4 mei 2025, 02:38:19

welke berekening is het?

Gestart door Lucky Charlie, 1 juni 2006, 15:07:42

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik heb een heel mooi koppel valkparkieten, en heb dar twee berekeningen van, van welke jongen er eventueel uit de eitjes zouden kunnen komen. Welke van de 2 is nou de goeie berekening? Hieronder staan ze.

Moeder:witmasker cinnamon gepareld
Vader:lutino

man afkomst:
50% Wildkleur split voor Witmasker {X1:Lutino} {X2:Cinnamon Gepareld}
50% Witmasker split voor {X1:Lutino} {X2:Cinnamon Gepareld}
pop afkomst:
50% Witmasker Lutino (= albino)
50% Witmasker 

Moeder:witmasker cinnamon gepareld
Vader:lutino split voor witmasker

man afkomst:
50% wildkleur split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
50% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld} 
pop afkomst:
50% lutino split voor witmasker
50% witmasker lutino

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

dat kun je alleen weten als je een lutino in je nest hebt. Voor de rest zijn de uitkomsten precies gelijk. :)

Mariska

Hoi Lutske,

Ik vraag me af waarom je denkt dat wij dat kunnen zien?
Splitten kun je namelijk niet zien.
Zoals Rianne al zegt, de jongen zullen het uit moeten wijzen ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lucky Charlie

Heey Rianne,

Bedankt voor je reactie. Dan zie ik wel wat er uit de eitjes van dit koppel komt, ik hoop een albino :)

Ik heb trouwens nog een vraagje. Als je een berekening hebt van wat voor jongen je van een koppel kunt krijgen, en er staat bij een jonge pop een mutatie die bij jonge man niet staat. Dan is deze mutatie toch automatisch altijd een pop? Zoals bijv. bij het bovenstaande koppel een albino. Als je dan een albino krijgt, is het toch altijd een popje?

Heey Mariska,
CitaatIk vraag me af waarom je denkt dat wij dat kunnen zien? Splitten kun je namelijk niet zien.

Hoe bedoel je dit? De ene berekening heb ik namelijk van iemand van het forum hier gekregen. De andere komt uit een mutatie calculator.
Omdat bij de ene pop afkomst staat:
50% Witmasker Lutino (= albino)
50% Witmasker

en bij de andere staat:
50% lutino split voor witmasker
50% witmasker lutino

Vroeg ik me af is die met de witmasker, of die met de Lutino split witmasker nu goed. Als jullie zeggen dat beide berekeningen goed zijn, klop er dus iets niet. Dan zou er bij pop afkomst dit moeten staan toch?
33,3% witmasker lutino
33,3% Lutino split witmasker
33,3% witmasker

Waarschijnlijk heb ik het mis, omdat jullie vast meer ervaring dan mij hebben, maar dit snap ik gewoon even niet. Witmasker is naar mijn inzien toch een andere mutatie dan Lutino split witmasker :-\?!

In ieder geval bedankt.

Groetjes lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

1 juni 2006, 15:39:16 #4 Last Edit: 1 juni 2006, 15:42:59 by Rianne
Hoi,

in dit geval kun je alleen albino popjes krijgen.

Maar als wij de exacte mutaties van de ouders niet weten, met splitten, kunnen wij niet zeggen welke berekening goed is.
Ga ervan uit, dat de uitkomst altijd klopt bij de calculator. Je moet dit wel correct invullen, anders krijg je verschillende uitkomsten. je hebt waarschijnlijk iets anders ingevuld als degene waarvan je de berekening kreeg, kijk maar.
Bij de ene berekening is het mannetje split witmasker, en bij de andere niet. :) Dit maakt een klein verschil op de uitkomst.

Volgens mij klopt allerbovenste berekening niet, want als alleen de moeder witmasker is, of split witmasker, kun je nooit witmasker jongen krijgen, want dan moet de vader dat ook in zich hebben.

Lucky Charlie

Heey rianne,

Oh wat ben ik stom :censuur!!!!
Ik had de hele tijd in mijn hoofd, dat bij beide berekeningen lutino split witmasker stond. Sorry :-[ :-[ :-[  Ik schaam me diep :( :-[ :-[ :-[
Nogmaals sorry.

Groetjes Lutske
schaam :-[

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Mariska

Nou dat was dus ook mijn probleem ;D
Ik ken de ouders niet en kon niet oordelen.
Maar nu snap ik het ;D

Geeft niet Lutske ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)