2 mei 2025, 04:23:30

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Rob

Mooie foto's van die splendids.

mara

Sally

Hallo,

Echt wel schatjes die splendidjes ze :).

groetjes

Rob S

Dank jullie ;D

Ik heb maar besloten om binnenkort de blokken uit de voliere te halen. Wel pas als de jonge vogels die er nu nog inzitten allemaal uitgevlogen zijn hoor ;). De reden hiervoor is dat ik gewoonweg niet van mijn jonge vogels af kom. Door de blokken weg te halen blijf ik in ieder geval niet een hele winter zitten met een overvolle voliere. De koppels in de kweekkooien mogen nog wel een ronde doen. Het getekende koppel is daar nu mee bezig, die zitten ondertussen op eieren van de bonte opaline witmasker pop. Ze leggen zelf toch alleen maar onbevruchte eieren. Het koppel gepareld x witmasker cinnamon getekend zit nog met 4 jongen in de kweekkooi en zullen over anderhalve week ook wel aan de 2e ronde beginnen.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

da's een hele beslissing. Balen dat je er niet af komt, enig idee waaraan dat kan liggen?

Peggy

Hoi Rob

Leuke foto's zeg van je splendids. Mooie kleuren hebben die vogeltjes.
Kunnen je valkjes in de voliere ook naar een soort van binnenhok/ruimte ( niet de broedhokken ) als het kouder wordt?
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Rob S

Citaat van: Peggy op 14 juni 2007, 09:34:48
Hoi Rob

Leuke foto's zeg van je splendids. Mooie kleuren hebben die vogeltjes.
Kunnen je valkjes in de voliere ook naar een soort van binnenhok/ruimte ( niet de broedhokken ) als het kouder wordt?
Gr Peggy

Hoi Peggy,

Ja dat kunnen ze zeker. Als je de foto's van mijn voliere bekijkt, zie je in het midden van de voliere een grijze plaat zitten. Die kan ik eruit halen en dan kunnen ze naar het binnenhok. Die heb ik er op dit moment express in laten zitten, want een tijdje geleden miste ik een pas uitgevlogen duifje. En die zat dus in het binnenhok, en als ik hem niet had gevonden had hij het waarschijnlijk niet gered ;).

Citaat van: Bonnie op 14 juni 2007, 00:26:14
da's een hele beslissing. Balen dat je er niet af komt, enig idee waaraan dat kan liggen?

Hoi Bonnie,

Ja dat is inderdaad een hele beslissing. Ik denk dat het komt omdat ik de jongen niet tam kan maken, ik mag ze niet binnen hebben van mijn ouders. En ik krijg ook heel vaak reacties van geinteresseerde mensen dat ik te ver weg woon. Maar daar is moeilijk wat aan te veranderen ;)

Groetjes Rob

moonwitch (diana)

Hoi Rob

Ik heb ook vaak hetzelfde pobleem.
Als ik jongen heb raak ik ze niet kwijt, en als ik niks heb zitten wordt ik constant gebeld door mensen die een valkje willen.
Erg vervelend is dat.
Hopelijk raak je wat je heb toch nog kwijt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mara

Hoi Rob

Daarom kweek ik dus ook niet omdat ik voornamelijk wildkleur jongen krijg. En die raak je dus bijna niet kwijt. Maar ik vind je valkjes echt heel erg mooi hoor, maar heb er helaas geen plek voor.

Mara

Rob S

Citaat van: Mara op 14 juni 2007, 18:15:37
Hoi Rob

Daarom kweek ik dus ook niet omdat ik voornamelijk wildkleur jongen krijg. En die raak je dus bijna niet kwijt. Maar ik vind je valkjes echt heel erg mooi hoor, maar heb er helaas geen plek voor.

Mara

Hoi Mara,

En daarom kan ik nu ook geen wildkleurtjes meer kweken ;). Ik dacht net zoals jij doet, maar wou wel kweken. Dus nam ik wat andere mutaties, maar dat helpt ook niet echt.

Citaat van: moonwitch op 14 juni 2007, 14:09:56
Hoi Rob

Ik heb ook vaak hetzelfde pobleem.
Als ik jongen heb raak ik ze niet kwijt, en als ik niks heb zitten wordt ik constant gebeld door mensen die een valkje willen.
Erg vervelend is dat.
Hopelijk raak je wat je heb toch nog kwijt.
Groetjes diana

Ja dat is erg balen >:(

Peggy

Dank je wel Rob voor je uitleg wb binnenhok.Weet ik dat ook weer ;D
Idd jammer dat je je jonkies niet 'kwijtraakt' want ze zijn echt erg mooi.  Voor mij woon je simpelweg te ver,helaas.
Succes ermee.
Gr peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Esther*

Tja, ik heb hier de dierenwinkel gevraagd of zij ook valkjes aannemen. Maar daar had hij al een adresje voor. Wel jammer want ik vind het een goede dierenzaak.
Gelukkig heb ik nu niet zo veel valkjes gehad van de 1e ronde.
Krijg je ook geen reacties op marktplaats?

Ik merk het met name bij de konijnen. Er zal nu even geen animo zijn ivm de naderende zomervakantie.
Misschien dat je een overbruggingsperiode kunt aanbieden (op voorhand al)?

gr Esther

Rob S

Hoi Esther,

Hier in de buurt zit ook een goede dierenwinkel, met een redelijke vogelafdeling. De baas van die winkel kweekt zelf ook met vogels dus die weet er wel het een en ander vanaf. Daar zijn dan ook mijn 2 lutino's van de vorige ronde heengegaan.

Ik heb via marktplaats 2 reacties gehad in 3 weken tijd. 1 van die mensen heeft nu het zwaar bonte witmasker mannetje gereserveerd ;D. Verder heb ik nog geen reacties, op geen enkel valkje. En dat terwijl ik nu al 2 keer nieuwe advertenties heb geplaatst >:(

Groetjes

*Yvon

Hoi hoi

Wat balen zeg dat je je prachtige valkjes niet zo snel kwijt raakt.  :-\
Het zijn ondanks dat ze geplukt zijn prachtige beestjes.  :-*
Ik vind ze zo eigenlijk heel erg grappig eruit zien.  ;D
Maar daar heb jij niks aan.  :-\
Misschien zou je ook op deze sites een adv. kennen zetten ?

http://www.vogelarena.com/

http://www.vogelmarktplaats.nl/

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rob S

Hallo allemaal,

Er zijn ondertussen al 4 splendidjes uitgevlogen ;D. Ze kunnen direct al erg goed vliegen, veel beter dan die valkparkieten. Dat zijn echt stuntelaars vergeleken met splendidjes. Ook beginnen de splendidjes al zelfstandig te eten.

De jonge valkjes doen het ook goed, de getekende zit al bijna helemaal weer in de veren, en ook bij de rest groeit het goed aan. De getekend is trouwens een schat en een pracht van een valkje. Ze blijft nog steeds rustig op mijn vingers zitten en is erg gek op kroelen ;D.
De veren die teruggroeien zijn bijna allemaal wit, en het is een bijna perfect getekende valk. Geen foute borstveren, geen foute staartveren, geen foute veren op de rug, en op het koppie is het tot nog toe ook allemaal wit. Alleen het is jammer dat ze niet symmetrisch getekend is.

Waarschijnlijk ga ik deze zelf houden om tam te maken. Mijn pa heeft z'n mond voorbijgepraat en daar ben ik dus maar even bijdehand op in gesprongen en nu mag ik er 1 tam maken ;D.

Groetjes

•=Bonnie=•

We willen natuurlijk wel heel graag foto's van dat valkje zien :)

Zeg jouw opaline lutino's, zijn die bont of split bont?