25 juli 2025, 05:23:35

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

je ziet dat ze het daar naar hun zin hebben!
wat voor voer geef jij je valkjes zeg, dat ze zo kroelachtig zijn!:D

SDC:D

Kolkkie

Hoi Anita en Vanessa,

Hier ff een reactie over het kroelen. Ik kom met Pukkie vingers, neus en oorlellen tekort. Alles wat beweegt aan mij, en het heeft een kroelmogelijkheid, vind Pukkie het einde. Dan gaat hij lekker tegen mijn neus zitten, of bedelen bij mijn vingers en oorlellen.
Dus begin maar vast met trainen :D.

Houd er ook rekening mee dat Mandy een sloopfactor meegeeft :o. Pukkie heeft hier mijn zilveren ketting met een pinguinbedeltje eraan al naar de knoppen geholpen >:(.
Maar het was maar een goedkope ketting, dus ws ligt dat daaraan.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi Anita en Vanessa,

Hier nog ff een foto van Pukkie tijdens het kroelen. Hier had ik Pukkie net in hius, nu is het vele malen erger geworden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

O jeeje, nou dat beloofd wat!!!! Geweldig zeg!!!
En Solo is ook steeds doller aan het worden op kroelen! Nou dat wordt straks ploegendienst.  :D :D

Wat een verschrikkelijk leuke foto`s van onze "sterren"!
Ik zit hier helemaal te glimmen van trots!

Leuk he Nes, we zijn toch maar bofferds!

groetjes, Anita

Nes

Wij zijn zeker hele grote bofferds!!  :D
Ben blij dat ik een kroelertje krijg. Dat had ik al gehoopt... Mandy, hoe doe je dat toch? Rocky heeft er een bloedhekel aan. Hij wil wel constant bij me zijn maar ik mag niet aan hem komen want dan hapt hij meteen naar mijn vingers  >:( Maar hij bijt nooit hoor!  ;) Ben benieuwd hoe dat dan straks met die tweetjes gaat...
Wat zijn het toch schatjes he? Kan niet meer wachten zucht...

Groetjes Nes.

Karin

Oooh, wat een mooi cinnamon geparelde witmasker jong heb je toch Mandy ! Misschien kom ik er volgend jaar wel één bij je halen hoor, dan kunnen we een ruiltje doen  :D Ik weet niet precies van welke ouders het zijn, maar zijn het steeds popjes ?

En dan je nieuwe man, mooie bink hoor. Jammer dat het geen bonte witmasker is, maar hij verliest zijn parels toch wel, dan zie je er niets meer van  ;D

groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

26 augustus 2003, 02:35:31 #276 Last Edit: 26 augustus 2003, 02:36:42 by Mandy
Hoi Karin,

Ik heb toevallig net naar Sabrina gemaild, want haar moeder heeft Ayla en dat was de allereerste cinnamon geparelde witmasker, die moet nu toch wel weten of het een man of pop is, mijn gevoel zegt ook popjes. En nu ga ik daar dus ook van uit en wil Jans dus met Jan koppelen. :P

Maar wat lees ik nu toch Karin?
Juist jij zou moeten zien en weten dat dit een bonte geparelde witmasker is!? ::)
Dit is geen geparelde witmasker hoor, maar hij is echt bont, maar dan met parels, dus die houdt ie allemaal als het goed is. ;)
Jil en Pipo van mij zijn toch ook bont met parels. :)

Maarre jij hebt toch al een cinnamon geparelde witmasker, dat is Breezer toch? ::)
Maarre ik wel een mooie deal/ruil maken voor een Kazootje hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Sorry, sorry, woordje ertussen vergeten  ;D Ik bedoelde echt een bont geparelde hoor ! Ik weet dat jij het niet voor minder doet  ;D Ik bedoelde dus jammer dat het geen GEWONE bonte witmasker is i.p.v. een bont GEPARELDE witmasker  ;D Maar als het een man is verdwijnen de parels toch en hou je een bonte witmasker over, of zie ik dat verkeerd ? Of blijft dat als de combinatie bont is ? Ik heb inderdaad een cinnamon geparelde witmasker, Breezer, maar ze is helaas niet tam  ::) Ik ben dol op deze mutatie, en misschien krijg ik er ook wel één uit haar en mystic hoor, als hij split is voor gepareld. Maar ja, da's nog ff afwachten  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hummmm, ik dacht die parels bleven zitten omdat het een bonte valk was...Dat het dan niet uitmaakt of het een man of pop is? :-/

Tja, ze is dan wel niet tam, maar daardoor ook niet aanhankelijk naar je en makkelijker om te koppelen en mee te kweken. Ik ben benieuws of je Dazzle nog zover krijgt omdat die zo tam is. Maar als de hormoontjes op gaan spelen en ze krijgt een knappe kerel komt dat misschien nog wel. ;)

Mandy

O o o o Nes en Anita,
wat zijn het een schatjes zeg! :P
Ze weten nu al van geen ophouden met kroelen, eten al zelf zaad, zaten net op mijn hand te slapen en hebben al in de gordijnen gevlogen! :D
Ongelooflijk zeg, het lijkt hier steeds gekker te worden, ze zijn nog maar 4 weken en 4 dagen en zaten net al op mijn hand uit een bakje zaadjes te eten! ;D
Het is nu nog even gewoon grasparkietenzaad en ze pellen het goed, ook de gedroogde fruitstukjes erin vinden ze lekker. :P Ook van de trosgierst stengel hadden ze al flink geknabbeld.
Ik denk dat Ruby wel een sloperd gaat worden, want die zat al flink aan m'n vingers en sieraden te knabbelen! :D
Ik vind het alleen zo zielig dat ze buiten hun ouders horen en daar zo zielig naar toe gaan fluiten... :(

Karin

26 augustus 2003, 23:51:57 #280 Last Edit: 27 augustus 2003, 05:46:46 by kazoo
Hoi Mandy,

Het zou best kunnen hoor. Ik zal het eens navragen.Ik ging er eigelijk vanuit dat het bij alle parels gebeurde  ;D Ene... Dazzle is al behoorlijk hitsig  ;D En dat op 5 maanden leeftijd !  :o Dat wordt nog wat. Maar ja... Dizzy is het ook en Jazzy zit er naar te kijken van " wat moet ik daar nou mee "  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Mandy, nou, dat is wel wat om naar uit te kijken zeg ;) :o
Ik hoop maar dat Solo haar dan een beetje op het rechte pad houdt! Maar wel leuk dat het eten al zo goed gaat en ook dat ze allebei al zo tam zijn! Geweldig zeg :)

maar ik vindt het toch wel erg zielig dat ze hun papa en mama zo erg missen! Wat zijn mensen dan toch egoistisch he?! Alleen omdat ik een tamme valkparkiet wil, moet Ruby dit nu doormaken! Dan voel ik me toch wel een onmens :-[

Maar het gaat allemaal wel erg snel he, dat ze al zo gauw zelf al beginnen met zaadjes eten?
Ik ga waarschijnlijk morgen kijken voor een grotere kooi, die ik nu heb is wel groot genoeg, maar misschien kan ik van een oud-collega een kooi overnemen. Die heeft daar toendertijd 2 bonte boertjes in gehad, alleen die heeft ze weg moeten doen, omdat ze niet te vertrouwen waren met de kleine kinderen en toen konden ze eigenlijk nooit meer los.
Helaas heeft ze de kooi wel een poosje al buiten gezet, dus ik hoop dat hij niet is gaan roesten oid. Want dan doe ik het niet.

groetjes, Anita

Karin

Hoi Mandy,

Ik heb tot nu toe één reactie gehad van iemand die een bont geparelde witmasker man heeft die langzaam zijn parels verloor en ze allemaal kwijt was toe hij 4 jaar was. Nog ff kijken wat de andere zeggen....  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mandy,

Ik heb tot nu toe 4 reacties gehad : 1 zei dat die van hem na 4 jaar zijn parels kwijt was, 2 zeiden dat de parels weg gaan ( hebben er geen leeftijd bij gezet ) en 1 zei dat ze of weg gaan of heel erg vaag worden. Samengevat : vroeg of laat gaan de parels weg en hou je een bonte witmasker over ( nou ja, het blijft natuurlijk een geparelde bonte witmasker ). Ik ben benieuwd of ze gelijk hebben !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Nou ik ook! ;)
Ik heb al naar PS gemaild voor de gegevens van die kweker om na te gaan waar tie split voor is, maar ik heb nog niets gehoord... :-/
Het maakt me eigenlijk niet veel uit of de parels blijven of verdwijnen. Ik vind 'm mooi zoals tie is, anders had ik 'm niet meegenomen natuurlijk, maar als ze verdwijnen vind ik het ook niet erg, want dat is eigenlijk wat ik wilde natuurlijk, een bonte witmasker zonder parels. :P
Dus dat wordt afwachten, want hij is in ieder geval van 2003, ben benieuwd! ;D