23 juli 2025, 21:38:18

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Mandy

23 augustus 2003, 23:11:15 #255 Last Edit: 23 augustus 2003, 23:11:27 by Mandy
Mijn vogelliefde is ook met een grasparkiet begonnen en ik heb er mijn hele leven altijd gehad. Ik maakte ze altijd tam en had er veel plezier van. Het zijn ook hele leuk vogeltjes en hun gekwebbel vind ik ook altijd erg gezellig. :P
Maar de situatie zoals die hier nu is, is een zeldzaam vervelend probleem. Dit komt alleen maar omdat dat koppeltje toch verder wil broeden ook al hebben ze al 3 nestjes achter de rug, maar omdat er geen broedgelegenheden zijn zochten ze het enigste broedblok op dat er was. Die was gevuld, dus die willen ze ruimen zodat ze plek voor zichzelf hebben. De pop wordt hierin instinctief gedreven en kan je verder niets anders aan doen dan ze apart te plaatsen. :-/

Toen ik vanmiddag thuis kwam vanuit R'dam zag ik geen verergering bij de jonge valkjes, dus laat ik ze nog even zitten. Ze worden nu nog de hele dag door de ouders bijgevoerd en hebben de zaadbakken zelf nog niet ontdekt. Pas als ik ze zelf een beetje zie proberen haal ik ze naar binnen. ;)

Het was vanmiddag gezellig bij Paul en de hele valkenfamilie.
Een prachtig zicht zoals al die valken daar door die grote kamer heen en weer kunnen vliegen. Ze hebben ook overal leuke landingsplaatsen op schommels, stokken enz. :)
Paul heeft me naar die meneer in R'dam begeleidt die die bonte witmasker voor me had, en dat was maar goed ook anders was ik er nooit geraakt denk! :D Maar daar zal ik straks nog wel een foto van plaatsen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello
is het je dan toch gelukt om een bonte witmasker te kopen?
ben dan wel benieuwd naar de foto's!!

sDC:D

Mandy

24 augustus 2003, 04:06:34 #257 Last Edit: 24 augustus 2003, 04:08:47 by Mandy
Hoi Stijn,

Die had ik op de vorige blz. al laten zien, dat is die niet zo bonte, maar die heb ik genomen omdat die split is voor gepareld en ino en met die albino volgend jaar voor albino jonkies kan zorgen. ;)

Omdat ik de vorige keer wat problemen kreeg met nieuwe valkjes in de volière laat ik deze nu maar ff apart zitten. :-/
Ik heb helaas geen kooi of volière meer over dus ik laat 'm nu maar ff in een TT-kooitje zitten. Ik weet alleen niet hoe lang en wanneer tie bij de rest in de volière mag?
Hij staat nu in het tuinhuisje, dus niet in de volière zelf, maar ze delen wel dezelfde luchtruimte natuurlijk, kan dat kwaad?
Zo zit ie er nu even bij;

Het lijkt erg op een gewone witmasker maar hij is echt bont hoor. Dat kan je op eerdere foto's beter zien. Hij heeft witte vleugelpennen, wat wit in de nek en een beetje wit op de buik.

Maandag ga ik ws. een echte bonte witmasker halen, ik ben benieuwd... :P

daan

Hoi Mandy,

Wat lees ik nu allemaal weer voor nare berichten.
Jeetje mikkie die kleine grasparkietjes kunnen du seen hoop schade aaaanrichten. Wat erg voor je joh. Sterkte ermee.

Maar ik las ook goed nieuws, dat je 2 bonte witmaskers hebt gevonden. gefelicteerd joh. Mooi he.
Ik heb er vanavond ook 1 bij.

Groetjes Daan

Mandy

Nou het zijn er dan eigenlijk 3, want ik heb Jil ook al en dat is een bonte cinnamon geparelde witmasker  ;D ;

Mandy

25 augustus 2003, 22:07:13 #260 Last Edit: 25 augustus 2003, 22:49:30 by Mandy
Hier is dan mijn nieuwste aanwinst, mijn 3e bonte witmasker  ;D ;

Het is er dus toch een met parels, dat wilde ik eigenlijk niet, maar ik vond het zo'n plaatje dat ik 'm toch mee heb genomen.  :P
Het is een jonge man van dit jaar. Hij komt van een kweker van de Parkieten Sociëteit en heb het ringnummer doorgegeven om aan de gegevens van de kweker te komen zodat ik kan informeren waar tie split voor is.

Ook hij zit nog even apart in een kooitje, in quarantaine, naast die andere bonte witmasker;

Wat een zooitje hé! :D
Maar volgende week hebben we vakantie en dan gaan we eindelijk bijbouwen. Ik hoop dan ook een adresje voor die grasparkieten te vinden dan kan ik daar ook een aparte kooi maken en kan ik dus 3 koppels apart plaatsen in het broedseizoen. ;)

Ik noem 'm Jan en koppel 'm volgend jaar aan mijn cinnamon geparelde jong die ik Jans noem, dus dat wordt Jan&Jans. Zij is split voor bont en kunnen samen voor bont geparelde witmasker nakomelingen zorgen. :)

Parel, het jonkie van het 1e nestje van J&J noem ik voortaan Pico en koppel ik volgend jaar aan een gewoon geparelde pop van Pino&Truus, haar noem ik voortaan Bello, dus dat wordt Pico&Bello. Daar kan ik een heleboel soorten jongen uit krijgen waaronder gepareld en bont geparelde. ;)

Die bonte witmasker uit R'dam noem ik Kuifje en die koppel ik volgend jaar aan die albino die ik voortaan Bobbie noem (vanwege het witte hondje Bobbie van Kuifje :P ), dus dat wordt Kuifje&Bobbie. Daar kunnen dan albino's en gewone witmaskers uit komen. :)

Pino koppel ik volgend jaar aan die bonte cinnamon geparelde die ik voortaan Pipo noem, dus dat wordt Pino&Pipo. :P

Jut&Jil had ik al en Zwartje&Japie-jo doop ik om tot Jip&Janneke. ;D

Dus ik heb volgend jaar (hopelijk...) 6 koppels;
- Jut & Jil
- Jip & Janneke
- Pino & Pipo
- Pico & Bello
- Kuifje & Bobbie
- Jan & Jans

demi

hoi mandy

wat een knapperd heb je dr weer bij!!
echt waar ik vindt hem een van de mooiste die je hebt!
en wat loop je weer te googelen met namen hihi
wel leuk!!

groetjes diana w

Mandy

Dank je hoor! ;)

Ja ik had een tijdje terug een oproep gedaan voor combinatie namen, ergens bij divers in de koffiehoek.
En nu alles compleet is heb ik definitieve namen gekozen.
Uiteraard voor mezelf, want zelf hebben ze er totaal geen erg in natuurlijk, maar ik vind dat gewoon leuk. ;D

O, ja, Pino die een trio vormde met Truus en Marrie zat vorige week op Janneke en heeft nu ineens veel interesse in Jil, maar die moet er niets van weten hoor, die is haar Jut trouw, echte liefde! :-*
Maar Pino kan er dus wat van en dan na te gaan dat er 2 vrije dames in de volière zitten, waaronder zijn bonte Pipo en die albino die zo hitsig is als wat en zowat de hele dag met d'r kont omhoog loopt te piepen! :D

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een plaatje heb je er weel bij zeg :o, en weer creaMandy namen.
Veel succ6 met de verbouwing.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nes

Hey Mandy,

so! Das een mooie zeg! Zo eentje heb ik nog nooit gezien!  :)
Leuke namen trouwens, creatieveling!  :D
Hoe is het trouwens met Binky? Is ie nog helemaal heel  ;) :D

Groetjes Nes.

Stijn dc

helllo

je nieuwe valkjes zien er prachtig uit hoor!
en wat een leuke namen heb je gekozen!

SDC:D

Marianne

Hoi Mandy,

Wat heb jij er weer een stel knappers bij zeg!
En erg leuke combinatienamen zijn het waar je uiteindelijk voor gekozen hebt.
Ben heel benieuwd hoe de jonge er volgend jaar eruit zullen zien. Dat wordt nog even wachten.

Zit 'vreemd' gaan in de genen van de valkjes? Jewel laat zich opwarmen door Bassie. Laat zich lekker knuffelen en kroelen door hem en als het dan puntje bij paaltje komt kruipt Dobey er bovenop, Bassie zit dan Jewel te plukken aan haar koppie.
Misschien ook wel een trio, net als haar vader Pino.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Hahahahaha wie weet!  
Die Jewel toch!  :D

Enne het gaat goed met Ruby en Binky hoor, ze zitten sinds vanmiddag 17.00 hier binnen in de kooi.
Ik zal straks wel foto's maken. ;)

Natanella

Hoi Mandy, nou je hebt er wel weer een paar mooie vogels bij zeg! En dan die namen :D :D
Als ik alleen op de naam af zou gaan, kies ik voor een jonkie van Pico en Bello; je zou zeggen: dat moet toch goed gaan :D :D!
Maar voorlopig eerst maar eens afwachten hoe het straks met Ruby hier thuis gaat! Leuk om te horen dat ze nu samen met Binky binnen zit. Weer een stapje vooruit!
Spannend hoor!

groetjes, Anita

Mandy

26 augustus 2003, 01:36:19 #269 Last Edit: 26 augustus 2003, 01:45:37 by Mandy
Hoi Anita en Vanessa,

Hier zitten ze dan! ;D
Ze zitten op de bovenste stok. ::)

Vandaag zijn ze 4 weken en 3 dagen, vrijdag worden ze 5 weken oud...jong. :P (ze zijn allebei van 25 juli)

Ze zijn nog geen 5 uur binnen en blijven al rustig op mijn hand zitten! :P

En ze laten zich nu al heerlijk kroelen! :-*
Dat wordt handjes trainen dames, want die weten straks van geen ophouden meer! :D
Vraag maar aan Maris, die krijgt er soms kramp van in haar handen met die kroelPukkie! ;D

Ik weet niet of je het kan zien Nes, maar Binky heeft nog een beetje verdikt bovenste linker ooglid van het gepik van die parkiet. :( Er lijken daar ook wat veertjes weg te zijn, dus daardoor ziet het er ook al iets anders uit, maar het is verder niet ontstoken en er zit ook geen wondje ofzo, dus ik maak me geen zorgen, dat komt wel goed. ;)