25 juli 2025, 14:57:02

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Mandy

19 september 2003, 21:14:00 #345 Last Edit: 19 september 2003, 21:42:04 by Mandy
Ik baal... :(

Het is weer zover, ik ben weer naar de dierenarts geweest...
Nu met Jut en Bobbie, die hebben allebei ineens een rechter oogontsteking gekregen... ::)
Ze hebben allebei een antibiotica injectie gehad die maandag weer herhaald moet worden.
Ondertussen zitten ze apart van de rest in het pas gemaakte binnenhokje.
De rest krijgt antibioticadruppels die ik nog van de vorige keer had staan om te voorkomen dat als ze iets bij zich hebben het niet verder ontwikkelt.
Ook heb ik weer heel de volière van onder tot boven met dettol ontsmet, mijn handen ruiken er nog naar...
Ik snap niet dat het nu weer terug is gekomen...
De dierenarts denkt dat ze de vorige keer toch te weinig antibiotica binnen hebben gehad en dat het nu weer de kop is opgestoken...

Ik baal... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

19 september 2003, 21:40:29 #346 Last Edit: 19 september 2003, 21:41:47 by Mandy

Hier vooraan bij Bobbie kan je het wel goed zien, bij Jut is het ook het rechter oog, ondanks dat het bij hem erger is kan je dat hier op de foto niet zo zien. ::)

O, ja, dat roze bij Bobbie is van mijn rode handschoen. ;)

Kolkkie

Hoi Mandy,

Dat is echt balen zeg. Weer die ellende met de oogjes. Ik zal erg hard voor je duimen dat het snel weer over is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

wat heb je toch weer een pech!
jammer dat er nu twee zijn met oogontsteking!
hopelijk geneest het snel!

SDC

Marianne

Hoi Mandy,

Veel sterkte met de zieke boeg daar bij jouw.
Het is te hopen dat ze nu wel genoeg antibiotica binnen krijgen en het zo niet nogmaals te voorschijn komt.
De bacterie worden anders wel resistent voor het antibioticum en dan ben je verder van huis.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Jeetje Mandy, wat vervelend zeg! Ik snap dat je baalt  :(
Hopen dat het snel genoeg overgaat....
Is niet vervelend bedoeld ofzo, maar is er enige kans dat Binky het ook kan hebben? Want als dat zo is dan hou ik haar extra in de gaten zodat ik er op tijd bij ben als dat nodig mocht zijn.
Zie ik dat trouwens goed bij Bobby, dat ie roze tussen zijn veertjes heeft, of ligt dat aan de foto?
succes en een knuffel aan al jouw lieve schatjes, ook Paco  ;)

Groetjes Nes.

Mandy

20 september 2003, 10:23:47 #351 Last Edit: 20 september 2003, 18:04:40 by Mandy
Resistent...pffff dat is niet te hopen nee... :(

En je hoeft Binky niet extra in de gaten te houden hoor Nes, want dan had ze vlgs mij al iets moeten hebben. Zeker omdat het een jonge vogel is die nog weerstand op moet bouwen. En mijn vogels zijn verder niet ziek gelukkig, het is alleen een hele vervelende oogontsteking... :-/

Enne dat roze is van m'n rode handschoen. ;)

Karin

Hoi Mandy,

De bacterie zal niet resistent zijn, want anders was het helemaal nog niet weggegaan. Het kan wel minder gevoelig zijn voor het antibiotica of dat het inderdaad niet lang genoeg / voldoende gegeven is. Ik geef baytril altijd minimaal een week door het drinkwater. Dat is dan altijd voldoende. Ik vind zelf door het drinkwater makkelijker, maar jij had geloof ik iets door het voer hè ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ja, dat klopt, ik deed het door het eivoer, maar ook door het water omdat ze nu niet zo veel eivoer meer pakken nu het broedseizoen klaar is. Dus nu doe ik dat ook weer zo. En nu moeten ze het een hele week krijgen, de vorige keer 5 dagen. Dus hopelijk werkt het nu wel... :-/

daan

Hoi Mandy,

Jeetje zeg weer die vervelende oogontsteking die op is komen zetten, ik wil je heel veel sterkte wensen en hopen dat de antibiotica snel aanslaat. Hopen dat het nu wegblijft he.

Groetjes Daan
p.s: de eerste keer dat ik naar de foto keek, dacht jeetje die is appart, maar toen las ik het van je rode handschoenen ;)

Nes

Hoi Mandy,

hoe is het met je valkjes? Knappen ze al een beetje op?
Ik hoop van wel!
Ik denk dat ik toch maar eens naar de DA ga met onze Bink.
Zijn oogje ziet er eigenlijk verdacht veel uit als op die van Bobbie. Alleen nog niet zo waterig. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ie geplukt was en dat het wel beter zou worden.
Maar na jouw berichtje over die oogontsteking ben ik toch maar eens even goed gaan kijken en ik vertrouw het toch niet helemaal. Denk dat ik morgen een afspraak maak.
Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is.

Groetjes Nes.

Mandy

Hè Nes, daar ben ik niet zo blij mee... :-/
Het is goed dat je ze voor de zekerheid ff na laat kijken natuurlijk, maar ik zou er flink van balen als ik je een valkje met een bacterie mee heb gegeven... :(
Het lijkt me onwaarschijnlijk omdat je ze nu al een poosje hebt, ze een poos bij me binnen hebben gezeten en er in die tussentijd niets met hun aan de hand was. Althans van Anita heb ik niets vernomen over Ruby en met Jans hierzo is alles ook (nog...) goed. Dus hopelijk valt het allemaal mee.
Maar is met Rocky nu alles weer wel goed? Die had toch geen oogproblemen? Misschien dat hij haar iets heeft doorgegeven? Ze is natuurlijk erg jong en vatbaar... ::)

Nes

Hoi Mandy,

mss maak ik me ook wel te druk. Ik zal je ff zeggen hoe het oogje eruit ziet. Het oogwit (ik weet niet hoe je het noemt) is roodsig maar het is niet waterig. Het is dat oogje waarboven ze geplukt is. Kan het anders daar niet mee te maken hebben?
Het andere oogje mankeert niets, en die van Rocky ook niet.
Rocky is weer helemaal beter want hij is weer helemaal zichzelf. Vol levenslust en energie gelukkig. Het kan zijn dat hij iets heeft ingeslikt wat niet goed bekomen is toen hij los zat. Ik had ze trouwens wat groenvoer gegeven en dat werd zeer gewaardeerd  :)
Het lijkt mij inderdaad ook een beetje raar dat Binky mss oogontsteking zou hebben, gezien het feit dat de anderen het nu pas hebben en gezien wat je hierboven zei natuurlijk.
Weet je waar ik ook aan dacht, mss heeft Rocky wel per ongeluk in d'r oogje gepikt. Want ze kunnen af en toe (als ze allebei gekroeld willen worden) bekvechten wie er bij mij mag zitten  :D ;)
Maar hoe is het nu met jouw valkjes? Al enige verbetering opgetreden?

Groetjes Nes.

Mandy

21 september 2003, 22:57:40 #358 Last Edit: 21 september 2003, 22:58:47 by Mandy
Dat zou kunnen, dat ie daar gepikt heeft, of dat ze daar zelf met een nageltje heeft gekrabd, of dat er wat stof in d'r ogen is gekomen?  ::)
Maar als dat oogje al een poosje rood ziet zou ik er toch wel even naar laten kijken.
Dat het rond dat oogje nog wat kaal is van dat plukken kan, maar soms zie je wel eens meer valkjes die geen veertjes direct om het oogje hebben zitten, dat hebben sommige hier ook, is dat bij het andere oogje wel?

Met mijn valkjes gaat het nu gelukkig al wel beter. :)
Gisterochtend zat het rechteroogje van Jut wel dicht, maar vandaag zag het er al een stuk beter uit, ook bij Bobbie. Morgenavond krijgen ze hun 2e injectie en zijn er dan hopelijk na een paar dagen helemaal van af.
De anderen zijn (nog...) allemaal prima in orde en krijgen die antibiotica door het water en eivoer.
Dus ws dat ze over een paar dagen weer heringd zijn.
Dat is voor Jil ook wel fijn, want ze missen elkaar wel hoor, Jut & Jil. :-*

O, ja, ik had al eens verteld dat ik hier wel eens trio's heb, laatst ook incest en sinds vandaag ook orgie's! :D
Pino klom maar weer eens op z'n dochter Bello, daarna klom Jan erop en daarna wilde Pico ook.  :P
Maar die viel er af, jammer, want die moet het straks juist wel goed gaan doen, want die ga ik koppelen; Pico & Bello! En dan moet het natuurlijk wel picobello gebeuren! ;D

Nes

Ben blij te horen dat het de goede kant op gaat.
Jeetje zeg, wat heb jij een vunzige valkjes  :D
Met z'n 4en op elkaar! Haha. Had je een foto van moeten maken, dat had ik wel willen zien!
Enne, met Pico en Bello, dat kan toch niet misgaan?!  ;)

Groetjes Nes.