrijdagochtend ook zoiets meegemaakt met Sparkle:  ze zat in het hoekje van de kooi beuken snippers te verzamelen en een soort nestje te bouwen, ze was ook heel territoriaal (sissen en happen) En dus de kont in de lucht e.d.
Alleen geen man voor Sparkle...

Bij jou wel een man, maar een man zonder zin...
Maffe valkjes toch :D

Groetjes Andrea

Ik ben benieuwt naar de foto's

Binkie en Sparkle

Ellen

Je moet hem ook even helpen Maris.
Hup pak op die kerel, bij kop en kont en zet hem.................

hahahaha.....zie het al helemaal voor me.....:D

Groetjes en sucses ermee,
Ellen.

Kolkkie

Hoi Ellen,

Ik denk niet dat het gaat werken. Volgens mij weet Coco niet hoe snel hij moet wegkomen.
Hij is eerder mensenverliefd dan soortgenootjesverliefd.
Maar ik zou het natuurlijk kunnen proberen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

23 december 2003, 17:43:36 #441 Last Edit: 23 december 2003, 17:44:21 by kolkkie
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels wat foto's gemaak van Pukkie. Van de rest moet ik de foto's nog maken, maar ik ben een beetje erg druk.

Ik ben de laatste week erg bezig met puzzelen. Pukkie had de puzzelstukjes al snel gevonden, wat ik natuurlijk minder prettig vind.
Gisteravond heb ik maar een oude puzzle opgezocht waar Pukkie lekker haar gang kon gaan.
Hieronder staan wat impressies van de activiteiten van Pukkie.

Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Vandaag is Minggu weer kippetje gaan zitten. Ze zat het echt duidelijk in de richtig van Coco te doen. Coco stond erbij en keek ernaar.
Minggu bleef zo zitten, dus heb ik Coco uiteindelijk maar op haar rug neergezet.
Minggu bleef gewoon zitten, ze had geen intentie om weg te gaan vanwege die scherpe nagels van Coco.
Coco sprong echter meteen weer van de rug van Minggu af, dus ik Coco er maar weer opgezet, met het zelfde resultaat.
Coco wist niet hoe snel hij weg moest komen.

Dus dat trucje van Coco op de rug zetten helpt dus helaas ook niet  :(.

Groetjes,

Mariska

Paul

Hoi Mariska,

Je moet ook een beetje stroop op het rugje smeren dan blijft Coco plakken dan kan ie niet meer weg  :D
Wat is die COco dom he hij lijkt wel een beetje op Stan wat dat betreft :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Mijn vader heeft beneden een maretak staan. Volgens hem gebruik(ten)jagers de besjes ervan om vogels te vangen, omdat die besjes zo erg kleven.
Misschien kan ik dat bij Minggu op haar rug smeren, kijken wat er dan gebeurd.

Groetjes,

Mariska

Andrea

He Mariska,

Sparkle is op kerst bezoek bij jou.
Hier zijn nog leuke foto's van maar die post ik later wel een keer...

Lachen Pukkie met die puzzelstukjes :D

Die gekke Einstein loop naar ieder valkje te happen die haar in de weg zit. Misschien last van haar hormonen of van een kerst dip?

verder iedereen goede kerst en goede jaar wisseling.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Einstein is denk ik een bazig vogeltje. Het valt nu reuze mee.
Ik maak me er verder weinig zorgen over.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi Allemaal,

Ik heb een beginnetje gemaakt met mijn eigen website.
Het staat nog allemaal in de kinderschoenen, dus ik ben er nog lang niet klaar mee.

Als jullie nieuwsgierig zijn, kijk dan op www.kolkkie.valkparkiet.org.

Groetjes,

Mariska

giovanni

hello!
je hebt alvast een goed begin gemaakt op je site  ;)

pona

Ik heb even gespiekt, maar ziet er leuk uit hoor.
Mooie foto, vooral die van Pukkie zo bij die centjes.
Geweldig.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona