26 juli 2025, 09:07:34

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Lique

Hoi,

Ja, erg is dat he? Ik heb hier precies hetzelfde.
Het jong van Phoebe en Sammy, Kiko is hier nog steeds, hij wordt binnenkort op gehaald.
Maar ik dacht, dat het een man was, maar toen zag ik paps op Kiko rijden, dus ik neem aan dat het toch een popje is :-/
Maar zo jong, en dan hups papa er al op....

groetjes lique

Andrea

Hoi Mandy,

Ik heb een vraagje over Sparkle,

Ze is nu ruim 3 maanden oud en vorige week ondekte ik iets geks toen ze op mijn hand zat.
Ze zat te wipwappen op mijn hand met haar staart geheel tegen mij aangedrukt (vrijvende bewegingen) Daarbij haar nek gestrekt omhoog en fluitende geluidjes.
Vooral s'ochtends heeft ze de neiging dat te doen op mijn hand.
Zoiets had ik ook bij Paul gezien, op de dag dat we Sparkle bij jou kwamen ophalen, toen deed Stan zo iets gelijks op Mariska's hand.
Kan het dus toch zijn dat Sparkle een man is?
Ik merkt het niet alleen aan het 18+ op mijn hand , maar ze is ook best wel druk qua fluiten en ik merk dat haar veren ook veranderen ( zo is ze nu veel witter aan de randen van haar vleugels en het lijkt of sommige parels verdwijnen )
Op zich maakt het me niet uit of het uiteindelijk nou een pop of man is, ze is toch heel lief.
Alleen zou het zo frapant zijn als het wel een man is aangezien het genetisch is bepaald dat als ze gepareld is dat het een pop is.

Groetjes Andrea

::)

Binkie en Sparkle

Mandy

Hmmm klopt, genetisch gezien kan het alleen maar een pop zijn.
Maar het gedrag wat je beschrijft is inderdaad mannelijk. Maar er zijn ook poppen die wat kunnen fluiten en op je hand kunnen gaan rijden.
Dus het wordt dan officieel toch de rui afwachten of echt de meeste parels gaan verdwijnen of dat de parels wel blijven, maar ze toch een anders uitziend verendek krijgt, dat kan ook, en die veranderingen zie je nu misschien?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natanella

Hoi Mandy,
Als ik het zo lees op de site dan is er wel iets aan de hand met de valkparkieten! Complete indentiteitscrissisen en dergelijke. En dan nog pre-pubers met 18+ activiteiten en tot slot homoneigingen! :o
Je vraagt je af: zou het in het voer zitten? :D

Ben wel benieuwd wat Sparkle gaat doen: tenslotte is Ruby ook een pop gepareld (?)
Dus: spannende tijden!

Andrea

Hoi Mandy,

Er zijn niet hele grote veranderingen aan het verenpakje van Sparkle, alleen dus dat het lijkt of een paar veertjes doffer geel worden en juist bij haar vleugels juist wit (net als bij een wildkleur).
Inderdaad maar afwachten tot de rui en die kan al heel snel komen, als ze er vroeg bij is net als Pukkie van Mariska.
Nu nog wat sparen en dan komt er binnenkort een digitale camera en dan kan ik wat foto's op het forum plaatsen van Sparkle.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik kan hier zowat een kussen vullen met veertjes. Pukkie is flink in de rui, en Coco doet gezellig mee :-/.

Heb jij enig idee wanneer de nieuwe veren door moeten komen?
Ik voel en zie nl. nog niets doorkomen, of moet ik nog ff geduld oefenen :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Ja inderdaag geduld Maris! ;D
Het duurt 6 weken eer een veer helemaal opnieuw gegroeid is, dus na een weekje zal je het eerste begin toch wel moeten zien/voelen.
Komt wel joh, alleen afwachten of het met of zonder parels is! :P

Kolkkie

Hoi Mandy,

Dus een grote kans dat ik er nog een kale neet bij krijg :D :D. Ik heb er al 1, een 2de zou leuk zijn :-/.

Ik bewaar wel een aantal veren van Pukkie, als museumstukjes voor later.

Bij Pukkie vallen er meer veren uit dan bij Coco. Coco die lijkt in meerdere periodes te ruien, het lijkt wel per veersoort.

Ik zie het over 6 weken wel wat het wordt. Ik heb tenslotte mijn diploma gehaald :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik was net Pukkie lekker aan het kroelen, en wat vond ik.....veerhulsjes. Sommige zijn nog erg klein/kort. Sommige zijn al wat langer, maar ik ben niet echt zo'n expert in dat soort dingen bekijken.
Bij die grotere steken al pluimpjes uit, deze zijn donkergrijs. Verder wordt ik er niet wijzer van.
Het lijkt alof er ook wit inzit, maar naar mijn idee komt het omdat daar de hulsjes al een beetje loszitten.
Het lukt me op dit moment niet om daar een foto van te maken. Er zitten aardig wat donsveertjes in de weg. Om die aan de kant te krijgen heb ik beide handen nodig, 1 om lekker te kroelen, en de ander om de veertjes aan de kant te krijgen. Ik zal mijn vader vanavond wel ff vragen of hij dan foto's kan maken.

Groetjes,

Mariska

Stijn dc

hello

wat goed dat jan dan toch een mannetje is!
die vogel die je daar in centerparcs hebt gezien is geen halsband, maar een grote of kleine alexander, ik denk dat het de grote is!
ze lijken idd wel heel sterk op elkaar!

SDC:D

Andrea

Hoi Mandy,

Ik heb de digitale camera van school even geleend voor een opdracht en ik heb gelijk maar wat foto's van sparkle gemaakt.
Hier zijn er wat,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

...Gisteren landde Sparkle op een emmer op de kast, alleen toen wist ze niet hoe ze er meer af moest komen. Ik had toen haar maar een handje geholpen.
Op de volgende foto is ze wel echt een meid (in contrast met haar gedrag van begin van de week). Lekker pronken in de spiegel.
Ze vermaakt zich wel op mijn kamertje, daar kan ze lekker vaak los.

Groetjes van Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hey Andrea,

Wat zit Sparkle daar op haar gemakkie voor de spiegel, heerlijk.
Ze zal wel lekker verwend worden door jouw zeg.Mooie foto's trouwens ;)

Ik ben tussendoor met de voliere bezig, maar te verslaafd om de pc helemaal uit te zetten :D.

Groetjes,

Mariska

Mandy

18 september 2003, 18:33:46 #343 Last Edit: 18 september 2003, 18:34:53 by Mandy
Hé, dat zijn mooie foto's Andrea, Sparkle ziet er goed uit hoor! ;D

Enne mooie foto ook bij je handtekening, gaaf zo met die schaduw! :P

Enne, dus toch geen halsband Stijn, ik twijfelde ook al een beetje... ::)

Stijn dc

hello

inderdaad geen halsband!
zo leer je weer eens wat bij van een weekendje sunparks:D

SDC:D