GEEN MAILS MEER STUREN IVM DE AKTIE PRIMROSE BEDANKT VOOR DE VELE REAKTIES !!!

Gestart door Ludo, 26 mei 2006, 22:45:20

« vorige - volgende »

Ludo

Dit gaat hier over vogeltjes, niet over het einde van de wereld ! Het is maar een hobby mensen.

Dit gaat over een mooie vorm van de valkparkiet, die dreigt te verdwijnen omdat hij zo veel op bont lijkt en onder bont gerangschikt wordt in de nieuwe standaard.

Ik heb in een vorig artikel al een uitgebreidere theorie gegeven over het waarom van bont en primrose, een theorie zeg ik wel, geen bewijs. Op basis van mijn eigen ervaringen en die van andere primrose kwekers.

Blijkbaar hebben jullie dit niet gelezen.

Het enige wat ik zeg is dat je bij primrose x primrose terug primrose krijgt en dan je bij zwaar bont x Primrose vanalles kan krijgen, dus ook soms primrose (zeker omdat bont en primrose al jaren door elkaar gekweekt wordt), wat dus bij Roosje het geval is.
En dat de overerving van het vaste patroon nog niet helemaal duidelijk is.
We weten dus niet hoe die vogel (Primrose split bont ?) van Roosje gaat overerven, dat weten we pas als ze er zelf mee gaat kweken.

En de primrose is inderdaad geen mutatie zoals cinnamon of lutino, het is een vogel waarbij een PATROON vast overerft.
Bij bont erft het patroon niet vast over.
Er is dus een verschil tussen bont en primrose (getekend)

Kan iemand mij uitleggen waar ik mezelf precies tegenspreek ?

Kom maar naar de valkparkietendag en kom dan gewoon je mening maar tegen me zeggen, we gaan er staan met een stand van
www.valkparkieten-benelux.tk
Ik ga een goede discussie niet uit de weg.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rianne

Beste mensen,

ik denk niet dat we ons aan elkaar irriteren, maar ik wel wel even zeggen dat we elkaars meningen en ervaringen moeten respecteren, en ervan moeten leren. Sta open voor elkaars bevindingen en wals er niet overheen alsof dat die niet waar is. Ik spreek hier niemand persoonlijk op aan hoor, maar wil het alleen even zeggen. :)
Het zou prachtig zijn al zou iedereen mooie primroses kunnen kweken! :D

Roosje

Jeetje nick :o Misschien moet jij eens wat minder overdreven doen en mensen niet afbekken om de mening die ze hebben. Doen we bij jou ook niet. Je zet jezelf niet bepaald in een goed dagicht op die manier, waardoor mensen waarschijnlijk niet eens meer de moeite zullen nemen over jouw argumenten na te denken. Ook ik ga dus meer en meer achter Ludo staan. Ik heb het idee dat mensen die zich op deze manier in discussies mengen minder goed weten waar ze het over hebben dan de mensen die kalm blijven en netjes reageren op anderen die een andere mening hebben. Zonder hun eigen mening uit het oog te verliezen uiteraard, dat zou wat worden als hij al zijn bevindingen tot niets zou verklaren omdat een paar anderen er anders over denken ::)

Even voor de duidelijkheid; dit is geen aanval op jouw als persoon, maar wel op je manier van reageren.

Karin

Ik heb even het bericht gesplitst en  het bericht waarin Ludo persoonlijk aangevallen werd verwijderd. Vanaf hier gaat het alleen over de primrose en worden er geen aanvallende berichten geplaatst. Dat doen jullie maar lekker privé  ;D Niet iedereen hoeft dikke maatjes te zijn, maar om elkaar openlijk aan te vallen daar is dit forum niet voor.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

nick01

waarom ben ik slecht?
ik zeg dat mannen schaarser zijn dan poppen.
niks is minder waar en mannen heb je meer aan om direct weer iets uit te kweken.
ik kraak niemand zijn vogels af.(wat jij blijkbaar wel normaal vindt??!!)

nu wordt ik meteen aangevallen wat al bij meerdere topics is gebeurd.
zoals rianne reageerd vindt ik heel correct en daar kan ik ook heel goed inkomen , hoogstwaarschijnlijk had ik zulke dingen buiten moeten houden maar goed soms loopt t iets te hoog op.

maar zoals roosje reageerd , joh je kent me voor de rest niet eens.
ik ben voor de rest helemaal geen onaardig persoon maar ik heb genoeg zelfrespect om niet over me heen te laten lopen.
jij zegt dat ik minder verstand van zaken hebt omdat ik wat feller van nature ben waarom??

ik wou gewoon een uitleg geven waarom ik zo over ludo denk.

ik zal me proberen me wat beter gedeisd te horen en anders moet ik maar stoppen met dit forum-idee.

Rianne

Niemand hier hoeft toch een kant te kiezen? :) We hebben allemaal recht op onze eigen mening, en die hoeven we een ander niet op te dringen, alleen maar te onderbouwen en beargumenteren.
Maar mag het nu weer over de primrose gaan? Verder commentaar over elkaar wordt verwijderd. :)

Rianne

Bericht van Roosje verwijderd. Dingen uitpraten graag via IM. :)

•=Bonnie=•

Ludo ik probeer je PM te beantwoorden maar ik kom er maar niet door, krijg steeds de melding dat de PM limiet bereikt is  ???

Caroline

Hé Ludo,

als je donateur wordt heb je dat niet meer, dan mag je onbeperkt Im's ontvangen.

Makkelijk joh!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ludo

ik zoek nog sponsors om donateur te kunnen worden ;-)
de pm problemen zijn opgelost

Ludo
Voorzitter

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ludo

Hallo iedereen bedankt voor de vele mails die jullie aan Jan en Piet gestuurd hebben.

Ze vragen om deze aktie af te sluiten en geen mails meer te sturen.

Ze gaan zich sterk maken op de valkparkietendag op 2 juli dat  de getekende (primrose) overal op het vraagprogramma komt bij tentoonstellingen.

Om te bewijzen dat het typische getekende (primrose) patroon vast te leggen is. Raad men ons aan om een kweekprogramma op te zetten met een aantal kwekers. We dienen in onderling overleg het gewenste bontpatroon vast te leggen en tracht dan samen m.b.v. strenge selectie dat doel te realiseren. Dit houdt ook in dat koloniebroed eigenlijk ongewenst is. (omdat je dan niet zeker bent wie de vader is)Als na ca. 3 to 5 jaar bereikt is dat het beoogde patroon vaststaat en de kweekresultaten voorspelbaar zijn, dan kan er nog  wat aan gedaan worden in de standaard.
Verlies echter niet uit het oog dat er ook fysiek nog e.e.a. aan die vogels te verbeteren valt.

Overigens is het dan wel verstandig om veel te showen op diverse tentoonstellingen en daarmee de aandacht te vestigen op dergelijke vogels.

Groeten

Ludo

Voorzitter

Rianne