1 mei 2025, 09:08:18

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Caroline

Fijn dat je reserveringen langzaam binnenstromen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Caroline op 22 juni 2007, 10:23:10
Fijn dat je reserveringen langzaam binnenstromen.  :D

Hoi Caroline,

Ja dat is zeker fijn, ik ben er dan ook erg blij mee.

Vandaag zijn er weer 2 valkjes uitgevlogen, de cinnamon opaline witmasker en de opaline lutino. De cinnamon opaline witmasker is echt een heel erg mooi vogeltje, de parels zijn allemaal mooi verdeeld en zij zit echt mooi in de veren ;

En zometeen ga ik de kooi schoonmaken en ontsmetten, tenminste als het stopt met onweren, het dondert echt heel hard hier.

Groeten Rob

Rob S

Het oudste lutino valkje, een opaline. Gereserveerd ;D

Het cinnamonnetje, nog vrij

Het jongste lutinootje, misschien bont maar dat durf ik niet zeker te zeggen. Nog vrij

En nog een keer van de achterkant, speciaal voor Bonnie ;)

En de jongste cinnamon opaline witmasker. Ook nog vrij

Dat waren ze alweer.
Groetjes Rob

Rob S

22 juni 2007, 22:31:22 #663 Last Edit: 22 juni 2007, 22:36:42 by Rob S
En het jonge getekende cinnamon witmasker popje zit in haar kooi ;D! Het is echt wel een heel grote kooi voor 1 valkje, dus nummer 2 zal over een tijdje wel volgen. Dat moest zelfs van mijn ouders, omdat het valkje anders maar zo alleen zat. Het is wat, eerst mag het niet, en dan mag je er zo ineens 2 binnen hebben ;D.

En dan nog weer even wat anders, morgen ga ik de broedblokken uit de voliere halen en gaat het koppel gepareld x witmasker cinnamon getekend samen met kroost de voliere in. Dit omdat er in de vakantie een periode niemand thuis is en de buurman dan voor de vogels gaat zorgen. Zo heeft hij er minder werk mee dan dat de blokken vol met jongen zitten en ze verdeeld zitten op 3 plekken ;). Als ik weer ben van vakantie gaan de blokken er misschien nog 1 ronde in, of er gaan 2 koppels nog 1 ronde de kweekkooi in, maar daar ben ik nog niet over uit.

Groetjes Rob

margreet

hallo Rob,

Veel pezier met je binnenvalkje, je ouders hebben gelijk, alleen is maar alleen.

groetjes Margreet

Peggy

hoi Rob,  je hebt weer mooie foto's gemaakt maar dat kan ook niet anders met zulke mooie valkjes.Je hebt groot gelijk dat je het getekende valkje zelf houdt. Is echt een prachtvalkje!
Fijn dat je al enkele reserveringen hebt.Ga zo door ;D
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi rob,
Mooie foto's weer!
Fijn dat er wat reserveringen zijn!
Leuk dat je ook een tweede valkje binnen mag houden, dat is voor de valkjes inderdaad ook wel gezelliger :)
Geniet ervan!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mandy

Tof dat je toch valkjes binnen tam mag maken. ;)
Hopelijk kom je dan makkelijker van je valkjes af.
Het is altijd erg vervelend als je met valkjes blijft zitten.
Als ze wat ouder zijn en niet meer naar een huiskamer kunnen vind je er vaak nog wel kwekers voor maar duurt vaak even. En nu komt er toch een slappe tijd aan met de zomer.
Ze zijn in ieder geval wel mooi genoeg. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

Citaat van: margreet op 22 juni 2007, 22:39:23
hallo Rob,

Veel pezier met je binnenvalkje, je ouders hebben gelijk, alleen is maar alleen.

groetjes Margreet

Hoi Margreet,

Dank je, en ik had echt niet verwacht dat ik ooit een valkje hier binnen zou krijgen. En het mooie van alles is dat mijn pa er bijna nog gekker mee is dan ik :P

Citaat van: Peggy op 23 juni 2007, 10:49:36
hoi Rob,  je hebt weer mooie foto's gemaakt maar dat kan ook niet anders met zulke mooie valkjes.Je hebt groot gelijk dat je het getekende valkje zelf houdt. Is echt een prachtvalkje!
Fijn dat je al enkele reserveringen hebt.Ga zo door ;D
Gr Peggy

Dank je Peggy ;D

Citaat van: til op 23 juni 2007, 12:20:04
Hoi rob,
Mooie foto's weer!
Fijn dat er wat reserveringen zijn!
Leuk dat je ook een tweede valkje binnen mag houden, dat is voor de valkjes inderdaad ook wel gezelliger :)
Geniet ervan!
Groetjes Anke

Hoi Anke,

Ja met de reserveringen ben ik ook erg blij, kom ik er toch van een paar valkjes af.

Citaat van: Mandy op 24 juni 2007, 02:39:48
Tof dat je toch valkjes binnen tam mag maken. ;)
Hopelijk kom je dan makkelijker van je valkjes af.
Het is altijd erg vervelend als je met valkjes blijft zitten.
Als ze wat ouder zijn en niet meer naar een huiskamer kunnen vind je er vaak nog wel kwekers voor maar duurt vaak even. En nu komt er toch een slappe tijd aan met de zomer.
Ze zijn in ieder geval wel mooi genoeg. :)

Hoi Mandy,

Ik ga eerst proberen om mijn eigen valkje tam te maken, en dan kijk ik wel verder naar de andere valkjes hoe ik dat ga doen. Het is voor mij ook pas de eerste keer dat ik een vogel tam maak. ;)

Het tam maken schiet trouwens al wel aardig goed, net even een uurtje met het valkje zonder naam bezig geweest. In het begin moest ie weer niets van me weten, hele tijd happen en bijten naar mijn vingers. Zelfs met trosgierst in de hand moest hij er niets van hebben. Totdat ik met sla aan kwam zetten, toen was het gauw gebeurd en ging hij vanzelf op mijn vinger zitten en sla uit mijn hand eten. Even later liet hij de sla vallen en bleef rustig zitten, en kom ik hem zo kroelen. Dit een half uurtje gedaan en eens kijken wat voor effect het heeft gehad. Vanavond nog maar een keertje wat doen.

Suggesties voor namen voor dit valkje zijn zeeeeer welkom ;D

Groetjes

Anja

Hoi Rob,

Wat heb jij prachtige jonge valkjes zeg. en wat leuk dat je nu ook een binnen valkje hebt. Ik lees dat je pa er ook helemaal gek mee is. Werkt aanstekelijk hè ;) ;) ;)
Je vroeg om namen. Aangezien ik 11 valkjes heb en alleen maar namen met een Y kan verzinnen............nee hoor grapje.
Kijk eens op onderstaande link misschien doe je daar een idee op.

http://www.bordercollies.nl/dnames.shtml of op www.babynames.com of hier op de site bij namen.

Groetjes Anja

Rob S

Citaat van: Anja op 25 juni 2007, 18:04:19
Hoi Rob,

Wat heb jij prachtige jonge valkjes zeg. en wat leuk dat je nu ook een binnen valkje hebt. Ik lees dat je pa er ook helemaal gek mee is. Werkt aanstekelijk hè ;) ;) ;)
Je vroeg om namen. Aangezien ik 11 valkjes heb en alleen maar namen met een Y kan verzinnen............nee hoor grapje.
Kijk eens op onderstaande link misschien doe je daar een idee op.

http://www.bordercollies.nl/dnames.shtml of op www.babynames.com of hier op de site bij namen.

Groetjes Anja

Hoi Anja,

Bedankt voor de links van de namen ;D, alleen is het waarschijnlijk verspilde moeite...Sinds dat het valkje binnenzit heeft mn pa last van uitslag op zijn armen, en het jeukt ontzettend; zegt hij. Waarschijnlijk allergisch dus >:(, en als het tegenzit moet het valkje weer naar buiten >:(

Groetjes

Anja

Hoi Rob,

dat hoeft niet persee. Als je het valkje op je arm hebt zitten, ik bedoel dan een blote arm, dan krijg je krasjes van de nageltjes en dat gaat jeuken. Dat heb ik zelf ook. Als ik dus een shirt met mouwen aan heb dan heb ik nergens last van.
dus als het geen uitslag is moet het bijtrekken en zijn er morgen alleen nog maar krasjes zichtbaar en dan jeukt het ook niet meer.
Ik hoop voor je dat het geen uitslag is.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Rob

Ik sluit me bij Anja aan. Vaak zie je die kleine krasjes niet. Ik heb het ook een keer gemerkt toen ik onder de douche stond omdat het zo prikte.

Mara

Rob S

Citaat van: Anja op 25 juni 2007, 18:44:06
Hoi Rob,

dat hoeft niet persee. Als je het valkje op je arm hebt zitten, ik bedoel dan een blote arm, dan krijg je krasjes van de nageltjes en dat gaat jeuken. Dat heb ik zelf ook. Als ik dus een shirt met mouwen aan heb dan heb ik nergens last van.
dus als het geen uitslag is moet het bijtrekken en zijn er morgen alleen nog maar krasjes zichtbaar en dan jeukt het ook niet meer.
Ik hoop voor je dat het geen uitslag is.

Groetjes Anja

Citaat van: Mara op 25 juni 2007, 19:09:48
Hoi Rob

Ik sluit me bij Anja aan. Vaak zie je die kleine krasjes niet. Ik heb het ook een keer gemerkt toen ik onder de douche stond omdat het zo prikte.

Mara

Hoi Mara en Anja,

Het zijn geen krasjes, het zijn bultjes. Dus ik vrees er voor dat het wel uitslag is...

Anja

Hoi Rob,

Dat zou idd erg jammer zijn. Kan je vader zich niet eerst laten testen of vraag ik nu heel veel? Dan weet je het ook zeker. Is je vader buiten nooit in aanraking geweest met je valkjes want dan zou hij het toch ook moeten hebben.

Groetjes Anja