3 augustus 2025, 07:07:03

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi,

Vandaag zijn we naar bobbejaanland geweest, het was droog gebleven en vrij rustig in het park; genieten dus ....

En we komen thuis en Bennie is uitgevlogen !
Beau zit door het gat te kijken, maar komt er niet helemaal uit.
Bas ( zijn nieuwe naam is Paco) is de oudste, maar blijft nog lekker eventjes zitten  ;).

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

danielle

Hoi Petra,
Hoe gaat het met jou en je valkjes?
Hoe doen de kleintjes het? Hoe oud zijn ze nu eigenlijk?

Je krijgt een kroel van Spikey.

Groetjes van Danielle

*Petra*

Hoi Danielle,

Ze doen het echt super de super!
Het blok is al uit de kooi, en ze zitten al gewoon mee op de stok. Er wordt nog wel echt veel gevoerd, maar ze zijn ook een week of vijf nu. De kleinste is nu ruim 4 weken.
Volgende week ga ik er al een paar apart zetten, kijken hoe ze dat vergaat! De popjes zijn heel rustig, tja, het gaat gewoon super!

En vandaag ff onze lieve Twiedie in de picture:

ps. Geef je een dikke knuf terug aan Spikey  ;)!

Caroline

Ik weet dat ik welkom ben  ;) en vind het heel leuk om even aan te wippen maar ik denk dat het deze week niks wordt nu Sanne ziek is en Ed donderdag en vrijdag middagdienst heeft.  :-\ Met 4 kinderen komen heb ik echt geen zin in.  ::)

Prikken we gewoon een andere datum, oké??

Groetjessssssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Anja

Fijn te lezen dat alles goed gaat met de jonkies en natuurlijk ook je andere valkjes.
Wat een schitterende foto van Twiedie zeg.

Groetejs Anja

Hermien

Lijkt me ook reuze spannend om jonkies te hebben. Maar ja, daar heb ik in mijn uppie geen tijd en ruimte voor. En met drie 'mannetjes' zullen er niet gauw eitjes komen......dacht ik zo......hihihihihi.

*Petra*

Hoi Anja,

Dank je wel, het is en blijft een lekker kroelkkippie  ;D!

Hoi Hermien,

Met 3 mannekes zal dat niet meevallen, het is wel heel tijdrovend, maar ook heel erg leuk.
Nu heb ik wel het geluk dat het een zeer goed koppel is, broedt en voedt  goed, en plukken helemaal niet, dus dat is natuurlijk wel super relaxed.
Maar dan nog is het tam maken van de jonkies een hele klus, maar wel ook heel leuk om te doen!

Bello

Jeetje Petra, wat worden je jonkies al grooooooot.

Echt keigaaf he een nestje te hebben maar zoals je zegt petje af voor de kwekers onder ons die meerdere valkjes hebben met jonkies!!!

Een superkoppel is niet verkeerd ;D

Dorothé

ps. hebben ze al allemaal een nieuw baasje in de toekomst??
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Petra*

Hoi Dorothé,

Volgende week gaan ze al apart.
De lutino popjes hebben beiden een baasje en het oudste wildkleur mannetje ook. Het jongste wildkleurtje met de gele vlekjes wil ik misschien houden, maar ben nog niet zeker.
Dus tot die tijd maar even niet te koop zetten  ;D.

Bello

Groot gelijk geef ik je Petra, de vorige keer had je er zo'n moeite mee toen je je lievelingetje verkocht had.

En ieder valkje heegt och zo je voorkeur ;)

Bij ons was Yeentje mijn favorietje, en hij mocht alleen naar een superhuisje (bij ton en anja) en  (helaas mocht dit niet lang duren) en daarom is hij terug bij ons gekomen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Peggy

Hey Petra,  de foto van Twiedie vind ik echt wel gaaf!!  wat een heerlijk koppie heeft da kippetje zeg  :D  Hij is toch echt wel mijn favo hoor...ik weet niet of ik hem nog terug kan geven wanneer hij hier verblijft tijdens jullie vakantie  ;) 

Alweer 3 valkjes gereserveerd?  goed goed..ik zou,deze keer, je favorietje gewoon houden hoor...lijkt ie met zijn gedrag ook op Doerakje??  als dat zo is,  dan zou ik hem zeker houden !!!

gewoon maar een tip .

Geef je het verliefde stel een dikke kus van mij  :-* :-*

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

Hey Peg,

Long time no see  ;).
Tja, Twiedie is wel een apart vogelke; hij krijgt ook echt van iedereen een kroel. Hij vraagt er ook zo duidelijk om!
Vanmiddag kwam het toekomstig baasje van Paco (Bas) kijken, en Twiedie hong met zijn hele kopje uit de kooi. O ja, zei hij; jij wil een kroel. En zo windt Twiedie iedereen om de vinger  ;D. En ja, jou dus ook Peggy..

Ja, 3 valkjes gereserveerd, de 2 popjes eigenlijk toch nog zowat tegelijk.
En ja, Doerakje ... zo is er maar eentje hoor  ;).

Ik ga het verliefd stelletje een dikke smakkerd geven  ;).

Groetjes Petra

Paco, oudste uit het nestje  :-*

Caroline

Prachtig!!  :-*

Super joh, alweer alle 3 gereserveerd .... en die laatste .... denk nog maar eens goed na .... je had zo'n verdriet na Doerakje.  :'( Maar .... er is naturlijk maar één Doerakje, deze zal vast wel een andere manier hebben waarmee hij je hartje verroverd.

Fijn weekend en moederdag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Goede morgen,

10 valkjes Ik zag zojuist een berichtje in het dagboekje van Peggy  8).
Dus nu hier ook maar de bekendmaking, Bo en Dirkje zijn ´voorlopig´ bij ons. Ze vermaken zich prima, zijn al langzaam steeds beter aan het wennen aan mij, Dirkje zingt de mooiste serenades  ;D! Ik vind het 2 prachtige valkjes, lekker stevig, mooi in de veren, mooie staarten, mooie kuifjes, mooie kleuren, best symmetrisch. Eindelijk zitten er 2 bontjes in mijn voliere, ik ben er heel erg blij mee  ;D!
En als ze terug gaan naar Peggy, dan heb ik deze tijd van ze genoten, en als ze mogen blijven, tja, super natuurlijk  ;).
Maar we kijken samen rustig hoe het zal verlopen....

Terwijl ik hier zit te typen, hoor ik geluidjes die ik niet helemaal kan plaatsen... ja, het zijn wipgeluidjes, maar niet die ik gewend ben..
Ik kijk meteen naar Sweety en Noeka, maar nee, het zijn Bo en Dirkje  :o! Zie je dat ze zich al aardig thuis voelen  ;). 

Groetjes Petra   :D