6 mei 2025, 03:05:14

Spiegel

Gestart door bren, 29 juni 2003, 15:52:15

« vorige - volgende »

bren

Hoi!
 ;D
We proberen ons nieuwe valkje Sjimmie tam te krijgen. Hij eet wel uit ons hand maar zodra we proberen hem op ons hand te krijgen gaat ie achter zijn speigeltje zitten. Hij is sowieso heel veel met zijn speigel bezig.
Kan het zijn dat hij door de spiegel minder snel tam wordt?
En over 2 weken krijgen we er een 2de valkje bij..Is de spiegel dan nog nodig?

groetjes Brenda ;D

Karin

Ik heb wel eens gelezen dat wanneer je je valkje tam wilt maken je geen spiegel op moet hangen. Mijn grasparkietje heeft een spiegel ( is niet tam, nooit geweest, was al wat ouder ) en is er echt de hele dag mee bezig, en als hij op de grond valt raakt hij helemaal in paniek. Het is echt zijn maatje. Als je valkje niet te veel ervan in paniek raakt zou ik de spiegel eruit halen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerkiet

29 juni 2003, 22:29:47 #2 Last Edit: 29 juni 2003, 22:30:33 by Valerkiet
het kan goed zijn dat hij door de spiegel minder tam word omdat hij denk dat het zijn vriend is die spiegel en dan heeft hij gewoon minder interesse in jou.
ik zou hem eruit halen

Paul

Hoi Brenda,
Het word inderdaad afgeraden om een spiegeltje in de kooi te hangen als je een valkje tam wilt maken.
Als ie eenmaal tam is zou je het kunnen proberen maar nu kan je het spiegeltje er beter zolang uithalen want hij denkt nu dat er een ander valkje in de kooi zit en trekt nu daar heel veel naar toe.
Veel succes met het tammaken maar dat zal zeker met wat aandacht gaan lukken.

Groetjes, Paul

Fiona

jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen over het spiegeltje, toevallig vandaag 1 gekocht :-)
Maar Pico  zit alleen nog maar op de grond van de kooi, waar ik dus ook het voer en water heb neergezet. Hij is rond de 4-5 weken oud en kan nog niet goed met zijn snavel en poten door de kooi klimmen. Dus die spiegel heeft hij nog niet ondekt :-)
Hij is wel na 1 dagje al eruit geweest, op de hand gezeten, lekker zichzel gewassen en eenmaal op mijn hand terug in de kooi bleef hij gewoon zitten. Goed teken vind ik.

Groetjes, Fiona (die heeft veel info van deze goede site af kan halen!!)

Barbara

Ben ik ook weer Fiona, ik hou je in de gaten hier!... grapje! Ik snuffel altijd overal rond hier....

Ik bedenk me nu opeens dat veel mensen hier hun valkje nog bijvoeren met de hand op de leeftijd van Pico, of is dat alleen met handopfok? t Zal vast wel goed zijn hoor, maar ik vroeg het me even af... dus als iemand t ff wil ophelderen... tnx!

Groetjes,

Barbara

Fiona

Gaaaaap, moet echt naar bed hoor :-)
Ik lees dat ook veel hier ja, Barbara, van dat voeren. Ik weet trouwens niet helemaal hoe jong Pico is, zal morgen esther even bellen. (had gemaild maar geen reactie) vind ik wel leuk om te weten.
Ze zei dat hij net was 'uitgevlogen' en sinds een paar dagen zelfstandig at. Via alle info ga ik er dus vanuit dat hij een week 4-5 is. In haar advertentie van 1 juli staat dat ze bijna zelfstandig zijn.

truste!

Barbara

Grappig dat jouw berichtje om 2:28 is geplaatst terwijl ik het nu lees om 0:30 ;-) De datum op je computer staat vast verkeerd.... Deze site is verslavend, ik zei t al... ;-)

Ellen

Volgens mij lees jij het een beetje verkeerd hoor Barbara.
Haar tijd is 00.02.28 .
Dus twee minuten over twaalf, volgens mij.

Groetjes Ellen. ..................... :D het is al laat he?

Barbara

eehh... ja.... ik zeg al niets meer  :-X  ;D

Fiona

..en dan toch weer vroeg uit de veren. :-)
Mijn toch stond inderdaad goed, laat he. :-p Ik zit nu op mijn werk, dus kan het niet controleren, maar als ik de volgende dag moet werken en ik zie half 3 ofzo staan of mijn computer, is het wel heel triest. Dan redt ik half 7 opstaan niet :-0
Dit gaat natuurlijk allang niet meer over een spiegel, ik weet niet hoe strikt lique *(zeg ik dat zo goed?) is?
:-)
Pico zit op zijn stokje een beetje naar de spiegel toe. Vanavond haal ik hem er uit. (ehm..de spiegel en Pico dus)

Groetjes, Fiona

Barbara

Valt wel mee hoor Fiona, zo lang er maar geen eeuwige kletsverhalen over niet-valk-gerelateerde onderwerpen hier staan, die horen in de koffiehoek. en echte welles-niets of ellenlange discussies zonder eind worden iet gewaardeerd. Meestal zet zij of een andere beheerder dan een berichtje neer dat het genoeg is en wordt het bericht afgelsoten voor verdere reacties. Maar zo bont wordt het volgens mij niet zo vaak gemaakt hoor!