4 mei 2025, 01:06:31

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Als ik het goed zie krijgt dit valkje absoluut geen kale plek op haar kop, is zij er nog en wat zijn haar splits?

Rob S

Hoi Bonnie,

Die ga ik binnenkort wel een keertje maken, maak ik ook direct foto's van de andere jongen en dan kan ik de advertenties weer updaten.

Zoals het er nu naar uitziet zit er een bonte opaline lutino tussen. Her en der zitten wat verdwaalde parels en de vleugels zijn een stuk lichter dan de rug. Dat bont zal wel door het bonte mannetje komen en de trio's die hier weer dagelijks plaatsvinden van de lutino opaline man, de bonte man en de cinnamon opaline pop. Maar als er een bonte tussenzit betekent dat ook dat de cinnamon opaline pop split bont is. En dus dat de jongen kanssplit bont zijn.

Groetjes

Rob S

Dat valkje is er zeker nog, en ook nog niet gereserveerd. Welke dat zo is weet ik niet, maar er zit een gewone opaline lutino in het blok en nog een opaline lutino die volgens mij bont is. Als dat zo is is het andere lutinootje split bont.

Groetjes

Rob S

Ik maak wel direct even foto's van de opaline lutino's, dan kunnen jullie meedenken of het bont is of niet

Rob S

Lutino opaline pop

Bonte? opaline lutino pop

Hier lijkt het alsof er een paar parels zitten, ik hoop dat jullie dat ook kunnen zien ondanks de wazige foto.

Het cinnamonnetje

Cinnamon opaline witmasker

En de mams van dit nestje

Groetjes

•=Bonnie=•

Hey Rob,

Ik wil, nu de lutino-geelwang niet door gaat, graag een lutino pop. Liefst opaline bont of opaline split bont. Voorwaarde is wel dat ze geen kale plek op de kop heeft en echt mooi van formaat is omdat de man die ik eraan wil koppelen ook al split lutino is.

Rob S

Hoi Bonnie,

Bij de vorige jongen van dit koppel groeide de kale plek zo'n beetje helemaal dicht als de jongen een week of 2 uitgevlogen waren. En of het ene lutino bont is of niet, ik durf het niet zeker te zeggen, maar het lijkt er wel veel op.

Oja, er is weer een witmaskertje geboren. Uit een van de overgelegde eitjes van de bonte opaline witmasker pop. Dit jonge valkje ligt nu bij het getekende koppel, dat zelf alsmaar onbevruchte eitjes legde. Hopelijk voedden ze dit jong wel goed op..

Groetjes

Rob S

De getekende cinnamon witmasker, als het doorgaat blijft ze hier en wordt ze tam gemaakt ;D

Van de andere kant.

De albino, nog te reserveren

De cinnamon opaline witmasker, nog te reserveren

Van de zwaar bonte witmasker kon ik geen fatsoenlijke foto's maken, vrij beweeglijk valkje...

Groetjes Rob

Anke

Wat een leuke foto's weer ;D
Goed om te zien dat de veertjes weer aan het teruggroeien zijn!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 19 juni 2007, 20:57:59
Hoi Bonnie,

Bij de vorige jongen van dit koppel groeide de kale plek zo'n beetje helemaal dicht als de jongen een week of 2 uitgevlogen waren. En of het ene lutino bont is of niet, ik durf het niet zeker te zeggen, maar het lijkt er wel veel op.

Oja, er is weer een witmaskertje geboren. Uit een van de overgelegde eitjes van de bonte opaline witmasker pop. Dit jonge valkje ligt nu bij het getekende koppel, dat zelf alsmaar onbevruchte eitjes legde. Hopelijk voedden ze dit jong wel goed op..

Groetjes

Die kale plek groeit dan niet dicht, de veren er omheen worden zo lang dat ze hem goed afdikken. Maar dat valkje op die ene foto die je liet zien leek gewoon stekels over de hele kop tot achter de kuif te hebben en dat zou prachtig zijn.

Als zij er nog is, wat zijn haar ouders en kan je eens een foto van die kop maken?

Rob S

Hoi Bonnie,

Die zal ik binnenkort een keer maken, dat zal wel in het weekend worden denk ik. Ik ben op dit moment erg druk met school, nog 1.5 week en dan de tentamens nog ::).

Maar goed, gister zag ik op marktplaats een papegaaienkooi staan, en daar ga ik straks om half 10 nog even kijken of dat wat is. Zo ja, dan gaat die mee en ga ik het getekende jonkie tam maken ;D

Groetjes Rob

Rob S

En de kooi is thuis, wel een beetje oud maar wel goed ;D. En er passen zat 3 valkjes in, ik dacht dat die veel kleiner was. Dus dan komt mn valkje ook niet alleen straks ;D

Vrijdag ga ik de kooi even ontsmetten, en inrichten en dan kan het valkje dr in, want die is op dit moment al 2 weken uitgevlogen en eet al zelfstandig.

Groetjes Rob

Anke

Leuk dat je een mooie kooi hebt gevonden :)
Veel plezier met tam maken!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

margreet

hallo Rob,

Wat leuk dat je een valkje tam mag maken, en gelijk een kooi die groot genoeg is voor meer. Slim hoor ;D ;D.
Het is ook een heel mooi valkje, veel plezier ermee.
Succes met je tentames.'

groetjes Margreet

Rob S

Hoi Margreet,

Ja de kooi is iets groter dan de bedoeling van mijn ouders was, maar voor 10 euro laat ik deze niet staan :P.

Er is weer een valkje gereserveerd, een opaline lutino. Hopelijk begint het nu dan eindelijk een beetje te lopen met de reserveringen.

Groetjes