26 juli 2025, 03:30:07

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Karin

Hm, ja, ze zijn niet snel bij ps. Ik had ze al 3 x gemaild omdat ik lid wilde worden ( i.v.m. ringen ) maar niets gehoord. Nu heb ik een andere vereniging gevonden ( die ook met ps samenwerkt ) die ook in Zuid Holland zit ( ps zuid holland is eruit gegooid  :o, ik had dus van noord holland lid moeten worden zolang er nog geen nieuwe is ). Ik heb al twee maal de nederlandse vogelbond gemaild om een ringnr te achterhalen en je krijgt meteen dezelfde dag nog bericht. Heel netjes vond ik dat.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

29 augustus 2003, 01:53:32 #286 Last Edit: 29 augustus 2003, 01:58:12 by Mandy
Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van het jonge grut hierbinnen, het gaat prima met ze! ;D
En vanavond is "Red" ook binnen gekomen, met z'n veertjes gaat het nu best goed, het groeit allemaal weer terug. :)
Hier zitten ze dan, vlnr; Ruby, Binky en Red;

En zelfs Raymon geniet er weer met volle teugen van! :P
Hier zitten ze alledrie bij 'm, zelfs op dit moment nog. ;)

Hij is helemaal gek van Ruby die al een hele avond bij 'm zit, hij heeft haar omgedoopt tot "zijn" pluisje! Hij wil haar niet afstaan als je er om komt Anita! Dat wordt wat! :D

Lief hé.... :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natanella

Hoi Mandy,
Wat een aandoenlijke foto`s weer van de "kleuters"!
En wat leuk dat je man zo dol is op Ruby!!
Tja, we zijn toch echt van plan om haar op te halen hoor! ;)

Maar ze is ook een schatje om te zien hoor! Zo lief! Dat kleine vogeltje zo vol vertrouwen in zo`n grote mensenhand!
Echt super!!!!
En wat zijn ze alle drie ook mooi om te zien! Wat fijn dat de veren bij Red weer terugkomen.

Hier is Solo behoorlijk in de rui, z`n kooi ligt vol veren iedere keer, maar zijn pakje ziet er zo op het oog toch best goed uit. Niet mottig of zo! Ook Solo is een echte knuffel geworden, alleen zo helemaal omvatten als bij Ruby op de foto, dat zou hij vast eng vinden!

Nou, laat Raymon nog maar lekker even van haar genieten, wij zijn al aan het aftellen hoor!! ;)
groetjes, Anita

Mandy

30 augustus 2003, 18:50:55 #288 Last Edit: 30 augustus 2003, 18:52:19 by Mandy
Hoi Anita,

Wanneer wilden jullie Ruby eigenlijk op komen halen?

Hier nog een leuk plaatje  :P ;

En vanochtend kregen ze voor de allereerste keer groenvoer en ze vielen er meteen op aan hoor!  :)

Mandy

Inderdaad Karin, het duurt best lang eer je wat van PS hoort... :-/
Ik heb maandag gemaild en gisteren weer, maar heb nog helemaal niets van ze gehoord... ::)

Ik heb die bonte witmasker van R'dam vandaag na een week in de voliére gedaan. :P
Hij was eerst wat paniekerig en beschadigde een nageltje door het wilde vliegen. :o Een paar andere lange nagels heb ik toen nog maar ff geknipt om breken te voorkomen.
Daarna ging tie naar het buitengedeelte en moest ie ff bijkomen. Daarna ging tie de boel inspecteren en het lijkt wel te klikken met die albino waar ik 'm aan wil koppelen :-*, dus dat zou mooi zijn! ;)

Stijn dc

hello

schattige foto's van je drie jonkies!

wat bedoelen jullie eigenlijk met PS?

SDC:D

Mandy

30 augustus 2003, 22:52:18 #291 Last Edit: 30 augustus 2003, 22:55:30 by Mandy
Daar bedoelen wij de Parkieten Sociëteit mee, dat is een parkietenbond. ;)

http://www.parkietensocieteit.nl/

Het blijkt dus dat het bij hun lang duurt eer je antwoord op vragen krijgt, zoals dus bv de adresgegevens van een kweker wat op de ring van een valk staat.  :-/
Bij de NBbV (Nederlands Bond voor Vogelliefhebbers) krijg je vaak dezelfde dag nog antwoord! :)

Stijn dc

hello

is dat de nederlandse vogelbond?
de belgische is iets langer, www.kbof.be
:D

mon

hallo mandy,
ik ben monique en heb van leon gehoord dat jij zon mooie valkje heb gekocht bij leon
ik ben zo nieuwsgierig gemaakt heb jij misschien een foto van jou nieuwe aanwinst,
je heb trouwens ook een geweldige hond.
je schrijf erg leuk in jouw dagboek is leuk om te lezen. groetjes van monique

Mandy

31 augustus 2003, 18:31:55 #294 Last Edit: 31 augustus 2003, 20:31:06 by Mandy
Tadaaaaaa, hier is tie dan, Jan :P ;

Hij is nu ook uit quarantaine en is al snel gewend tussen alle andere valken.  ;)

En dat zijn er maar een paar  :D ;

Je ziet ze hier alle 12, alleen zit hier nog een wildkleur jonkie tussen wat van de week weg gaat. Hopelijk naar een baasje en anders naar de dierenwinkel met een wit grasparkietje wat ik ook nog over heb... :-/

Ze hebben wel meer ruimte dan je hier ziet hoor, ik had ze gewoon ff bij elkaar gejaagd voor dit fotootje. ;D

Mandy

31 augustus 2003, 20:44:18 #295 Last Edit: 31 augustus 2003, 20:48:02 by Mandy
Zojuist is Anita hier geweest en heeft ze Ruby al opgehaald. :)
Ze is nog wel jong, 5 weken en 2 dagen, maar omdat ze al goed zelf at mocht ze van mij wel weg. Raymon moest ik nog wel ff overhalen en geestelijk voor een afscheid voorbereiden, maar die had er uiteindelijk ook vrede mee... :D
Vanwege de tijd, afstand en werk was het ophalen vervroegd.
Vanessa komt Binky woensdag ophalen en Gert donderdag om Red en dan zal het weer een half jaartje stiller zijn zonder valkjes in huis... :-/
Maar Paco en Chico kunnen ook aardig wat geluid produceren en om aandacht vragen! ;D

Ik heb Kuifje&Bobbie betrapt tijdens intieme schoonmaak/knuffel activiteiten! ;D

Dus dat wordt wel wat! Gelukkig maar, want wij hebben het natuurlijk niet voor het zeggen, ze bepalen zelf wel wie ze als partner (partners :D ;D ) kiezen.
De foto is niet zo mooi, maar hier zie je ze wel duidelijker.

demi

hoi mandy

wat een stel knapperds heb je toch echt super mooie valkjes meissie!!!!
mooie handtekening btw!!!

groetjes diana w

Stijn dc

hello

hopelijk vind je nog een baasje voor dat ene wildkleurtje!
maar je kan ook niet alles houden!
je handtekening is prachtig geworden!!

Natanella

Hoi Mandy,

Nou we zijn weer thuis hoor!! Het is allemaal prima gegaan, alleen hebben we wel nog 1/2 uur in file gestaan, dus waren we om 6 uur thuis.

Met Ruby is alles  prima gegaan. Ze zat wel wat zielige piepjes te geven vooral tijdens stilstand tijdens de file. Verder zat ze gewoon wat te poetsen of klom wat heen en weer.

Thuis gekomen reageerde Solo gelijk heel enthousiast :) :)
En dat terwijl hij bijna niet reageert op geluidjes van valken op de computer!
We hebben de kooien eerst naast elkaar gezet en toen steeds dichter bij.
Solo doet heel lief tegen haar en door de tralies heen proberen ze met de snavels en tongetjes tegen elkaar te doen  :-*
Ruby piept wel steeds met kleine piepjes en het lijkt inderdaad ook wel of ze probeert om eten te bedelen.

Maar ze heeft zelf ook al weer wat zaadjes gegeten. Nog niet veel, maar ze weet nu waar het staat. ;)

Ook heb ik haar er even uitgelaten en ze deed net als bij jou thuis, ze liet zich gewoon heerlijk knuffelen. :)
Solo had toen echt ogen op steeltjes :D :D

Nou zoals het er nu uitziet zullen ze wel snel dikke maatjes worden! ;)
We hebben al foto`s gemaakt en gefilmd alleen helaas geen digifoto`s :(
Maar we houden je op de hoogte hoor! En we zijn reuze blij met haar en volgens mij Solo ook :D

O, en Vanessa: Binky is ook een schatje hoor!!! Ik kan me voorstellen dat je bijna niet meer kunt wachten om haar op te halen!
groetjes, Anita

Marianne

Hoi Mandy,

Wat een mooie handtekening heb je en dat zonder al te veel geknutsel.
Leuk de namen erbij.
Jammer dat het bijna weer voorbij is met de  jonkies in je huiskamer. Het is weer even wachten tot het volgende broedseizoen weer van start gaat en dan is het reuze spannend.
Kloppen de koppels zoals je ze wilt hebben...... wat voor jonge komen eruit........
Leuk om al je valkjes bij elkaar te zien.
Veel succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!