4 mei 2025, 19:39:03

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Riny op  1 oktober 2006, 11:43:03
Hoy Saar
Ik zou het echt niet weten,hier heb ik het nog nooit gezien.
Zou het niet zo kunnen zijn dat vader of moeder een bad genomen heeft,en daarna het blok in is gegaan?
Groetjes Riny :D

Die 2 waren kurkdroog :P
Nou dan zullen ze wel zweten :P
Maar ik blijf t raar vinden dat z'n kropje zo klein blijft. :-\
Ik maak daar wel even een paar foto's van.
groetjes Saar :-*

Mara

Gelukkig leeft die kleine nog, en of ze zweten, ik heb geen idee....hoop dat het gauw allemaal goed komt.

Liefs

Mara

Saar

Nou het donsje leeft nog steeds :D
Ik heb dan alleen weer eens een verrassing tussen mijn valkies ;D Het oudste donsje is volgens mij een bonte :D
een gele kuif en grijze vleugels.. Maar dat betekend dan dat de wildkleur de vader niet is(heeft geen wit vlekje achterop z'n kop)... dat betekend dan dat de lutino man de vader is... die moet dan split bont hebben... dan krijg ik dit:

Moeder:bont
Vader:lutino split voor bont

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont {X1:  lutino}
50% bont split voor {X1:  lutino}

pop afkomst:
50% lutino split voor bont
50% bont lutino

straks foto's :)

Saar

hoi
Vanmiddag keek ik uit t raam, toen zag ik dat de valkjes aan t gaas hingen om te douchen ;D ;D even 2 foto's van gemaakt:

Het 1e donsje:

het 2e donsje:

het 3e donsje... vergeleken met die andere 2 heeft ie een mini-krop :-\:

en tot slot nog 2 foto's van mama valk op de donsjes:

*Esther*

Hoi Saar,

Ik ben gek op bont!

Dat de wildkleur geen vlekjes heeft zegt niks hoor. Hij kan dan evengoed split bont zijn.

Leuk he een bontje. Dat blijft altijd lang spannend in hoe ze er uit komen te zien.

gr Esther

Saar

Ik ben ook benieuwd.
Ik moet denk ik dan nog 1,5 week wachten.
Dat duurt heel erg lang ;D

Mara

Hey Saar

Wachten duurt altijd zo lang...*zucht*...weet er alles van. Wel leuke foto's van die douche scene.

Groetjes

Mara

Saar

Citaat van: Mara op  1 oktober 2006, 21:14:19
Hey Saar

Wachten duurt altijd zo lang...*zucht*...weet er alles van. Wel leuke foto's van die douche scene.

Groetjes

Mara

dank je voor t compliment.

Ineke

Mooie foto's Saar, vooral waar de papa voert terwijl jij t kleintje vast hebt.
Hoe is t nu met t kleintje? Kan t niet zijn dat het zuur wat in t kropje zat eruit gekomen is, omdat ze allemaal zo nat waren en niet gebadderd hadden?

Saar

Citaat van: Ineke op  2 oktober 2006, 10:11:04
Mooie foto's Saar, vooral waar de papa voert terwijl jij t kleintje vast hebt.
Hoe is t nu met t kleintje? Kan t niet zijn dat het zuur wat in t kropje zat eruit gekomen is, omdat ze allemaal zo nat waren en niet gebadderd hadden?

Ik heb er zelfs aan geroken, en t rook gewoon fris ::) Dus wat t nou geweest is ??? ???
En ik weet inmiddels ook hoe t kon dat t binnenhok zo stonk ::) Ik had 2 dagen ervoor een flesje eivoer opgehangen, en de man en de pop gingen er meteen van eten... Dus ik denk dat de combinatie van de poep van de vogels en de combinatie van t 'gekoeide voer' was ::) want t eivoer is op, t hok is weer schoongemaakt, en de lucht is weg ::) ::) Ze hebben ze dus gewoon veels te veel eivoer in een keer gegeven :P Maar dat is dus t probleem.... dan weet ik in ieder geval waar t vandaan komt ;D

Over het donsje, daar ga ik straks even naar kijken... T regent nu hier... en ik moet t bed verschonen, stofzuigen en de vogels een schoonhuisje geven.. dus dat eerst even doen :) dan straks weer met de camera naar beneden om foto's te maken. Een oogje ging wel al open, dus ik begin te twijfelen of t nou aan z'n bekje ligt, of  aan die krop die niet wilt inzakken... en ik denk dat t laatste t geval is :-\ Maar hij gaat wel vooruit... maar heel erg langzaam :-\

Saar

Het donsje leeft nog :D
en hij ziet er goed uit dus ik heb nou wel weer een beetje hoop :D

Saar

Hoi
Ik heb net even mijn valkes grit,eivoer en trosgierst gegeven.
Toen ik bij de valkjes ging kijken, nam ik ze alle3 op m'n hand... En tot mijn verbazing is de kleinste heel erg hard gegroeid :D :D
Daar ben ik zooooooooo blij mee!! :D

Caroline

Citaat van: Saar op  2 oktober 2006, 10:56:45

En ik weet inmiddels ook hoe t kon dat t binnenhok zo stonk ::) Ik had 2 dagen ervoor een flesje eivoer opgehangen, en de man en de pop gingen er meteen van eten... Dus ik denk dat de combinatie van de poep van de vogels en de combinatie van t 'gekoeide voer' was ::) want t eivoer is op, t hok is weer schoongemaakt, en de lucht is weg ::) ::) Ze hebben ze dus gewoon veels te veel eivoer in een keer gegeven :P

??? ??? ???

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met: "2 dagen ervoor"

Als je een nestje hebt moet je toch enkele malen per dag, vers eivoer aanbieden?? Dat is toch wat de ouders de jongen te eten geeft.

Ik weet het niet hoor, heb nog nooit een nestje gehad maar lees dit altijd bij andere kwekers.

Als het zo stinkt mag je wel opletten dat de ouders dit niet meer voeren, dan is het namelijk bedorven.

Succes!!  :D

Oh, je foto's vond ik geweldig!! Vooral die in de regen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

T eivoer was op.
Dus dat moest eerst gehaald worden. Het eivoer zelf was niet bedorven dat rook goed. Maar ze vinden t zo lekker, dat ze zich er helemaal vol mee eten, en dat ze dan alleen of heel veel eivoer  aan de jongen geven ipv gewoon voer. Heb ik ook gehad met de grasparkietjes. Die gaven op een gegeven moment zoveel grit, dat de jongen roze poepies kregen ::) terwijl het er toch gewoon standaard in de voliere hangt. ::) met ander woorden: ze hebben er gewoon teveel van gegeten :)

Riny

Hoy Saar
Als ik jonkie's heb, bied ik afhankelijk van het weer, iedere dag 2 of 3x vers eivoer aan.
En ik ben helemaal verliefd op de mama van je donsjes.
Groetjes Riny :D