29 april 2024, 03:22:07

Wordt het ei groter?

Gestart door louise, 5 mei 2006, 10:59:35

« vorige - volgende »

louise

hoihoi,

Mijn koppel heeft van de 5 eieren één bevruchte ei en die moet ergens deze dagen uitkomen. Maar ik las net dat het ei dan al redelijk zwart moet zijn? Klopt dat? Het enigste wat ik zie van dat ei is dat hij iets groter is dan de niet bevruchte eitjes. Maar hij is niet donker. Het ie is op 16 april gelegd.

Groetjes louise

inka

bij mij werd het ei pas de laatste dagen zwarter, volgens mij pas maandag of dinsdag en het is gisteravond uit gekomen gewoon geduld hebben, mijn ei was denk ik het laatste ei wat gelegd was en dat was 10 april, dus gewoon nog minstens een week wachten.

inka

Lin

Hey,

Vaak lijkt dat zo omdat het kuikentje dan de hele ruimte op vult. Dan wordt het ei heel donker.

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

louise

hoihoi,

Ik heb net geschouwd, maar ik zie alleen een heel klein zwart iets in het ei, maar dat is best klein. Je ziet op die foto's dat het hele ei donker is en bij mij is het maar een klein stip. Ik kan verder ook heel moeilijk door het ei heenkijken.
groetjes louise

bobbie

Hoi hoi,

Als ik jou was Louise, zou ik het eitje zeker een aantal dagen langer laten liggen dan de "uitgerekende" datum.
Zelf had ik ook eitjes waarvan ik dacht: ik laat ze maar liggen voor steun voor de jonkies. Er was zo'n grote luchtkamer zodat ik dacht dat het niets zou worden/zijn.
Bleek er toch een jonkie in te zitten en die vliegt nu bij mij in de vogelkamer :D.

16 april gelegd dus. Officieel dan 7 mei uitgerekend. Dan zou ik het eitje tot 14 mei laten liggen.

Succes, Nel :)

louise

hoihoi,

Ok, maar ik vind het alleen zo raar, kan het dan in een paar dagen zo hard groeien. Ik laat het zowieso liggen, want ik ben te benieuwd of het wat wordt.
Jullie horen nog van me.

groetjes louise

louise

hoihoi,

Ik wil trouwens wel ff zeggen dat het mannetje veel meer broed dan het popje. ;D
groetjes louise

Rianne

Hoi,

wat het broeden betreft, dat is heel verschillend. In het begin broedde het mannetje hier niet, maar nu wisselt hij het popje keurig af, en zit zij meestal 's nachts en 's ochtends en af en toe 's middags. :)
Ik weet niet hoe hard zo'n embryo'tje kan groeien, maar ik ben het met Bobbie eens, laat het maar een weekje extra liggen. :)

Lin

Citaat van: Rianne op  5 mei 2006, 13:09:40

Ik weet niet hoe hard zo'n embryo'tje kan groeien, maar ik ben het met Bobbie eens, laat het maar een weekje extra liggen. :)


uhh Nel bedoel je.. ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Citaat van: Lin op  5 mei 2006, 13:10:50
Citaat van: Rianne op  5 mei 2006, 13:09:40

Ik weet niet hoe hard zo'n embryo'tje kan groeien, maar ik ben het met Bobbie eens, laat het maar een weekje extra liggen. :)


uhh Nel bedoel je.. ;D


Bobbie/Nel, what's in a name? ;D

louise

hoihoi,

Het eitje dat bevrucht komt volgens mij niet uit hoor?  Ik denk toch dat het dood is ofzo :(

Het is nu al 22 dagen en hij is nog steeds niet uitgekomen.
Er is mij verteld dat het ei donker moet zijn, maar zie je dat ook in het gewone buitenlicht, dat hij donker moet zijn? Zwart ofzo.

Ik vind het zo zielig, want ze zitten al zo lang echt vertrouwd te broeden.

Groetjes louise

Rianne

Hoi,

wacht het nog maar een paar dagen af hoor. :)
Via de webwinkel van deze site kun je een schouwlampje bestellen. Deze houd je tegen de onderkant van het ei en dan kun je heel goed zien wat er allemaal gebeurd in het ei ;)
Zie je helemaal niks aan het ei?

louise

hoi hoi,

Dat is het nou juist, ik zag in het begin een rode ader lopen. Daarna zag ik geen aderen meer maar het was gewoon roze. Nu als ik schouw( ik heb trouwens wel een schouwlampje :D) dan zie ik een heel klein stukje dat heel donker is en de rest is gewoon roze. Maar het rare is dat hetgene dat donker is dat is juist zo klein dat ik niet denk dat dat het kuiken kan zijn.

Moet ik er anders een foto van maken dan kunnen jullie het zien.

Ik weet het anders ook niet duidelijker uit te leggen.

groetjes louise

Rianne

Mijn eitjes staan ook op springen, euh, de eieren van mijn koppel dan. ;)
Ik zie echt een klein valkje onderin zitten, het neemt niet het hele ei in beslag maar iets minder als de helft. Als je heel goed kijkt zie je ze soms bewegen.
In het begin zie je echt alleen aders, later word het ei heel rood van binnen. Als het af is gestorven wordt het ei 'doorzichtig' en zie je niks meer. Dat was bij mij zo.

louise

hoihoi,

Hoe bedoel je doorzichtig??
Het eitje is niet echt heel rood ofzo, weet je. Het is mijn eerste nestje en ik vind dit zo spannend ;D
Daarom wil ik zo graag dat er niets aan de hand is.

groetjes louise