5 mei 2025, 00:08:45

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 5 mei 2006, 19:00:06

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Riny op  3 oktober 2006, 10:35:25
Hoy Saar
Als ik jonkie's heb, bied ik afhankelijk van het weer, iedere dag 2 of 3x vers eivoer aan.
En ik ben helemaal verliefd op de mama van je donsjes.
Groetjes Riny :D

Ik heb een flesje in de voliere hangen :)
dat is binnen een dag leeg. de andere vogeltjes zijn er ook helemaal gek op :) en ik vul hem ook maar voor de helft :) Sla krijgen ze ook iedere dag :) En t bontje is ook heel erg lief hoor :) normaal als ze jongen hebben kan je niet bij de valken in de buurt komen.. Deze dame kan je oppakken en even 'wegzetten' ;D
groetjes Saar :-*

Saar

Het kneusje leeft nog steeds...
hij pas onderhand 3 keer in t oudste valkje :-\
Ik heb net wel z'n kontje even schoongemaakt, er zat een hard poepje aan vast ::) de weg was gelukkig niet geblokkeerd :)
Toen t harde poepje eraf was, legde hij net weer een vers poepje in mijn hand ;D ziet er goed uit dus das mooi :)
de andere 2 groeien ook hard. De oudste word een hele mooie bonte :D Hij heeft een mooie felgele kuif en dan is t nu nog even afwachten wat voor kleur z'n vleugels precies worden. Jong nummer 2 word of wildkleur of cinnamon. Dat is nog even afwachten... jammer genoeg majaa je moet geduld hebben zeggen ze ::)

Saar

hoi
de 3 donsjes groeien hard :o
De oudste word een cinnamon bonte en is een enorme blaaskaak ;D de 2e word of een wildkleur of een cinnamon, de veertjes moeten daar nog uit de hulsjes komen, en de jongste krijgt een geel kuifje. Hij groeit wel maar heel erg langzaam ::)

Kyra en Moby zaten net weer eens te wipwappen ::) Kyra zag t alleen niet meer zitten en gooide Moby van d'r af ;D ;D Ik vond ze al zo stil :P Misschien dat ik straks wat foto's upload. Even afwachten of ik daar zin in heb vanmiddag :P

Saar

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Moby en Kyra zaten net WEER te wipwappen :o
Ik heb er foto's van gemaakt ;D dus die zet ik er vandaag wel even op.. pffff die 2 zijn erg... ze geven geen goed voorbeeld aan Stompie en de andere 2 grasjes die binnen zitten ;D
groetjes saar :-*

Saar

:censuur :censuur :censuur :censuur :censuur
Mijn 3 donsjes zitten onder de blauw/paarseplekken en mijn cinnamonbontje heeft zelfs bloed op z'n kuif >:( Ik heb t helemaal gehad met de lutinopop die t doet! grrrr ik heb besloten dat ik haar ga verkopen. Sinds zij erbij zit, worden mijn donsjes geplukt! >:( >:( De oudste was zo bang, dat die omviel! en de kleinste heeft moeite met lopen :(
groetjes een super >:( >:( Saar :-*

Riny

Hoy Saar
Dat kan ik begrijpen dat je boos bent.
Probeer anders eens de tip van Marianne, die gebruikte uierzalf en de kleintjes wersden niet meer geplukt.
Hopelijk werkt dat bij jou ook.
Groetjes Riny :D

Saar

Ik kan t proberen. Niet geschoten is altijd mis :)
Ik vraag zo wel even aan m'n schoonmoeder of we dat hier in huis hebben. Zoniet dan ga ik morgen wel even naar de winkel. Vanavond ga ik pa wildkleur, pa lutino en de pop maar weer in t binnenhok opsluiten :-\

Anja

Hoi Saar,

Kan me een beetje indenken dat je behoorlijk boos bent.
Het lijkt me zo zielig als ze dat gaan doen.

Wat ga je nu verder met de donsjes doen?
Hoop voor je dat de tip met uierzalf werkt.

Groetjes anja

Saar

Citaat van: elfelfje op 10 oktober 2006, 15:05:05
Hoi Saar,

Kan me een beetje indenken dat je behoorlijk boos bent.
Het lijkt me zo zielig als ze dat gaan doen.

Wat ga je nu verder met de donsjes doen?
Hoop voor je dat de tip met uierzalf werkt.

Groetjes anja

De ouders zelf doen t gelukkig niet. Dus ik sluit ze maar weer op :-\ Ik ga de jongen nu wat meer aandacht geven want ze zijn doodsbang :-\ maar we hebben geen uierzalf in huis, dus dan ga ik t maar even halen :-\
groetjes saar :-*

Anja

Hoi Saar,

Oh  :o  dan had ik het verkeerd begrepen. Dacht dat de ouders de jonge plukte.
Dan is het helemaal erg lijkt me.

Laat eens weten of het werkt die uierzalf. Ben daar wel benieuwd naar.

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: elfelfje op 10 oktober 2006, 15:09:02
Hoi Saar,

Oh  :o  dan had ik het verkeerd begrepen. Dacht dat de ouders de jonge plukte.
Dan is het helemaal erg lijkt me.

Laat eens weten of het werkt die uierzalf. Ben daar wel benieuwd naar.

Groetjes Anja

Is goed. Ik ga nu meteen naar de winkel om t te halen.
tot zo!

Saar

Ik kwam terug, ik ging meteen kijken bij de valkjes zat die :censuur :censuur pop weer m'n kleintjes te plukken >:(
Zelfs de kleinste heeft een pik op z'n kop :'(
Ik ga nu meteen de flesjes voer etc klaarmaken en dan de ouders opsluiten in t binnenhok.

Saar

Nou dat was makkelijk vangen ;D
Ik had allemaal lekkere dingen in t binnenhok gezet..
toen zaten de 3 valkjes binnen.. toen was t een kwestie van snel de voliere in en t kleppie van t binnenhok dicht doen :P

Ik keek naar buiten... en toen zaten de 2 lutino's te wipwappen :-\vandaag of morgen valt er weer een eitje kapot op de grond maarja dat heb ik liever, dan dat mijn valkies eronder moeten lijden.. En dan als ik iemand heb die de pop wilt hebben, dan mag de lutino man met de cinnamonpop een koppeltje vormen. Maar eerst maar afwachten of ik nu nog de valk kwijt raak :-\ en anders van t voorjaar proberen

Saar

Hoi
de jonkies worden goed verzorgd door de ouders.
De oudste is een cinnamon bonte, de 2e word volgens mij ook cinnamon en de jongste is ook een bontje, maar die heeft een rood lensje dus dat word misschien ook een cinnamon bonte :D
Straks plaats ik wel wat foto's.

Anja

Hoi Saar,

Hoe is het nu met het plukken?
Helpt het de uierzalf?

Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja