5 mei 2025, 01:01:39

deuntjes???

Gestart door M.C., 1 juli 2003, 00:08:48

« vorige - volgende »

M.C.

hallo,

ik heb sinds zaterdag twee valkjes lutino's.Ze zijn 4 weken jong.Ze voerden door mij gevoerd.
Ze zijn niet bang om opgepakt te worden.Ze vinden het lekker als ik  hun kopje aaaii.Nu wil ik ze deuntje laten fluiten.(het moet niet hoor ik heb ze niet daarvoor gehaald)maar het zou wel leuk zijn.Hoe moet je dat doen wanneer hoelang .En eventueel "praten" hoe krijg je dat voor elkaar???

ik had nog een vraag als ik ze gevoed heb dan is hun verepakje kopje washuid alles echt vreselijk vies helemaal rood van pap.Hoe kan ik dat schoonmaken want niet asl gaat weg asl ik het met een doekje veeg (en ze vinden het niet leuk)
Ik ben bang dat ze infecties oplopen

gave site :D :) :D ;DEEEEn tOPPPPPPEr!!!

Paul

Hoi M.C.
Je kan dat snaveltje voorzichtig onder de kraan schoonspoelen en dan met een doekje droog maken of met een vochtig doekje schoonmaken.
Als je de pap laat zitten worden het harde klonten in de veren en is er later alleen uit te krijgen door de veertjes weg te knippen en dat is niet de bedoeling.
Praten doen ze nu nog niet hoor maar vanaf 2 maanden gaan ze daar mee beginnen.
Dan moet je zoveel mogelijk dezelfde woordjes herhalen en de zelfde muziekjes fluiten dan gaan ze het na veel voordoen nafluiten.
Ik heb er hier drie die het a-team fluiten en dat melodietje van aanvallen :-)
Ook wat woordjes kennen ze.
Ik heb het toen mijn eerste valkje geleerd en de andere nemen het razendsnel van hem weer over :-)

Groetjes, Paul

mc

wat leuk dat ze a-team fluiten.na hoelang is dat gaan fluiten
hoeveel oeningen per dag???kan uw misschien geluid of filmpje suren naar mijn email van uw valkjes(E_Biniam@hotmail.com)

owja mijn valkjes hebben nu nog pap van zaterdag op hun veren is het nog wegtehalen moet ik ze in bad doen????ik maakt het elke dag schoon maar niet alles gaat weg.

Paul

Hoi M.C.
Als de pap eenmaal hard is is het wel moeilijk weg te halen.
Je kan het nat maken en hopen dat het weer zacht word en dan weg vegen en anders de veertjes voorzichtig wegknippen waar de pap in zit.
De geluidjes van mijn valkje vind je op de site bij geluiden en videobeelden en mijn valkje heet Taco.
Een van mijn valkjes tenminste want ik heb er nu 18  :D

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Ik kreeg de al hard geworden pap heel makkelijk weer van mijn valkparkietje Keo af. Ik heb hem mee onder de douche genomen en door het lauwe water loste de pap gewoon op en gleed zo van de veertjes af. Dus meenemen onder de douche of anders heeeel veel lauw water gebruiken.

Natanella

:D :DHoi Paul, ik  heb gisteravond nog een aantal deuntjes van de site laten horen aan mijn valkparkiet Solo! Vaak zat hij echt stomverbaasd te kijken waar dat geluid vandaan kwam of zat hij wat onrustig heen en weer trippelen op zijn stok. Een heel enkele keer floot hij terug. Tot nu toe heb ik het meeste succes met de magnetrontune na het ontdooien!
Maar A-team is jeugdsentiment, dus die moet toch maar op zijn repertoire! ;D ;D
Natanella

yentl

hey M.C.
mijn vogels brabbelen zo maar wat. ze apen elkaar gewoon na en nemen elkaars leuke liedjes over,zo'n brabbeltaaltje is best leuk ;D, zelfs de merels uit de buurt fluiten het soms, ik denk dat ik binnenkort copyright zet op de liedjes want het zijn echte na-apers. Verder kunnen ze ook kiekeboe zeggen (sommige), met hun tong klakken, huilen als een wolf (zoiets in die trant dan toch), en de rrrrrr laten rrrrrollen.

groetjes Yent'l

Faouzi Laktit

ik heb een wilde valkparkiet gekortwiekt en die is wat tammer geworden ,maar hoe kan ik hem nog tammer maken ,hoe kan hij deuntjes leren en praten. Kunt u mij info geven hoe het moet .

met vriendelijke groeten

ps:als gezelschap heeft mijn valkparkiet  een tamme parkiet
maar de parkiet is nu wild geworden hoe komt dat

bangelijke site echt de max  :D ;D ;) :) 8)