2 mei 2025, 00:21:30

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Wilma1

EEn fantastische up date....wat een moie ruimte hebben jullie daar  :P.....

Goed dat je broertje zo alert reageerde, er hadden anders misschien slachtoffers gevallen, onder de vogesl..hopelijk valt het mee met het diamantduifj en is die alleen geschrokken ???

Een valk heeft zeer goede ogen  :o en is super snel en slim..
Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rob S

Citaat van: Wilma1 op 18 januari 2007, 20:15:28
EEn fantastische up date....wat een moie ruimte hebben jullie daar :P.....

Goed dat je broertje zo alert reageerde, er hadden anders misschien slachtoffers gevallen, onder de vogesl..hopelijk valt het mee met het diamantduifj en is die alleen geschrokken ???

Een valk heeft zeer goede ogen :o en is super snel en slim..
Wilma

Hoi Wilma,

Ja das echt super, zoveel ruimte om het huis. Gelukkig ben ik niets anders gewend ;D

En ja ik ben heel blij dat mn broertje zo snel reageerde, en dat terwijl hij eigenlijk een hekel aan die vogels hebben omdat ze "zoveel lawaai" maken. Maar ik vrees er wel een beetje voor dat die roofvogel weer terugkomt, want hij weet dat er nu wat te halen valt...

Groetjes Rob

Wilma1

Misschien iets op delen VOOR de voliere hangen wat beweegt ??? Of op een stok in de grond er vlakbij... folie stukjes in strengen ??? Weet niet OF dat afschrikt of dat alleen de  valkjes er bang van worden das ook de bedoeling niet  :-\

Zo hebben wij last van reigers die op de loer "liggen" voor de vijver en op elke manie hun kan zien....zelfs OP het net lopen  :o wat er dan overheen lag en er ONDERDOOR als het TE hoog lag  ::) Nu zijn vissen ook slim en de grotere duiken geheel naar beneden...de wat kleinere zijn telkens het slachtoffer helaas.

Zelfs onze  8 poezen deert de reiger niet, hij daagt ze uit en vliegt op de pergola, wacht tot de kat dichtbij hem is  :o en vliegt naar de ander kant om hetzelfde te doen  ::) :P...heen en weer dusen de katten geven het echt op.

Met een valk zal het net zo zijn, denk ik, het hoort bij hun natuur...alhoewel ik het OOK mooie vogels vindt...ik heb ze gezien bij het kasteel van Josephine Baker in Frankrijk....een mooie demo werd daar gegeven!!

Succes met de "valkenjacht"  ;)
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rob S

Hey!

De roofvogel heeft helaas wel het diamantduifje te pakken gehad denk ik. Want t duifje heeft een wond op zn borstkas :o. Maar dat ziet er wel aardig uit, het zit al mooi dicht dus ik denk dat het wel goed komt.

Groetjes Rob

Saar

Citaat van: Rob S op 19 januari 2007, 13:48:41
Hey!

De roofvogel heeft helaas wel het diamantduifje te pakken gehad denk ik. Want t duifje heeft een wond op zn borstkas :o. Maar dat ziet er wel aardig uit, het zit al mooi dicht dus ik denk dat het wel goed komt.

Groetjes Rob

:o :o :o
Armd duifje :(
Hopelijk komt ie niet meer terug!
Zou wat voor mij zijn ;D Ik denk dat als ik uit m'n slaapkamer raam zou kijken, en ik zie hem dat ie water over zich heen krijgt ;D We hebben 2 jaar terug ook zo'n beest op de voliere gehad. Maar de vogels begonnen hard te schreeuwen. Toen ben ik dat beest maar achtera gegaan ::) Ik heb hem nooit meer terug gezien  ;D
Groetjes Saar :-*

♪ Marlies

Hoi Rob,

Dat is wel balen als je bezoek krijgt van een roofvogel. Hopelijk komt hij niet meer terug, maar net wat je zegt hij weet nu wat er zit.
Misschien moet je dubbele gaas aan je volière maken, dan kan hij of eventueel een kat er niet bij. Het zou heel jammer zijn als een van je vogels gepakt zou worden.

Groetjes Marlies ;)

Rob S

Hoi Marlies,

Dat gaat hoogstwaarschijnlijk ook gebeuren, ook al zal het een heel lastig karwei worden met een voliere van ronde ijzeren buizen. En er moet tijd gevonden worden voor die klus, dat is waarschijnlijk nog het grootste probleem.

Maar vandaag zat de roofvogel er weer, en nu ben ik bezig om mijn primrosen uit voorzorg naar binnen te doen. Waarom deze, nou omdat dit toch wel waardevolle vogels zijn en niet zo makkelijk te vinden zijn. Alleen de stokken van de binnenhokken waren lichtelijk beschimmeld, ik heb ze schoongemaakt met schoonmaakmiddel en nu staat er een elektrische kachel op zodat ze niet weer vochtig worden. Maar dan heb is mijn vraag, kunnen mijn vogels er vanavond nog in?

Groeten Rob

Rob S

Hey allemaal,

Met het diamantduifje komt het wel goed, hij is al een stuk levendiger als gister en eergister en vliegt ook al meer. Het zijn wel heel sociale vogels die duifjes, zijn vriendjes zaten bijna altijd bij hem op de grond ;D

Groetjes

Riny

Hoy Rob
Fijn dat het met je duifje weer de goede kant op gaat.
Heb jij meerdere koppeltjes in een voliere?
Mij is wel eens verteld, dat ze dan gingen vechten in het broedseizoen.
Groetjes Riny :D

Rob S

Haha ja klopt dat heb ik ook wel eens gehoord, maar ik heb maar 1 koppeltje. De andere duifjes die er inzitten zijn jongen van dit koppeltje, die ben ik ook nog steeds niet kwijt :P

Groetjes Rob

Rob S

Hoi Allemaal,

Van de zomer zat ik al te twijfelen of dit nou een wildkleur valkparkiet is of dat het een bleekmasker is. Nu is hij bijna helemaal door de rui heen, en ik vind zijn masker toch wel erg licht. Wat denken jullie dat het is?

Groetjes Rob

Mara

Hoi Rob

Ik heb ook een valkparkiet met een dergelijk lichtmasker en ik kreeg toen ik vroeg wat voor mutatie het was dat het een gewone wildkleur was die in de zon zat en daardoor een bleker masker had...Maar goed, die van mij is ook heel licht van kleur.

Mara

Rob S

Hoi Mara,

Ja dat kan natuurlijk ook, maar deze had in de tijd dat hij nog binnen zat en net uit het nest was ook al een veel lichtere wangvlek dan de rest..

Groetjes

Rob S

24 januari 2007, 16:43:30 #358 Last Edit: 24 januari 2007, 16:49:22 by Rob S
En als het geen roofvogel is dan is het wel weer een kat die de vogels de schrik van hun leven bezorgd >:(. Mijn broertjes hadden het houten schuurtje open laten staan vanmiddag en ik loop net naar de vogels toe, zit er weer zo'n  :censuur kat in het schuurtje. Gelukkig is geen enkele vogel gewond, maar ze waren wel weer in grote paniek...

Groetjes

Rianne

Als ik het zo zie, denk ik aan een gewone wildkleur. Mijn wildkleur man heeft ook een wit/gelig randje aan de buitenkant van z'n masker.