4 mei 2025, 22:50:50

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Mandy

2 juli 2003, 18:50:14 Last Edit: 5 juli 2003, 16:38:48 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Bij deze open ik een dagboek over het 2e nestje van P&T en de 3e nestjes van Z&J en J&J wat tevens ook de laatste van dit jaar zullen zijn, tot nu toe een goed jaar in ieder geval! ;)

Hier bij dagboeken is ook te lezen hoe het met de eerdere nestjes is gegaan, bij;
- Eerste nestje van dit jaar!
- De 2e ronde!

En ff ter verduidelijking voor degene die dit voor het eerst lezen, dit betekenen de afkortingen;

Mijn valkparkieten;
- P&T;
- Pino, bonte man &
- Truus, cinnamon pop
- Z&J;
- Zwartje, wildkleur man &
- Japie-jo, cinnamon pop (dochter van Marrie/Janus1)
- J&J;
- Jut, witmasker man &
- Jil, witmasker/bont/cinnamon/gepareld pop
Ik heb ook nog een lutino pop; Marrie en een lutino man; Janus2. En uit het eerste nestje van J&J heb ik een jonkie gehouden; Parel. En ik hou een geparelde uit het tweede nestje van Pino&Marrie. Ja Pino doet het ook met Marrie! :D

Mijn grasparkieten;
- H&B;
- Herman, groene man &
- Betsie, groene pop
- H&W;
- Harry, blauwe man (zoon van Herman/Miep) &
- Witje, albino pop
- T&W;
- Tweety, geel-groene man &
- Whoopy, licht-blauwe pop (dochter van Harry/Witje)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

2 juli 2003, 18:53:45 #1 Last Edit: 2 juli 2003, 19:01:21 by Mandy
Hier nog ff opnieuw de eerste foto's van de 6 jonkies van P&T;

De eerste 2 geboren op 15 juni;

Hier de verdedigende vader Pino;

En de andere 4 zijn geboren op 16, 17, 19 en 20 juni. Hier nog meer dons als valk te zien :P;

En wat ik dacht blijkt te kloppen. De jongen met de donkere pootjes worden wildkleur en met de roze pootjes gepareld. Het worden 3 wildkleur en 3 geparelde valkjes.

Mandy

2 juli 2003, 19:02:13 #2 Last Edit: 2 juli 2003, 21:38:50 by Mandy
En zo zien ze er nu uit..., ze worden allemaal geplukt door moeder Truus... :(
Dit zijn de oudste wildkleuren;

En dit is de oudste geparelde;

En hier allemaal;

Alleen valt hier niet zo op dat ze geplukt zijn.

Truus heb ik al bijna van begin af aan en ze heeft al eerder nestjes met Pino gehad, maar ze heeft nog nooit geplukt...
Nu dus wel, wist ik maar waarom... :'(
Ik laat ze nog even met Pino de jongen verder groot brengen, want 6 jongen alleen door Pino groot te laten brengen is wel erg veel en de jongste is nog best jong...
We zullen zien... ::)

Hier zie je Pino en Truus samen lekker kroelen;

(dat groene op Pino z'n snavel is nog een stukje sla... :P :D)
Truus is trouwens ook de tamste vogel in de volière, daar kan ik nog steeds lekker mee kroelen. :)

Stijn dc

hello

oooh, je hebt toch weeral zon schatjes van pino en truus!!
je hebt groot gelijk dat dit de laatste nestjes zijn, kunnen ze lekker op rust komen en er volgend jaar weer tegenaan!!

SDC:D

Mandy

Inderdaad, 3 nestjes is het maximum hoor.
Je moet ook nagaan, vanaf de eerste dag dat een ei gelegd is, ze gaan broeden en het laatste jong is uitgevlogen ze zo'n 2 maanden verder zijn. Dus na 3 nestjes zijn ze een inspannend half jaartje verder. Een half jaartje rust hebben ze daarna wel verdiend ja. ;) En ze gaan in het najaar ook weer in de rui en dat kost ook energie. Kweken is leuk natuurlijk, maar je moet goed voor de oudervogels zorgen anders valt er niet veel meer te kweken... :-/

Mandy

2 juli 2003, 21:50:43 #5 Last Edit: 2 juli 2003, 23:24:34 by Mandy
Z&J hebben nu 2 eitjes gelegd, maar daar kan ik nog niets aan zien. ::)
Deze jongen zijn trouwens nog over van het 2e nestje van Z&J.

Nog 4 wildkleurtjes (ik heb er 5, 1 hou ik ws zelf), de oudste is van 15 mei en de jongste van 21 mei;

En 2 cinnamons, de oudste is van 23 mei en de jongste van 25 mei;

De grasparkietenjongen hebben allemaal een thuis gevonden en er zijn nu 2 koppels aan een 2e en 3e nestje begonnen.
En daar is het eerste jong al van gereserveerd, leuk hoor.  :)

Ik merk ook al wel dat ik wat bekender wordt en er meer mensen me bellen of mailen, nu alleen nog adresjes vinden voor die valkjes... :-/

Speedy

2 juli 2003, 21:52:17 #6 Last Edit: 2 juli 2003, 21:53:06 by Speedy
Hoi Mandy,

Leuk hoor die 2 troetels zo samen.;)
Je hebt echt mooie valkparkieten.

Groetjes,
Trudie:)

demi

hallo mandy

je hebt echt prachtige valken hoor!!
en pino is ook een van de mooiste bij je!

groetjes diana w :)

Mandy

2 juli 2003, 23:32:40 #8 Last Edit: 3 juli 2003, 05:31:18 by Mandy
Thanks! ;D

Er zijn net mensen bij me geweest die een cinnamon valkje hadden gereserveerd en die kwamen ze net ophalen. Nou bleek dat ze hier ook wel eens op de site komt. Ik wilde reageren op een berichtje van haar, maar dat ging niet omdat ie op slot is gezet?

Dit was haar bericht (van kuifjeraaij, bij Nieuws 2e blz.);

(11-6)
Hoi allemaal ik weet niet of jullie nog weten wie ik ben maar ik was het baasje van kuifje die onverwachts is overleden  
nu hadden we een halsbandparkiet en een pracht rossela gekocht maar vandaag zijn we toch weer een valk gaan bestellen we moeten allen nog drie weken wachten tot dat hij zelf standig is hij of zijn is nog maar drie weken  
 er gaat toch niets boven een valkparkiet
groetjes Corina  

(12-6)
hoi  mandy
dat stel gisterenavond bij jullie dat waren wij dus  
ik had jou een mailte gestuurt maar mijn proveider zij dat het niet bestond dus toen heb ik maar gebeld zo doende toen ik gisteren thuis kwam zag ik jou mailtje
tot over drie weken  
groetjes Corina  

Ik heb dit antwoord toen niet gezien.  ::)
Maar leuk Corina dat je nu dus weer een valkje hebt. Ik hoop dat je er een leuk maatje aan hebt straks en succes met het tam maken. Hoe gingen jullie 'm ook alweer noemen? :)

PS; ik hoop niet dat ie jullie ook zo zal bijten als tie net bij mij deed toen ik hem beet pakte! :o Auw, auw, auw! :D
Maar dat zal wel mee vallen denk, dat was gewoon van de schrik/stress. ;)

JERONIMO

Veel suc6 met je 2de en 3de nestjes

Marianne

Hoi Mandy,

Wat fijn dat er weer een valkje een goed thuis heeft gevonden.
Succes met je laatste nestjes.

Groetjes Marianne en een knuffel van Jewel
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Mandy

Weer een valkjes bij een goed thuis.

Wat is pino toch een kanjer joh, echt een mooie valk hoor.
Succes weer met je 3e nestje, leuk en spannend weer.
En dan weer wachten tot volgend jaar he'. hihihihihihihi

Groetjes Daan

Mandy

5 juli 2003, 16:28:08 #12 Last Edit: 5 juli 2003, 16:30:21 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Dit is het nestje van P&T nu;

Truusje lijkt minder te plukken en het lijkt of ze het alleen op de achterkopjes doet en dan niet verder gaat. Want nu plukt ze de jongste waar de veertjes achter op het koppie door komen. Ik hoop dat ze het daar bij laat en de kuifjes laat zitten. Nu lijken het allemaal monnikken! :D
Dus zolang het niet erger wordt laat ik ze samen hun jongen verder groot brengen, anders gaat Truus apart en ga ik Pino helpen de 6 verder groot te brengen.

Z&J hebben nu 3 eitjes, maar ik kan nog niets zien. :-/
De 1e is op 30-6 gelegd, de 2e op 2-7 en de 3e op 4-7.
Die van 30-6 is ws onbevrucht, want daar had ik al wel iets in moeten zien. Die van 2-7 zou nog kunnen en die van 4-7 is nog maar 1 dag oud, daar kan ik uiteraard nog niets in zien. ::)

J&J zijn druk aan paren, dus daar verwacht ik binnenkort het 1e eitje. :)

En van de 3 grasparkietenkoppels zijn er nu 2 aan het broeden. H&W zijn nu pas aan het 2e nestje bezig, die hadden ff 6 weken pauze gehouden! En H&B waren al weer begonnen toen er nog jongen in het blok zaten. T&W houden ff pauze.
H&W hebben 6 eieren, allemaal bevrucht, daar verwacht ik witte (albino's) en blauwe uit. En H&B hebben 6 eieren waar er 4 van bevrucht zijn, daar verwacht ik groen, blauw en geel (albino) uit.  :P

Dus het zijn weer spannende tijden hierzo! ;D

O, ja, dadelijk komt er nog iemand uit het dorp kijken voor een valkje! Zou fijn zijn als er weer een jong een thuis krijgt! :)

Speedy

5 juli 2003, 16:45:33 #13 Last Edit: 5 juli 2003, 16:46:16 by Speedy
Wat zijn het weer stuk voor stuk schatjes Mandy, ik heb Rob er ook even naar laten kijken.
Hij  moest er wel om lachen.
Zo te zien en met mijn kennis, ahum.... zij  het wildkleurtjes en geparelden?
Mooi hoor.

Groetjes,
Trudie

Mandy

6 juli 2003, 18:15:05 #14 Last Edit: 6 juli 2003, 18:18:11 by Mandy
Klopt Trudie!
Hier nog een foto waar het wat duidelijker op te zien is;
[img][img]

Uuuhhh wat een zooitje bij foto's uploaden/bladeren, ik kan 'm niet meer vinden hoor, probeer het later nog wel... :-/